Hey mensen....
Nu al pech met de bmw die ik pas gekocht heb....
Hij wilt dus niet aanslaan.
Heb er deze week al vaker last van gehad, maar word er lichtelijk gek van.
Het probleem:
De auto wilt niet aanslaan, de lampjes op me dash gaan branden, maar zodra ik de sleutel draai gebeurd er erg weinig, beter gezegd niets.
De startmotor draait niet eens.
Daarna een vriend gebeld, en m even gestart met startkabels, ging perfect....
Eerste gedachte, accu leeg raar maar kan natuurlijk gebeuren.
Nou maar even een stukje rijden, dan laadt de accu wel bij....
Het regende, dus ruitenwissers aan, licht aan, ventilator aan(anders beslaat alles zo snel), en voor het feestje in de auto, de radio aan....
Ik kwam welgeteld 750 meter, en toen viel die voor het stoplicht alweer uit....
Vriend weer gebeld, en dus weer gestart met de startkabels.
Meteen alles uitgezet(alleen ruitewisser op langzaamste stand), en weer terug naar huis gereden.
Deze week al vaker het probleem gehad, dat de auto niet wilde starten.
10 minuten wachten deed vaak wonderen, nu dus echter niet meer....
Wat zou dit kunnen zijn?????
Ik hoop dat iemand me kan helpen :)
Greetz
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
toch maar es alles uit zetten als je je accu bijlaad en dan ook mar es je dynamo door meten of laten door meten want als hij wel met startkabels start is je dynamo gaar of toch de accu denk dat het niet veel anders kan zijn of heel mischien je startrelay
Suc6
Ik heb 2 accu's dus lijkt me sterk dat het de accu is, of ze zouden beiden gaar moeten zijn....
Heb net de grootste op de lader gezet, kijken wat deze dalijk doet.
Maar een startrelais, doet het toch ook niet met startkabels???
En het lijkt me sterk, dat deze dan wel, en dan weer niet werkt....
Als de auto dalijk start met de accu, kan ik dan 1 pool lostrekken?
Normaal moet de auto dan blijven draaien lijkt me, door de dynamo.
Of heeft bmw de accu echt nodig om te blijven draaien
16 jaar
nee je kunt er een los gooien moet hij blijven draaien hij zal even terug vallen maar dat was het ook verder
idd je hebt gelijk wat betreft het relay dus dan denk ik zelf dat je het es moet gaan zoeken aan je dynamo en die even laten checken ik weet nu niet of bij dat model ook het accu lampje gaat branden als hij niet meer bij laad de mijne doet dat wel namelijk (325I 1991)
16 jaar
[quote=driver3]nee je kunt er een los gooien moet hij blijven draaien hij zal even terug vallen maar dat was het ook verder
idd je hebt gelijk wat betreft het relay dus dan denk ik zelf dat je het es moet gaan zoeken aan je dynamo en die even laten checken ik weet nu niet of bij dat model ook het accu lampje gaat branden als hij niet meer bij laad de mijne doet dat wel namelijk (325I 1991)[/quote]
Zodra die uitvalt, moet ik er dus vanuit gaan dat de dynamo op zijn eind is?????
Heb geen lampje zien branden(ja op contact maar niet als ik m probeer te starten)....
De accu die erin zat gaf ook een wit lichtje aan, wat opladen zou moeten betekenen.
Is de dynamo ook door te meten als deze gedemonteerd is?
Dan haal ik m eraf, en rij ff op een scooter naar een garage....
16 jaar
EEN MOTOR LATEN DRAAIEN MET LOSSE ACCU POOL??????
hoe sloop je een wissel stroom dynamo
en hoe krijg ik mn electronica om zeep
antwoord
trek bij draaiende motor de accu kabel los en monteer m daarna weer vlug als ie af wil slaan
electronica is gek op piek spanningen
worden ze lekker warm van en soms zelfs licht gebakken
gelukkig hebben we na de gelijkstroom dynamo tijd ook meters uitgevonden om te METEN
ja die is ook dan te meten mist ze de middelen ervoor hebben bij mij in de buurt zit een bosch garage die doet niets anders dus mischien moet je ook even zoiets zoeken in de buurt die die doen reviseren of bel eerst es even voor je je die moeite doet om hem uit te bouwen als zij het niet kunnen spaart je weer wat werk .en zolang als je lampje wit blijft zal de accu te wijnig vermogen hebben om je motor te kunnen starten
16 jaar
al hoewel!!
hebben we wel weer een nieuw probleem topic
vervelen wij ons ook niet
haha denk dat dat toch wel mee valt met vervelen hier of niet :D
16 jaar
[quote=CARS&MOTORS]al hoewel!!
hebben we wel weer een nieuw probleem topic
vervelen wij ons ook niet[/quote]
Als je nou niks beters te doen heb, ga dan je wc vervuilen inplaats van mijn topic.
Ik ben hier om een probleem op te lossen, en dus niet om deze onzin te lezen!!!!!!!!!!!!!
Maarja bel zo even een garage, dan kijk ik even wat hij zegt over het doormeten...
16 jaar
oky goed plan voor je de boel uit bouw voor niets mischien hoop dat ze je snel kunnen helpen vandaag en weer fijn kunt gaan rijden want met dit weer op de fiets of brommer is ook geen prettje
SUC6
16 jaar
[quote=driver3]oky goed plan voor je de boel uit bouw voor niets mischien hoop dat ze je snel kunnen helpen vandaag en weer fijn kunt gaan rijden want met dit weer op de fiets of brommer is ook geen prettje
SUC6[/quote]
Zowiezo, heb deze auto anderhalve week terug gekocht, en nu al problemen....
Mijn eerste bmw, maar is geen goed kennismakertje geweest :(
16 jaar
ohw dat is minder ja echt klote zou me ook gruwelijk ergeren maar goed ik heb ook niet altijd suc6 gehad vorige eigenaar van mijn bmw had er ook een potje van gemaakt hij moets hem snel kwijt omdat hij geld nodig had maar kwam er al snel achter waarom achteras uit geschuurt kabelboom verkloot van de cv en binnen verlichting en noem het maar op maar goed heb dit alles gewoon weer gemaakt en heb hem nu iets meer als 2 jaar heeft 240000 op de teller staan en 0,0 problemen meer met hem op wat onderhoud na dan maar goed dat heeft iedere auto nodig .
16 jaar
[quote=Ricardo1983][quote=CARS&MOTORS]al hoewel!!
hebben we wel weer een nieuw probleem topic
vervelen wij ons ook niet[/quote]
Als je nou niks beters te doen heb, ga dan je wc vervuilen inplaats van mijn topic.
Maarja bel zo even een garage, dan kijk ik even wat hij zegt over het doormeten...[/quote]
quote=Ricardo1983][quote=CARS&MOTORS][/quote]
Als je nou niks beters te doen heb, ga dan je wc vervuilen inplaats van mijn topic.
Ik ben hier om een probleem op te lossen, en dus niet om deze onzin te lezen!!!!!!!!!!!!!
quote]
ach
ik probeer duidelijk te maken dat je dat dus nooit moet doen met de huideige electronica aan boord
maar
leef je uit en doe wat je niet laten kunt
en neem de eventuele risico's(lees )voor lief
en veel plezier met je bmw
en hopelijk zonde verdere problemen
Net de reserve accu er even ingegooid en met goede hoop het contact omgedraaid....
De auto starte gelukkig gewoon....
Toen toch maar even, zoals afgeraden de + pool eraf getrokken, om te kijken wat er gebeurde...
De auto bleef gewoon lopen....
Hieruit kan ik waarschijnlijk uitmaken dat er niets met de dynamo is, want als deze kapot zou zijn zou de auto uitvallen lijkt me?
Of kan het alsnog zijn, dat deze niet laadt?
Ben in ieder geval al blij dat hij weer gestart heeft :)
16 jaar
oky dan gelukkig maar dan .. maar wat jerry schreef kan goed zijn idd wel even op de electronika letten en niet te lang de polen eraf laten ff eraf en weer erop dat kan genoeg zijn maar het kan toch nog je dynamo zijn want je accu is nu vol en hij loopt nu maar geeft je niet de garantie dat hij bijlaad ga toch maar even laten tesaten voor de zekerheid en laat zoveel mogelijk dingen uit mist het nu weer gaat regen als een gek maar dan ben je bij de garage en kunnen ze je ff helpen met starten en of zoeken erna dat zou wel zo hulpzaam zijn denk ik .
16 jaar
ze kunnen bij een normale garage gewoon testen of de accu bijlaad????
Dan rij ik zo even erheen..
En hoever zou ik ongeveer kunnen gaan voor de auto weer uitvalt?
Weet iemand die goed is met bmw, maar wel ongeveer 10km rijden....
En wil niet dat die weer uitvalt onderweg...
16 jaar
zet gewoon een voltmeter op de accu polen en kijk hoe veel de spanning met 1500 rpm is
moet op 13'8 tot 14,2 volt zijn en met alles aan mag hij terug naar 13 volt
en met starten mag de accu niet minder dan 11 volt worden
jup dat kunnen ze wel doen ja dat hebben ze meestal wel maar een losse dynamo even testen moet je toch echt bij wat anders zijn dus rij er maar heen en laat het even teten dan heb je je zekerheid even en zal je ook niks kosten in de meeste gevallen
Suc6
16 jaar
[quote=CARS&MOTORS]zet gewoon een voltmeter op de accu polen en kijk hoe veel de spanning met 1500 rpm is
moet op 13'8 tot 14,2 volt zijn en met alles aan mag hij terug naar 13 volt
en met starten mag de accu niet minder dan 11 volt worden[/quote]
Heb helaas zelf geen voltmeter.
Dus moet echt naar een garage toe....
Is 2x 10km te doen of is het niet slim...
Weet niet hoe t gebruik van de accu nu is.
16 jaar
jerry moet hij wel een meter hebben en denk dat hij het michien wel al geprobeert zal hebben om dat es te gaan meten uit zijn verhaal te merken denk je niet :s kan fout zitten maar niet iedereen heeft een multie meter in huis :( lijkt mij en mocht hij het wel hebben dan ja probeer dat maar ja
16 jaar
is wel te doen als je hij nu niet uit valt na 10 laten lopen zal hij ook niet uit vallen in 15 min 0f 20 min lijkt mij
16 jaar
[quote=Ricardo1983][quote=CARS&MOTORS]zet gewoon een voltmeter op de accu polen en kijk hoe veel de spanning met 1500 rpm is
moet op 13'8 tot 14,2 volt zijn en met alles aan mag hij terug naar 13 volt
en met starten mag de accu niet minder dan 11 volt worden[/quote]
Heb helaas zelf geen voltmeter.
Dus moet echt naar een garage toe....
Is 2x 10km te doen of is het niet slim...
Weet niet hoe t gebruik van de accu nu is.[/quote]
als je geen gebruikers aan hebt(ook de radio ) dan kan je wel 10 km rijdenals je door kan rijden en je accu is genoeg bijgeladen
ik denk eerder dat je een slechte accu hebt die geen spanning houd
[quote=driver3]jerry moet hij wel een meter hebben en denk dat hij het michien wel al geprobeert zal hebben om dat es te gaan meten uit zijn verhaal te merken denk je niet :s kan fout zitten maar niet iedereen heeft een multie meter in huis :( lijkt mij en mocht hij het wel hebben dan ja probeer dat maar ja[/quote]
kan je zo bij de dhz kopen voor een paar tientjes
en is altijd makkelijk als ie wat meer zelf wil gaan doen
ik vraag me alleen af wat je met twee accus doet in de 316I of mis ik wat ??
Ja dat is waaer jerry maar dan moet je ook nog weten wat je er mee moet doen en voor de meeste mensen is dat al een probleem vinden het wel leuke dingen maar willen en of kunnen er verder niets mee voor ons die wat geregeld moeten doen is dat idd een uitkomst maar voor deze jongenman helaas niet en moet zich beroepen op een garage wat natuurlijk altijd wat moeilijker is gezien ze je daar ook wel es een oor aan draaien toch ??
16 jaar
[quote=CARS&MOTORS][quote=Ricardo1983][quote=CARS&MOTORS]zet gewoon een voltmeter op de accu polen en kijk hoe veel de spanning met 1500 rpm is
moet op 13'8 tot 14,2 volt zijn en met alles aan mag hij terug naar 13 volt
en met starten mag de accu niet minder dan 11 volt worden[/quote]
Heb helaas zelf geen voltmeter.
Dus moet echt naar een garage toe....
Is 2x 10km te doen of is het niet slim...
Weet niet hoe t gebruik van de accu nu is.[/quote]
als je geen gebruikers aan hebt(ook de radio ) dan kan je wel 10 km rijdenals je door kan rijden en je accu is genoeg bijgeladen
ik denk eerder dat je een slechte accu hebt die geen spanning houd[/quote]
Dan zou ik 2 slechte accu's moeten hebben?
Maar gisteren viel die ook tijden het wachten bij een stoplicht uit(wel met gebruikers aan, radio, licht, ruitenwissers en kachel).
Zou dat dan alsnog aan de accu liggen?
Lijkt mij dat, als de auto draait, dat alles via de dynamo moet gaan....
[quote=CARS&MOTORS][quote=driver3]jerry moet hij wel een meter hebben en denk dat hij het michien wel al geprobeert zal hebben om dat es te gaan meten uit zijn verhaal te merken denk je niet :s kan fout zitten maar niet iedereen heeft een multie meter in huis :( lijkt mij en mocht hij het wel hebben dan ja probeer dat maar ja[/quote]
kan je zo bij de dhz kopen voor een paar tientjes
en is altijd makkelijk als ie wat meer zelf wil gaan doen[/quote]
Heb er nooit 1 nodig, en snap heel de werking ervan niet....
