BMW 3-Serie: Startprobleem bij koude motor

Bouwjaar: 1997

Hoi,

Ik heb een BMW 318TDS uit 1997 met startproblemen. Bij een koude motor duurt het vrij lang (10, 15 seconder) voor de motor aanslaat.
Na het aanslaat komt er een grote blauw/grijze wolk uit de uitlaat.

Locale garage gooide het op de gloeipluggen, en na controle bleken
3 van de 4 defect. Deze zijn nu dus vervangen.

De eerste dag starte hij weer als vanouds echter na die dag heb ik weer hetzelfde eufel ... lang starten en blauw/grijze wolk.

Op advies van garage accu 's nachts compleet geladen mbv acculader. Volgende ochtend met volle accu gestart, maar geen resultaat.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn ?

Arjan

Arjan579

Geplaatst door Arjan579 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

TesT (0) PRO, 18 jaar geleden

controleer de distributie timing maar, kettingen rekken wel eens op.

chaan (0) PRO, 18 jaar geleden

Nogmaals gloeibougies en aansturing hiervan controleren.

Arjan579 (0), 18 jaar geleden

Hoi,

Timing is gecontroleerd en is ok, motor loopt als hij loopt perfect. Gloeibougies gloeien goed niks mis mee. Nieuwe accu geen resultaat. Verder he ik het brandstoffilter en brandstofleidingen en de retourleidingen vervangen. Nog steeds hetzelfde probleem.

4 tot 5 keer voorgloeien heeft meestal het effect dat ie direct aanslaat. Ook wanneer ik eerst starthulp in de inlaat spuit start ie direct. Wat me opvalt is dat wanneer ik normaal start met 1 keer voorgloeien dat ie naar twee slagen even lijkt aan te slaan maar dan weer stopt, hierna weer minimaal 10 seconden starten voordat ie aanslaat.

Probleem dus nog niet opgelost.

Arjan579 (0), 16 jaar geleden

Hoi,

Is al weer even geleden, maar ben vergeten de oplossing nog te posten. Probleem zat 'm in 1 van de injectiepunten, deze zoog een klein
beetje lucht aan. Gevolg was dat nadat ie wat langer stil had gestaan alle diesel leidingen tot de pomp aan toe geen diesel meer bevatte.
Bij het starten moest ie dit dus eerst weer volpompen. Nieuwe injectiepunt heeft probleem dus verholpen ....

Arjan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.