Beste Forumleden
BMW 320D met 257dkm start perfect bij koude motor (ca 3 omwentelingen)
maar start niet of soms als de motor op bedrijfstemperatuur is.
Als je de motor uitzet en meteen weer start dan is er geen probleem, wel indien je half uurtje wacht. Als de motor weer is afgekoeld naar dan gaat het starten goed.
BMW is uitgelezen en had storing op gloeispiralen 1,3 en 4.
Alle gloeispiralen zijn vervangen
Alle sensor connectoren voor de zekerheid maar ingesprayd met contactspray
Verder stond er storing raildruk maar de uitgelezen waarden zijn acceptabel. Ik meende dat de Norm 38,45 was en de gemeten waardes waren +/- 38,21 tot 38,85.
Indien de motor toch start bij warme motor geen rookpluim, ook geen dieselgeur bij pogingen tot starten.
Nu kan het legio oorzaken hebben, ik vermoedt toch dat of de gloeirelais defect is of de koelvloeistofsensor maar kan iemand mij helpen hoe dit makkelijk te meten is?
Bijvoorbeeld; Welke pinnen op de DDE/ECU dien ik te meten en welke voltages of ohm waarden dien ik te meten rechtstreeks op de sensoren?
Bij voorbaat dank voor jullie hulp.
PS nog een tip: Bij het verwijderen van de inlaatspruitstuk zag ik dat 1 van de vlinderklepjes was afgebroken en deze was in de inlaat van het blok gevallen. Preventief alle RVS vlinderklepjes verwijderd om grote schade te voorkomen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Probeer de startmotor eens.Als de rotatiesnelheid minder is bij warme motor komt er te weinig brandstofdruk waardoor de motor niet aanslaat.
Succes.
Beste Lukas
Nog bedankt voor je reactie, ik ben intussen op vakantie geweest en heb niets aan de auto gedaan tot 2 weken geleden.
Ik heb je advies meegenomen en intussen software aangeschaft om de auto uit te lezen.
Probleem was te weinig druk op de commonrail en na verder onderzoek bleken 2 verstuivers teveel retour te geven om de startwaarde van minimaal 250mbar te krijgen ( de waarde was 100-125mbar). Verstuivers vervangen en auto start bij koud en warm.
Dit probleem is hiermee opgelost.
Nu is het volgende probleem aan de orde (zie aub nieuwe post)
nogmaals bedankt voor je reactie
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar