BMW 3-Serie: Start Probleem

Bouwjaar: 1992

Hallo ik heb een bmw e36 320i van 1992,
probleem is dat auto moeilijk start als het motor blok lauw is koud of warm is geen enkel probleem, hij heeft er meer last van als het vochtig is, en als het echt heel hard regend wil hij wel een slech gaan lopen bij laag touren.
En wat kan het zijn als de auto behoorlijk naar benzine stinkt bij het starten en de eeste paar kilomets dat je rijd?? brandstof slangen zijn allemaal vervangen, blok is droog. AFSTELLING??

kjdegoede

Geplaatst door kjdegoede (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Maarten6799 (0) PRO, 18 jaar geleden

DME. Het kan zijn dat er vocht bij of in de DME kan komen. Deze zit achter de rechter schokbreker tegen het schudbord aan. Onder de zwarte kunstof kap. Van daaruit loopt ook je motor draadboom weg naar de motor, kun je die ook gelijk checken op lekkages.

Succes, Maarten

kjdegoede (0), 18 jaar geleden

Heey Maarten,
Hartstike bedankt voor je info, idd moet het ergens aan de onderkant van de auto zitten omdat het blok niet echt nat word,
ik ga het ff bekijken en laat het nog weten,
kan die lauwe start daar ook een orzaak van zijn??

kjdegoede (0), 18 jaar geleden

Heey Maarten,
ik heb ff gekeken bij de dme, maar was volgens mij kurk droog daar, wel was het behoorlijk stoffig?? kan dat ook kwaad? misschien een keer goed schoon maken? alleen de kabels moet ik nog ff checken maar dat moet op de brug, of krik denk ik kom er nooit bij!!

chaan (0) PRO, 18 jaar geleden

Laat de computer eerst eens uitlezen en op foutcodes controleren.
Indien geen codes aanwezig controleer dan de waardes van de diverse sensoren die in aanmerking komen (watertemp., inlaatluchttemp., luchtmassa, lambda).

kjdegoede (0), 18 jaar geleden

Computer is uit gelezen,
was 1 melding uitstoot lambda was niet goed??
die is er uit gehaald maar probleem was niet weg,
hoe controleer ik die waardes? wat ook raar is is dat de 320 i automaat een top zou moeten hebben van 215 kmu maar hij loopt 200 op zn max ? kan er ook mee te maken hebben? alvast bedankt!!

chaan (0) PRO, 18 jaar geleden

Waardes dienen gecontroleerd te worden door diegene die uitleest.
Ik neem aan dat je "met er uitgehaald" bedoeld dat de code gewist is, maar dat is niet repareren, dat is de storing gewoon negeren.
Als de auto naar benzine stinkt zijn er 2 mogelijkheden:
1. Lekkage - controleer of er nergens benzine lekt (slangen, tank). Je zegt zelf al dat dat gecontroleerd is, dus blijft mogelijkheid 2 over.
2. Motor krijgt erg veel brandstof (te veel) en onverbrande benzine komt in de uitlaat. Dit kan behoorlijke schades veroorzaken, met name aan de zuigers en de krukas. De olie wordt weggespoeld en de zuigers lopen droog, en de olie wordt zwaar verdunt met benzine en kan lagerschade opleveren.
N.B. sensoren controleren als motor lauw is, daar de klachten optreden bij lauwe motor.

kjdegoede (0), 18 jaar geleden

Hee chiel!!
hier heb ik echt wat aan, dankjewel! en idd is de storing gewist, hij is ook niet bij een bmw dealer geweest maar bij een ander auto bedrijf met een test kast, welk onderdeel is niet goed denk je? heeft dat met die lambda te maken? daarom start hij denk ik ook niet goed hij is dan verzopen,en stink gruwelijk naar benzine, wel appart is dat het dan met de lauwe start is dat hij niet goed start en dus stinkt, verklaring voor? er is mij verteld dat injectie cleaner wonderen doet is dat zo? olie verbruik hij echt heel weinig, dat is na mijn weten goed?? en wat bedoel je precies met je laatste zin?
hoe doe ik dat, kan ik dat zelf?
bedankt!!!

chaan (0) PRO, 18 jaar geleden

Je kunt dit niet zelf, daar je een uitleesapparaat nodig hebt.
Bij het starten is de oorzaak NIET de lambdasonde, deze werkt dan nog niet en de motorcomputer reageert er niet op.
Ik bedoel dat je moet testen bij die temperatuur waarbij de klachten optreden; dus niet bij een warme motor, maar eerst af laten koelen.
Er kunnen verschillende oorzaken zijn:
1. elektronisch - meest waarschijnlijk water temperatuur sensor
2. injectors - vervuild, lekkage of brandstofdruk te hoog; hier kan injector cleaner helpen bij vervuiling
3. mechanisch - kleppen verbrand, nokkenas versleten etc.
Is waarschijnlijk een combinatie van problemen, mede gezien de foutcode die aanwezig was.
N.B.: Olieverbruik kan weinig lijken omdat verbruikte olie aangevuld wordt met overschot aan benzine. Na een lange snelle rit zal dan het oliepeil ineens sterk dalen omdat de benzine dan verdampt!

kjdegoede (0), 18 jaar geleden

Akkoord, kan dus beter ff naar bmw garage gaan met deze info van jou? scheelt weer een hoop gezoek, en dus kosten!! hartstikke bedankt voor je info!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.