Dus denk dat ik me daar eerst in ga verdiepen voor ik er 1 gaat aanschaffen...
[quote=driver3]ik vraag me alleen af wat je met twee accus doet in de 316I of mis ik wat ???[/quote]
Er zit er maar 1 in, maar heb er 2...
1 in de auto en 1 in de schuur, als reserve.....
Ooit in me oude auto erbij gezeten als buffer door de ICE install...
16 jaar
hij had nog een accu staan
maar die zal na een tijd staan ook overleden zijn
laad dan wel op maar houd niks meer vast
(stilstand is achteruitgang)
jup dat wordt idd de dood van een accu
16 jaar
Het Is Geen Oplossing Maar Ik Lees 28 Bijdragen Terug Dat Meneer Deze Wagen Pas Een Week Heeft Effe Langs De Garage Geen Garantie Misschien Coulancie
16 jaar
ik denk dat hij deze particulier heeft gekocht via markplaats ofzo dus dan ook geen garantie helaas :S
16 jaar
[quote=driver3]ik denk dat hij deze particulier heeft gekocht via markplaats ofzo dus dan ook geen garantie helaas :S[/quote]
Idd..... dus helaas niets om op terug te vallen....
Wel de beste man al gebeld, maar die zit 3 weken in amerika(natuurlijk een erg goede smoes van zijn vrouw denk ik)....
16 jaar
ja idd leuk geprobeert :S zal het dan ook wel geweten hebben denk ik en geen zin meer gehad om dat te maken ofzo weet het ook niet maar zo gaat het wel es ja jammer altijd maar goed niets aan te doen jij moet nu geholpen worden en mischien heeft hij het probleem ook niet gehad en heb helaas jij nu de pecht dat het bij jou is gebuurt je weet het nooit op deze manier dus laat het even checken je maar het en je hebt weer een fijn gevoel voor je zelf dan hoop ik .
16 jaar
Net even bij de garage geweest voor een test.
De accu die er nu inzit(heel de nacht geladen), is dus kapot(start wel maar houd geen stroom vast ofzo)
De voltmeter bleef rond de 14 volt met motor aan, maar met motor uit gaf die te weinig aan....
De andere accu die eruit kwam, heb ik niet getest omdat die geheel leeg was, maar volgens hem kan ik er van uitgaan dat die ook kapot is, aangezien die niet meer wilde opladen, en de auto wel laad-signaal geeft...
Dus maar eens opzoek naar een leuk en goed accutje, en dan kunnen we alsnog verder kijken, mochten er alsnog problemen blijven....
De auto loop stationair trouwens ook beroerd, weet iemand waar ik die stappen-regelaar kan vinden?
Dan kan ik m schoonmaken met remmenreiniger....
Heb overal gelezen hoe die schoon gemaakt moet worden, maar nergens waar ik m kan vinden.....
16 jaar
zet er 1rst een goede accu in en kijk hoe of t dan loopt
vaak gaan de lambda sensoren stuk(had er vorige week 2)
en voor een redelijke accu naar de auto shop of halfords
gamma?? jaja die ook
gelukkig voor je dat het alleen de accu is dan maar een nieuwe erin en rijden maar weer . volg je buis van de luchtfilter en je komt bij je stappen motor maar ik denk dat hij te wijnig massa heeft gekregen en kan daarom ook beroert lopen dus probeer het eerst met je nieuwe accu ja goed schoon maken daarvan kan nooit kwaat trouwens :d
SUC6 verder
16 jaar
Ik krijg dalijk even een accu van een maat, zodat ik m een weekje kan testen, en dus kan uitsluiten of dat het is....
Die accu is zo goed als nieuw, dus die moet het zowiezo doen....
Zonde om 100 eurie ofzo uit te geven als dat het alsnog niet was.
De stappensensor ga ik dalijk even schoonmaken.
Kan je die gewoon loshalen of zit het vast in je blok????
En is die alleen met remmenreiniger schoon te maken of ook met iets anders?
Heb remmenreiniger nu niet in huis...
Loop ik ook meteen de luchtslang na op scheuren, want dat schijnt ook nogal eens voor te komen....
16 jaar
als het goed is zit die idd met 4 boutjes vast op je blok 10ner sleutel verder niks ja goed je slangen ff eraf halen en je gaskabel maar steld ook niks voor remmenreiniger is goed heb mijn ooit zelf es schoon gemaakt met WD40 . en idd kun je gelijk even al je andere slangen na kijken op scheurtjes enzo
LET wel even op bij het losmaken van hje gas kabel dat je het kunstof blokje niet stuk maakt meestal zijn deze hard geworden en breken nogal snel dus even voor zichtig eraf proberen te krijgen
16 jaar
Thx allen, ik hou jullie op de hoogte met de leen-accu :)
16 jaar
SUC6 kerel en hoop dat je nog veel geluk met de bmw mag hebben zonder problemen
Gr
16 jaar
Net even gestart met de leen-accu, ging erg moeizaam maar goed...
Daarna een kleine 40km gereden, aangezien de accu dan wel geladen zou moeten zijn...
Niet dus......
De accu is zowiezo goed, aangezien deze net een halfjaar oud is.
Volgens de garage was mijn oude accu kapot, maar kreeg hij op de multimeter wel een 13.9volt, wat volgens hem zou betekenen dat de dynamo m wel laad.....
Ik zit nu even met me handen in t haar.....
Wie heeft een oplossing???
16 jaar
hey ricardo dit is klote om te horen van je maar goed is nu zo had gehoopt dat hij het deed nu met je nieuwe accu
ik weet ff niet zeker of je bmw ook een spanninsregelaar heeft zik ga zo es even in het schema kijken maar kan natuurlijk goed zijn dat die ook overleden hoe is natuurlijk de vraag maar kan altijd ik ga zo es even voor je kijken .
16 jaar
[quote=driver3]hey ricardo dit is klote om te horen van je maar goed is nu zo had gehoopt dat hij het deed nu met je nieuwe accu
ik weet ff niet zeker of je bmw ook een spanninsregelaar heeft zik ga zo es even in het schema kijken maar kan natuurlijk goed zijn dat die ook overleden hoe is natuurlijk de vraag maar kan altijd ik ga zo es even voor je kijken .[/quote]
Zonder spanningsregelaar geeft die neem ik aan ook geen 13.9 laadspanning aan....
