close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: startproblemen e36 318is

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.9 M44

Als ik mijn auto met warme motor uitzet en hem zeer kort erna weer start dan duurt het een poosje voor hij aanslaat.
accu enz. zijn oke en de computer geeft ook geen storingen

Geplaatst door

00000 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

loopt hij verder nog wel lkkr dan ?

Zo nee,zou het aan de temperatuursensor koelvloeistof kunnen liggen..

Loopt hij wel nog goed,maar start hij alleen moeizaam,controlleer de brandstof druk eens..de bobine's.bougies en eventueel de bdp sensor..

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Stefan maar ik heb de auto ook laten uitlezen en moet er dan geen storing uitkomen bij de brandstof druk of een defekte bobine?
DE bdp sensor, wat bedoel je daarmee en waar zit deze?

Gr Ron

00000 0

15 jaar

Ron

Een storing hoeft er niet altijd te zijn,als de sensor bv een verkeerde waarde aangeeft maar wel nog werkt..

maar dan kom je aan het meten,heb eventueel wel nog wat gegevens indien je deze nog nodig hebt,of wat wilt doormeten.

Brandstofdruk is mechanisch,en zie je dus niet bij het uitlezen,je kan dit wel doen,dmv een simpele meter tussen de brandstofslang te zetten.

Met BDP sensor bedoel ik de krukassensor mee,deze zit bij het vliegwiel.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Hallo Stefan

Indien je nog wat tips hebt voor het doormeten, hou ik mij sterk aanbevolen.

Gr. Ron

00000 0

15 jaar

Hallo Ron

De brandstofdruk zonder vacuumslang moet liggen tussen de 2.8 - 3.2 Bar
Met vacuumslang tussen de 2.3 - 2.8 Bar

Luchtmassameter:

Tussen pen 1 en 3 ( contact aan ) = accuspanning
Tussen pen 2 en 4 ( motor loopt stationair ) = 0.5 - 1,0 Volt

Temperatuursensor inlaatlucht :

Temp tussen 15 en 30 Graden = 1300 - 3600 Ohm
Temp 80 Graden = 250 - 390 Ohm

Gasklepposistiesensor :

Tussen pen 1 en 3 = 3000 - 5000 Ohm
Tussen pen 1 en 2 ( gasklep gesloten ) = 1000 - 2000 Ohm
Tussen pen 1 en 2 ( gasklep volledig open ) = 3500 - 5000 Ohm

Contact aan > Voedingsspanning tussen pen 1 en 3 = ca 5 Volt

Temperatuursensor koelvloeistof :

Tussen pen 3 en 4 ( tussen 15 en 30 graden ) = 1300 - 3600 Ohm
Tussen pen 3 en 4 ( 80 Graden ) = 250 - 390 Ohm

Krukaspositiesensor :

Tussen pen 1 en 2 = 400 - 800 Ohm

Groeten Stefan

stefan84 0

15 jaar

Hoe meet ik dit allemaal door?

Gr. Ron

00000 0

15 jaar

Dit is met een simpele multiemeter door te meten..

Op de brandstofdruk na dan.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.