16 jaar
ja kan wel is en blijft electronika en dat kan je soms rare dingen op leveren Of??? die frikandel van de garage heeft niet goed gemeten en dat het toch gewoon de dynamo was maar toen je die nieuwe accu erin stak deed hij toen al gelijk moeilijk of naar een tijdtje rijden en dan weer starten
16 jaar
[quote=driver3]ja kan wel is en blijft electronika en dat kan je soms rare dingen op leveren Of??? die frikandel van de garage heeft niet goed gemeten en dat het toch gewoon de dynamo was maar toen je die nieuwe accu erin stak deed hij toen al gelijk moeilijk of naar een tijdtje rijden en dan weer starten[/quote]
de startmotor ging wel wat doen, meer meer tikkend dan draaiend.
Toen gestart met de accu die ik heb(waar nog stroom in zit, maar volgens de garage kapot is), en die eruit gehaald en de andere erin....
Na 40km nog steeds het zelfde verhaal, alleen tikken en verder niets....
Heb nu dus 3 accu's die dan niets zouden doen, lijkt me sterk, maar zou kunnen....
Morgen even langs een vriend van me, die heeft een acculader, die aangeeft of die laadt, laadt die niet, slaat het peiltje niet uit.....
Wat kost een dynamo ongeveer op een sloperij? en van welke type's zou ik m kunnen pakken????
Haal ik daar even een vervangende tot ik zeker weet dat het probleem dan echt opgelost is.
Dan gooi ik de mijne naar een revisie bedrijfje....
16 jaar
een van de sloop ongeveer 50 euris zoiets denk ik heb er geen voort je liggen anders stuurde ik je die wel es op maar helaas maar goed nogmaals hij trekt je accus stuk voor stuk leeg dus ergens klopt er iets niet met dynamo
en kijk morgen ook maar es voor de zekerheid je kabels naa vooral de - die zit bij de motor en loopt van de kokerbalk naar de motor als deze niet goed vervangen die handel type van de sloop kun je kijken van een E30 ! E 34 en natuurlijk de E36 maar wel van de 316 of 18 de 325 heeft een andere en moet je ook de poeli om gaan zetten dan lukt je niet zomaar
16 jaar
[quote=driver3]een van de sloop ongeveer 50 euris zoiets denk ik heb er geen voort je liggen anders stuurde ik je die wel es op maar helaas maar goed nogmaals hij trekt je accus stuk voor stuk leeg dus ergens klopt er iets niet met dynamo
en kijk morgen ook maar es voor de zekerheid je kabels naa vooral de - die zit bij de motor en loopt van de kokerbalk naar de motor als deze niet goed vervangen die handel type van de sloop kun je kijken van een E30 ! E 34 en natuurlijk de E36 maar wel van de 316 of 18 de 325 heeft een andere en moet je ook de poeli om gaan zetten dan lukt je niet zomaar[/quote]
Dus het zou eventueel een massa kabel nog kunnen zijn, bedoel je????
Er loopt er 1 vanaf de accu naar t frame(direct ervoor) en dan 1 vanaf de kokerbalk? naar de motor????
Wat is de kokerbalk als ik vragen mag?????
En zou die ook de oorzaak kunnen zijn, van het niet laden?????
OF moet ik zowiezo een andere dynamo erop gooien?
16 jaar
ja die kan ook een oorzaak hebben van het niet laden van je accu nou het was eigenlijk het chacies waar ook je motor stunen op zitten kokerbalk was een foutje van mij die lopen ergens anders sorry daarvoor maar kijk die twee kabels een goed naa ook op aan slag en als de kabels goed zijn opzich draai ze toch es lop en maar het oppervlak waar ze op gemonteert zijn es goed schoon met een stukje schuurpapier ja kunt daarnamelijk ook een lek spaning door krijgen en het kan dan ook tevens je probleem wel es zijn dat hij afentoe bagger draait . en probeer dan es alles even opnieuw laad vanacht de accu alvast vol want dat gaat ook niet zo snel en als je alles gedaan hebt erin doen en weer proberen als dat het dan nog niet es kun je altijd nog es je dynamo doen
16 jaar
Waar moet ik de kabel van t blok naar de chassis ongeveer vinden?????
Dan probeer ik dat morgen als eerste, en loop zo even naar beneden voor de andere accu, laad ik die zowiezo even op, morgen heb ik eigenlijk de auto nodig dus dan kan ik m in ieder geval starten ;)
Merkte trouwens wel, dat de accu warm werd, na het rijden maar niet laden...
16 jaar
owww dat is niet goed he een accu die warm wordt dan gaat je accu langzaam koken vriend :S dat is toch een teken dat je dynamo niet echt goed meer werkt maar goed probeer de kabels maar eerst eens
die kabel zie je zo zitten als je ervoor staat meestal links is een kabeltje van ongeveer 1cm doorsnee enkel aardig kan een ronde zijn of een platte kabel zet er geen dunnere op want die kan gaan roken :D
16 jaar
Morgen dus eerst even de kabels nalopen en goed opschuren......
Anders toch woensdag kijken voor een andere dynamo...
16 jaar
jup want warm worden van een accu kan toch iets te maken hebben met een niet (goed)werkende dynamo mochten het je massas niet zijn
16 jaar
morgen kijk ik even of het probleem opgelost is met de massakabels.....
anders idd even andere dynamo testen...
16 jaar
Goed kerel hoop dat het je gaat lukken hoor het graag weer van je suc6 morgen
Gr
16 jaar
welk merk dynamo zit erin
als t bosch is kan je voor 50 een regelaar borstelhouder kopen
ik krijg t vermoeden dat er een diode stuk is en dat ie wel deels laad maar niet voldoende en dan stilletjes de accu leegtrekt bij stilstand
en dat kan in 5 minuten gebeuren als de accu zwakgeladen is
[quote=CARS&MOTORS]welk merk dynamo zit erin
als t bosch is kan je voor 50 een regelaar borstelhouder kopen
ik krijg t vermoeden dat er een diode stuk is en dat ie wel deels laad maar niet voldoende en dan stilletjes de accu leegtrekt bij stilstand
en dat kan in 5 minuten gebeuren als de accu zwakgeladen is[/quote]
Voor 50 euro haal ik er wel 1 op de sloop, zodat ik zeker weet dat ik alles heb.....
Morgen leg ik eerst de massa's opnieuw aan, en maak alles goed roest en corrosie vrij.....
Hopelijk ben ik dan wat verder....
Anders ga ik langs een andere garage, en kijk ik wat hun uitkomst is...
16 jaar
Vandaag nog even langs een garage gegaan, de man die deze garage runt, tuned bmw's en racet ermee, dus weet er aardig wat vanaf....
Volgens hem heeft het niets met massa te maken, aangezien deze goed is.
Ook heeft hij de spanning gemeten en staat stationair op 13.9 en na wat gas te hebben gegeven op 14.2 ongeveer.
Dus dit zou betekenen dat er met de dynamo niets is.
Vandaag een aardig stuk gereden(met radio en versterker aan), met een geladen accu(op de lader gehad), en op een gegeven moment kwamen de toeren niet echt hoog meer(Bleef rond de 80km rijden) later ging die weer harder.
Dit is nog een keer gebeurd, maar na deze keer viel de auto uit, en starte ook niet meer tot ik een andere accu plaatste .
Reserve accu erin(ook geladen op de acculader) en rijden maarweer......
Viel daarna even uit(5 minuten) dus gooide m even op het gras.....
Hierna ben ik even door een wijk gereden(testen voor ik de snelweg weer opging), en kon daarna gewoon weer terug naar huis rijden zonder problemen....
Wel merkte ik, dat de voedingskabel van mijn versterker tegen het blok heeft gehangen en er draadje vrij waren gekomen, die dus het blok raakte.....
Dit heb ik net meteen even anders gelegen.
Maarja dynamo is dus niets mee aan de hand, volgens 2 garage's...
16 jaar
ze zullen meten of hij bij laad
maar om een defecte diode te meten zal de dynamo anders getest moeten worden en waarschijnlijk uit elkaar gehaald
dan alleen kan je goed meten
ik blijf toch de dynamo verdenken
oky dan dus conclusie dat je versterker kabel mischien de boos doener is geweest en die zal wel meer al 25 amp afgezekerd zijn zoals dat meestal gaat en die heeft je dus de boel nu ff stuk gemaakt of heb ik het nu mis ??
had trouwens es even voor gekeken bij mijn buurman op de sloop of we er nog wat hadden liggen als het eventeweel een deel van de dynamo mocht zijn maar helaas alleen nog maar van de 325I en die werkt er niet op .
16 jaar
Dus jullie verdenken alsnog de dynamo en niet de accu???
16 jaar
Lees net ergens, dat als de dynamo kapot zou zijn, dat er een lampje gaat branden op het dashboard?
Zag wel dat de service-indicatie lampjes op de laatste 2 staan, maar lijkt me niet dat het hier aan ligt????
Denk zelf dat de + kabel van me versterker(die tegen t blok aan lag en kaal gesmolten was) mijn accu gesloopt heeft.....
Word er een beetje gek van, die zegt dynamo, die zegt accu, dus ik weet het niet meer.....
Vind t een beetje zonde van me geld om en een accu en een dynamo te gaan kopen voor jan l*l.....
Volgens 2 garage's laad de dynamo gewoon bij, zouden ze allebei ernaast zitten dan???
16 jaar
als er een diode stuk is zal de dynamo normaal oplad spanning geven
echter de gelijkricht diode die defect is zal hem weer leeg maken
de frequentie van de dynamo is zo dat er 3 laden 1 ontlaad
en dit is met een voltmeter niet te meten
trek dat ding eraf en ga naar een dynamo bedrijf en laat m gedemonteerd testen die diode schakeling
Kan zo snel geen bedrijf vinden die ze kan testen....
Maar als het de gelijkrichter is(wat ik uit je verhaal begrijp) kan ik deze toch nieuw halen en monteren?
Dan zou het probleem over moeten zijn neem ik aan.....
16 jaar
haal er een op de sloop en probeer het baat het niet schaat het niet toch ?? je aude zal waarschijndelijk toch stuk zijn .
16 jaar
Kan morgen eens gaan kijken....
Neem ik zowiezo een auto die total loss is, weet ik zeker dat de motor geen problemen had :):)
Even kijken wat je betaald bij die afzetters.....
16 jaar
hahah zou je kunnen aan nemen maar hier komen genoeg autos binnen hiernaast die totaal zijn maar de motor ook gaar van is en zoals ik eerder gezecht had heb ook es even in het magazijn net nog even gekeken maar helaas geen een bmw dynamo meer anders kon ik je er wel mee helpen dan betaalde je maar de verzend kosten en was je klaar gewees zo ben ik wel .maar normaal gesproken moet je er zeker niet meer dan 50 euris voor betalen
woon je toevallig in de buurt van rooie ben (sloop)
16 jaar
motor uit
contact uit
massa kabel los en tussen de kabel en pool een lampje monteren
dan met de hand de motor langzaam rond draaien
ikdenk dat t lampje soms oplicht of heldereder gaat branden
als dat gebeurd zo laten staan en de draadvan de laadstroom vd dynamo los halen
vertel dan maar wat er met t lampje gebeurd
[quote=driver3]maar normaal gesproken moet je er zeker niet meer dan 50 euris voor betalen
woon je toevallig in de buurt van rooie ben (sloop)[/quote]
Was er bij 1 geweest, maar kon me niet vertellen of die het deed, en mocht die t niet doen had ik pech, maar wel 75 euro lichter.....
Ik zou niet weten wie rooie ben is, en waar die moet zitten.....
[quote=CARS&MOTORS]motor uit
contact uit
massa kabel los en tussen de kabel en pool een lampje monteren
dan met de hand de motor langzaam rond draaien
ikdenk dat t lampje soms oplicht of heldereder gaat branden
als dat gebeurd zo laten staan en de draadvan de laadstroom vd dynamo los halen
vertel dan maar wat er met t lampje gebeurd[/quote]
Welke kabel is dan van de laadstroom???
En hoe draai ik het blok precies met de hand rond????
Maakt t nog uit wat voor lampje ik gebruik? heb nog H4 zat ;)
16 jaar
die zit ook ergens in rotterdam zag dat je daar van daan kwam vandaar ie vraag maar heeft het meeste van amerikanen laat van hem wel es wat komen voor mijn mustang
je goed wij graveren die dingen en als hij het niet doet dan kan je hem terug brengen neem je een andere of je pieken terug is wel zo eerlijk
16 jaar
[quote=driver3]die zit ook ergens in rotterdam zag dat je daar van daan kwam vandaar ie vraag maar heeft het meeste van amerikanen laat van hem wel es wat komen voor mijn mustang
je goed wij graveren die dingen en als hij het niet doet dan kan je hem terug brengen neem je een andere of je pieken terug is wel zo eerlijk[/quote]
Bij hun kon ik t dus niet terugbrengen...
Begon ook gelijk moeilijk te doen, toen ik al begon over"en stel, dat die t niet doet"......
Word er een beetje moedeloos van zeg maar....
Anders morgen idd maar even koekeloeren....
Van welke type's kan ik m zowiezo nemen?????
Dan weet ik naar wat ik moet zoeken.....
Helaas zitten hier 3 slopen die t blok compleet weg willen hebben en onderdelen als dynamo en startmotoren niet los willen verkopen....
16 jaar
hier is een die in rotterdam licht weet niet of het van van jou vandaan is
Accuservice Jongeneel
Gaagstraat 3
3044 BE Rotterdam
T. 010-4765784
revise dynamos enz
16 jaar
zou een 5 watt lamp nemen
en anders heb je nu een adres in de buurt
en driver
rooie ben zit in amsterdam??
ja zag het net dacht dat het rotterdam was :) haal die altijd door elkaar :s
16 jaar
[quote=driver3]hier is een die in rotterdam licht weet niet of het van van jou vandaan is
Accuservice Jongeneel
Gaagstraat 3
3044 BE Rotterdam
T. 010-4765784
revise dynamos enz[/quote]
Aardig stukje, zeker gezien ik de dynamo van de auto moet halen en dan dus geen vervoer heb :(
Wat kost dat doormeten ongeveer????
Dan weet ik waar ik rekening mee kan houden....
Tenzij ik op de sloop een goede kan vinden(al is t maar tijdelijk)....
[quote=CARS&MOTORS]zou een 5 watt lamp nemen
en anders heb je nu een adres in de buurt
en driver
rooie ben zit in amsterdam??[/quote]
5 watt lampje, word zoeken dus......
Zou niet weten waar ik die vandaan moet toveren....
Maar jullie spelen beide op de dynamo???? en niet de accu???
16 jaar
jup denk toch echt dat indd een van de diodes aan het zieken is wat jerry ook al dacht dus
ja goed dat zal verschillend zijn wat dat gaat kosten heb laast een van de mustang laten reviseren en was voor 75 euris klaar en is weer als nieuw en het is ook geen misselijke dynamo
deze ook te ver
Drescher Electro
Rosenveldtstraat 93A
3025 RS Rotterdam
tel: 010-4760714
16 jaar
[quote=driver3]jup denk toch echt dat indd een van de diodes aan het zieken is wat jerry ook al dacht dus
ja goed dat zal verschillend zijn wat dat gaat kosten heb laast een van de mustang laten reviseren en was voor 75 euris klaar en is weer als nieuw en het is ook geen misselijke dynamo[/quote]
En dat is inclusief die gelijkrichter(of hoe t ook heet)????
Misschien even kijken wat ik kan regelen om erheen te gaan....
Hoelang duurt die revisie meestal?????
Heb de auto donderdag ochtend eigenlijk al nodig voor de eerste voorbereidingen voor 100%...
16 jaar
bel die jongens gewoon op en vraag t
als je denkt das ok
charten vriend
jup en als ze alles hebben 1 dag ben je hem kwijt of vroeg brengen de zelfde dan nog als je helemaal geluk hebt
Drescher Electro
Rosenveldtstraat 93A
3025 RS Rotterdam
tel: 010-4760714
16 jaar
Morgen eerst maar eens bellen dan....
Word er knettergek van....
Als t te lang gaat duren haal ik er een op de sloop en breng ik deze van de week weg, om m te laten reviseren.....
Moet m echt voor donderdag er weer op hebben, aangezien ik de auto niet wil poetsen en daarna weer opnieuw kan beginnen.....
En heb dan 1 dag/avond voor de montage en 1 dag voor de voorbereidingen(wat eigenlijk iets te kort is)......
16 jaar
zijn er toch aardig wat te vinden in rotterdam moet ik zeggen maar goed je kun idd eerst eenhalen en ff bellen enzo als je in tijd nood zit
16 jaar
[quote=driver3]zijn er toch aardig wat te vinden in rotterdam moet ik zeggen maar goed je kun idd eerst eenhalen en ff bellen enzo als je in tijd nood zit[/quote]
Gebeurd ook wel weer mooi voor de dagen die belangrijk zijn.....
Heel de auto opgeknapt in 1.5 week tijd(23uur per dag ofzo, me vriendin werd er gek van)......
Bumper in kleur gespoten, gemonteerd, verlaagd, andere velgen en heel de zooi, en dan opeens dit....
Morgen ff snel sloop opzoeken, en hopen dat ik een goede vind....
Is er iets waar ik op moet letten????
16 jaar
als ie op tafel ligt en je draaid m snel rond dat je m niet hoort brommen
zijn dan de lagertjes
en dat ze m niet ergens uit de sloot hebben gevist
[quote=CARS&MOTORS]als ie op tafel ligt en je draaid m snel rond dat je m niet hoort brommen
zijn dan de lagertjes
en dat ze m niet ergens uit de sloot hebben gevist[/quote]
Morgen maar ff checken...
Al houd die t 200km uit, dan heb ik de gereviseerde hopelijk wel weer terug.....
Hopelijk is het met een andere dynamo dan ook echt opgelost, en sta ik niet weer voor verrassingen...
16 jaar
idd jerry is triest maar ze kunnen er wat van :) je kunt hem beter zelf demonteren als er een staat maar goed als hij zijn laat reviseren houden de lagertjes die tijd ook nog wel even uit denk ik is altijd moeilijk om een goede te vinden als je het nodighebt
16 jaar
Krijg net op een ander forum dit antwoord:
heb je nog meer symtomen dan alleen afslaan?
Het is idd je dynamo niet, want als je gelijkrichter kapot was had je wel wisselspanning gemeten.
-----------------------------------------------------------------------
Hoor nu zoveel tegenstrijdige verhalen....
16 jaar
[quote=Ricardo1983]Krijg net op een ander forum dit antwoord:
heb je nog meer symtomen dan alleen afslaan?
Het is idd je dynamo niet, want als je gelijkrichter kapot was had je wel wisselspanning gemeten.
-----------------------------------------------------------------------
Hoor nu zoveel tegenstrijdige verhalen....[/quote]
en met een gelijkstroom meter zie je dus geen wisselspanning
[quote=CARS&MOTORS][quote=Ricardo1983]Krijg net op een ander forum dit antwoord:
heb je nog meer symtomen dan alleen afslaan?
Het is idd je dynamo niet, want als je gelijkrichter kapot was had je wel wisselspanning gemeten.
-----------------------------------------------------------------------
Hoor nu zoveel tegenstrijdige verhalen....[/quote]
en met een gelijkstroom meter zie je dus geen wisselspanning[/quote]
Ok......
Nou morgen maar even een dynamo scorren, en hopen dat jullie t bij t rechte eind hadden........
Word er echt dood en doodziek van...
16 jaar
Vandaag nogmaals langs een garage gereden, 3x scheepsrecht zeggen ze toch.....
Deze garage kwam ik toevallig tegen en is bmw-specialist.
Nu heeft hij m getest op een manier dat de rest dat niet deed.
Eerst met motor aan, wat resulteerde rond de 13.5 stationair en 14(14.4) met wat gas....
Hiermee zei hij dus dat de dynamo nog perfect was.
Toen het hele verhaal uitgelegd van wat hier besproken is, en toen heeft hij het anders getest.
Motor uit, lampen aan, ventilator aan en de meter erop.
Binnen 2 minuten zat de meter onder de 11 volt.
Dit was te snel volgens hem.
Daarna was hij bang dat die niet zou starten, wat gelukkig wel gebeurde.
Hiermee sloeg de meter direct weer naar de 13.5stationair....
Volgens hem is het dus voor 98% zeker de accu, en heb ik de domme pech dat de andere 2 ook kapot zijn...
Ook zou dat niet gek zijn omdat ze dus al een tijd stil staan.
Ook uitgelegd dat de accu(die dan kapot zou zijn) wel stroom laadt via de accu lader.
Dit was volgens hem normaal omdat je dan constante stroom creeërt en het geen kans heeft om leeg te lopen.
Zodra de lader er af is, loopt het weg omdat de accu kapot is.
Ook als ik rijd, laad de accu bij, maar zodra de auto uit staat, loopt de accu vrij snel weer leeg....
16 jaar
kijk even bij gamma en of halfords ook voor een accu
kan weer een paar schelen
[quote=CARS&MOTORS]kijk even bij gamma en of halfords ook voor een accu
kan weer een paar schelen[/quote]
Je kan je dus in deze test vinden?
En mij klinkt t vrij logisch, weet niet of je nu alsnog de dynamo blijft verdenken?
Maar in 2 minuten van de 12.5 volt naar onder de 11 lijkt me erg fout....
16 jaar
als een accu slecht geladen is dan zegt deze spannins val met een voltmeter (mij iig)niet zoveel
als je een accu hebt op 11 volt en je rijd dan staat ie op 12 volt en binnen een paar minuten op 11 volt
deze meting doe ik met een tester met weerstand en dan kijken of ie echt wegvalt of gewoon op 10 volt blijft hangen
maar je gevoel verteld je dat dat t kan zijn(of je knip)
dus doe wat je gevoel ingeeft
vergeet niet(wat jezelf eerder schrijft) dat je dan inclusief de accu van je vriend 3 rotte accus hebt gehad
dat leek jou met 2 al sterk maar dan is dit ultiem
maar probeer t met een accu en we horen wel of da t probleem heeft opgelost
ik hoop van wel
4 accus verder
Hopelijk is het idd opgelost met een nieuwe accu......
Vanavond 1 halen, en dan hopen...
Anders toch nog naar de sloop voor een dynamo :(
Maar ik ga er nu van uit dat 3 garage's gemeten hebben, en t dus idd de accu moet zijn...
16 jaar
Ik haal net mijn dynamo los, om alles zowiezo goed schoon te maken en alle contactpunten goed schoon te maken.
Nu Blijkt dus de massakabel van de dynamo op beide plekken aardigge corrossie te vertonen.
Dus ik loop meteen alle punten langs,haal t los, schuur t op en smeer alles goed in met vaseline(tip van de garage).....
Meteen heel de luchtinlaat-traject schoongemaakt, dus dat is ook alvast gedaan....
Nu d8 ik, zal ik anders wat foto's maken van de dynamo en eventueel de regelaar????
Dan gooi ik ze vanavond even online, misschien dat jullie iets kunnen ontdekken......
Waar moet ik foto's van maken?????
16 jaar
achter zijde
daar zitten de aansluitingen
[quote=CARS&MOTORS]achter zijde
daar zitten de aansluitingen[/quote]
Ok, en de spanningsregelaar moet ik die er ook even uithalen(als ik de schroeven los krijg) en foto's van maken???
16 jaar
het nummer wat er opstaatis zo te lezen
is verders weinig aan te zien
maar waarom nu de dynamo eraf
je gaat 1rst toch een accu doen
jaaaaa hij twijfelt toch nu hij de kabel ontdekt heeft :(
16 jaar
twijvel is de slechtste raadgever
dat klopt maar hij twijfelt nu toch wel veel gezien wat er al allemaal gedaan is vind je niet :S
Maar snap het wel voor hem ;(
16 jaar
De dynamo is er vooral afgeweest, zodat ik alle aansluitingen goed kon schoonmaken, wat dus echt nodig was....
De massa kabel vanaf de dynamo had een open stuk, waardoor de koperdraadjes bloot lagen.
Deze is vervangen.
Ook alle massapunten heb ik schoongemaakt, eerst geschuurd, daarna met zuur-vrije vaseline ingesmeert en weer gemonteerd.
Ook meteen wat foto's gemaakt, zodat ik ze kon laten zien en hopelijk kan uitsluiten.....
Hier de foto's(niet super duidelijk aangezien ze met me tel zijn gemaakt)...
[img]http://i37.tinypic.com/xe1j4g.jpg[/img]
[img]http://i33.tinypic.com/2nk6xvq.jpg[/img]
[img]http://i35.tinypic.com/dwc10k.jpg[/img]
[img]http://i34.tinypic.com/syo8jp.jpg[/img]
Heb meteen heel me luchttraject gecleand, kwam een aardige zooi uit....
Heb wel t gevoel dat de auto veel lekkerder loopt, en me lampen een stuk feller schijnen.
Ook lukte het net wel om m te starten tot 3x toe zonder problemen, wat voorheen nooit lukte....
Klopt het dat de lmm wanneer deze los is geweest, daarna heel hard stationair gaat lopen???
Dit had ik, tot ik een keer flink gas gaf.....
16 jaar
zo zie je maar weer wat een stomme kabel kan doen
zou idd kunnen ja omdat hij eraf is geweest hij zal mischien nu een foutcode geven in de computer
maar zal niets opleveren denk ik . dus laat gaan ermee
16 jaar
[quote=driver3]zo zie je maar weer wat een stomme kabel kan doen
zou idd kunnen ja omdat hij eraf is geweest hij zal mischien nu een foutcode geven in de computer
maar zal niets opleveren denk ik . dus laat gaan ermee[/quote]
Nu denk ik toch nog maar een andere accu halen, aangezien de test uitwees dat deze kapot was, of zou dit allemaal hiermee te maken gehad kunnen hebben, en is t verstandig om morgen alsnog een testje uit te laten voeren??
16 jaar
nee je accus zij toch naar de maan dus zal er zeker een nieuwe is zetten dan heb je het helemaal gehad beter wordt die accu toch niet meer en zal ja dan later last van krijgen
een accu wat een halfjaar in een hoekje gestaan heeft kan je gif opnemen dat die stuk is gegaan in die tijd tenzij die op een druppellader gestaan heeft dan overleeft die het wel
16 jaar
[quote=driver3]nee je accus zij toch naar de maan dus zal er zeker een nieuwe is zetten dan heb je het helemaal gehad beter wordt die accu toch niet meer en zal ja dan later last van krijgen[/quote]
Maar jij ziet verder niets merkwaardigs aan de foto's van de dynamo????
Of heb je daar geen kaas van gegeten, en laat je die uitspraak liever over aan een ander???
16 jaar
ja daar is verder niet veel aan te zien en echt wat te zien aan de diodes kun je zo echt niet dat zal echt gemeten moeten worden door een revisie bedrijf dan weet je het echt 100% zeker
16 jaar
[quote=driver3]ja daar is verder niet veel aan te zien en echt wat te zien aan de diodes kun je zo echt niet dat zal echt gemeten moeten worden door een revisie bedrijf dan weet je het echt 100% zeker[/quote]
Ik ga voorals nog voor een nieuwe accu...
Hopelijk is dit samen met het cleanen en vervangen van alle massakabels genoeg geweest...
16 jaar
ik hoop het ook voor je maar ga er vanuit want je merkt nu al verschil toch ??? massa is best belangrijk voor alle onderdelen zonder dat zal veel electronika het aflaten weten of minder gaan doen totzelf sluitingen veroorzaken
dus morgen ofzo nieuwe accu erin en gaan met die banaan als je nog tijd hebt
16 jaar
[quote=driver3]ik hoop het ook voor je maar ga er vanuit want je merkt nu al verschil toch ??? massa is best belangrijk voor alle onderdelen zonder dat zal veel electronika het aflaten weten of minder gaan doen totzelf sluitingen veroorzaken
dus morgen ofzo nieuwe accu erin en gaan met die banaan als je nog tijd hebt[/quote]
Vandaag alvast de binnenzeide gecleand, zodat ik alleen de buitenzeide nog moet doen, dus denk dat ik alles wel ga redden...
Tenzij alsnog die dynamo moeilijk gaat doen, maar ik ga van het beste uit....
16 jaar
en die borstels zijn dus op hun einde
oorzaak
je collector is zo te zien flink ingelopen en (denk ik) ovaal
hierdoor maken de borstels slecht contact en laad hij wel spanning van 14 volt
maar zeker geen 90 ampere
[quote=CARS&MOTORS]en die borstels zijn dus op hun einde
oorzaak
je collector is zo te zien flink ingelopen en (denk ik) ovaal
hierdoor maken de borstels slecht contact en laad hij wel spanning van 14 volt
maar zeker geen 90 ampere[/quote]
Maar met een nieuwe acu ben ik er voorlopig?
of gaan we weer roet in t eten gooien????
En wat moet ik vervangen dan????
Alleen die stroomregelaar?
16 jaar
tuurlijk positief blijfen kerel komt allemaal wel goed en hoop echt dat je straks van de problemen af bent en ja het cleane van het lucht systeem en dergelijke kan nooit kwaat en zeker de stappenmotor niet dan is ook een merkbaar iets heb er twee liggen voor de mijne een is altijd schoon mocht de ander klote zijn gaat deze er op en zo blijven we bezighelaas :S maar goed zijn we ook van de straat ;)
16 jaar
dat witte ding in je vingers
dan kan je met de tijd de dynamo eens goed maken
ke dan ik zie maar één foto jerry de rest zijn kruisjes bij mij dus heb die niet kunnen zien zie alleen de achterkant van de dynamo maar goed dat licht aan mijn software op het moment :(
16 jaar
[quote=CARS&MOTORS]dat witte ding in je vingers
dan kan je met de tijd de dynamo eens goed maken[/quote]
Moet ik die persé meteen hebben, of zal een nieuwe accu voorlopig even voldoende zijn????
En wat kosten die dingetjes ongeveer???
16 jaar
wordt er ook nog gesleuteld?
Of is daar geen tijd voor...........
mvg,
Hans.
[quote=Hans4040]wordt er ook nog gesleuteld?
Of is daar geen tijd voor...........
mvg,
Hans.[/quote]
als je leest, kn je lezen dat ik de hele zooi los heb gehad....
T waren niet de kabouters uit t sprookjesbos hoor....
16 jaar
ik heb wel gelezen, maar dat is het hem juist............je hebt een record op problemcar : 3 pagina`s in 2 dagen tijd, vandaar.
maar ga gerust door , het is maar een grapje .
mvg,
Hans.
hans records zijn er om verbroken te worden toch ???:D:D:D deze jongeman wordt er langzaam ook zelf een beetje gedraaid van wat ik me ook kan voor stellen .niet ??
16 jaar
ja zeker, dat snap ik ook wel.
De pest is gewoon dat een ruildynamo ook aardig prijzig is en dat je dan al snel op de sloop terecht komt.
Maar ja......dan is het weer afwachten wat je krijgt.
Ik denk dat het vervangen van de borstelhouder/spanningsregelaar al veel verbeterd.
Daarna met draaiende motor de spanning meten over de accupolen.
mvg,
Hans.
[quote=Hans4040]ja zeker, dat snap ik ook wel.
De pest is gewoon dat een ruildynamo ook aardig prijzig is en dat je dan al snel op de sloop terecht komt.
Maar ja......dan is het weer afwachten wat je krijgt.
Ik denk dat het vervangen van de borstelhouder/spanningsregelaar al veel verbeterd.
Daarna met draaiende motor de spanning meten over de accupolen.
mvg,
Hans.[/quote]
De spanning ligt nu(met draaiende motor) op 14.2....
Volgens de garage is dat genoeg....
16 jaar
ja idd ik kan die foto niet bekijken zie alleen de eerste de rest zijn kruisjes bij mij
sloop is altijd een risica weet het maar goed als je tijd nood heb dan zit er niets anders op even denk ik reviseren is altijd beter in dit gevan helemaal mee eens en ik zelf had er ook niet te lang over gedacht maar goed niet iedereen is het zelfde en wil zoveel mogelijk info alvorens ze iets gaan doen en dan kkun je hier nog wel es op een record uit komen helaas
16 jaar
nu effe afwachten
maar k denk dat je probleem nu voor lopig is opgelost
[quote=CARS&MOTORS]nu effe afwachten
maar k denk dat je probleem nu voor lopig is opgelost[/quote]
Tot nu toe lekker kunnen rijden, zonder problemen....
Ook start hij nu elke keer als ik de sleutel draai, wat voorheen 5/10x goed ging.....
Thx allen(tot nu toe)
16 jaar
SUC6 Ricardo
16 jaar
opgelost!
haal gewoon een accu en klaar hoe bedoel je moeilijk doen hij laait en gewoon twee accu's die van napolion geweest zijn dag dag
[quote=mmcars]haal gewoon een accu en klaar hoe bedoel je moeilijk doen hij laait en gewoon twee accu's die van napolion geweest zijn dag dag[/quote]
Gewoon een accu want hij laad???
Als je had gelezen, was er 1 persoon, die zei dat een dynamo wel de laad-waardes kan geven, maar alsnog kapot zou kunnen zijn....
Dus gek he dat ik moeilijk deed????
En trouwens nadat alles losgehaald is, en nagelopen(massakabels schoon en ingevet, kapotte massakabel vervangen) draait de auto een stuk lekkerder, en dat nog met de accu die kapot zou zijn......
Accu geeft na 10x starten en radio en licht aan, nog steeds een groen venstertje door....
16 jaar
mooi zo.........alles is opgelost, auto loopt weer
en Ricardo: nog veel plezierige kilometers.
mvg,
Hans.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar