BMW 7-Serie: stationair schommelen

Bouwjaar: 1988, Brandstof: Benzine, Motorcode: e32 735i

hallo ik heb een probleem met mijn motor als de motor stationair loopt schommelt de toerental en de ecometer schommelt mee als ik rij en dan mijn gas los laat dan schokt de auto ben bij een bedrijf geweest uitlezen leverde niks op kwam er niet in heb een ander blok gekocht voor onderdelen gasklepregellaar , stappenmoter , luchtmeter zijn vervangen ook alle vacuum slangen zijn vervangen heb andere injectoren ingezet andere motronic ingezet maar geefft dan enginecheck aan als ik mijn kick down diep intrap dan reargeert hij wel goed alleen bij terug val toeren bij 1000 pakt hij de gas vast en rijdt constate snelheid 50 kilometer zit geen cruise contol op wil eigelijk de motor resetten maar weet niet hoe verbruik is ook veel hoger wie kan mij helpen alvast bedankt voor het mee denken

ruben735

Geplaatst door ruben735 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 7-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Deze ecu hoor je gewoon te kunnen uitlezen, mits je de juiste software hebt dan.
Misschien eens bij de BMW-dealer proberen?

ruben735 (0), 13 jaar geleden

heb ik al geprobeert leverde niks op toch bedankt voor het mee denken ze zeggen dat ze dit probleem niet uit kunnen lezen ze zeggen dat het met de vaccuum te maken heeft met remmenreiniger bezig geweest ook niks misschien andere optie ze zeggen dat de luchtmassameter kapot is heb een andere op gezet nog steeds het zelfde ook zeggen ze dat je als je een ander onderdeel er op zet de motor moet resette maar hoe moet dat alvast bedankt

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Accu los of ecu van de kabelboom afhalen. Beide methodes resetten de ecu.
Maar als iemand met de juiste apparatuur deze niet kan uitlezen, bestaat de kans dat de ecu ook defect is.

ruben735 (0), 13 jaar geleden

accu heb ik al geprobeert maar misschien stomme vraag waar zit de ecu de motronic heb ik ook al geprobeert hoe kan ik zien of de ecu kapot is groetjes

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

ecu = dme = motronic. Allemaal namen voor 1 en hetzelfde ding.
Zien of een ecu/dme/motronic kapot is een uitzondering. Meestal zie je niets.
Als je niets ruikt (brandlucht) zul je ook niets zien.

Je hebt een andere motronic geprobeert en dan brandt het motorlampje? Die ook geprobeerd uit te lezen?
Gaat bij de originele motronic het motorlampje aan bij op contact zetten?
Zo nee, verdere aanwijzing dat deze motronic defect is. Zo ja, dan is de vervangende motronic mischien niet goed.

ratdraaier (0), 13 jaar geleden

ik heb zelf een 325 ix gehad en die deed dat ook het probleem bij deze auto was dat hij te langzaam liep en daarom regelde de ecu hem steeds wat op en daardoor schomelde het toeren tal ik heb het toen bij de gas klep hem iets hoger afgesteld en toen was alles weer goed

ratdraaier (0), 13 jaar geleden

bij een automaat zit er volgens mij ook nog een arparte stelschoef op voor het toerental

ruben735 (0), 13 jaar geleden

het zou inderdaad aan de gasklep kunnen liggen maar als ik mijn luchtslang na de luchtfilter er af haal en dan de luchtklep een klein beetje in duw reageert hij wel goed en loopt dan beter er zit onder de luchtmassameter wel een inbus (stelschroef) die denk ik mee kan stellen maar de accu of de ecu los halen werkt niet heb ik al geprobeert de gasklep zit toch bij aan de inlaatspruitstuk ? zo ja waar zit die stelschroef dan want volgens mij heeft dit model een automatische choke en regelt de toerental zelf hij moet ongeveer 1000 toeren maken en in de d ongeveer 700 hij maakt nu 2000 en dan weer 1000 en schommelt om de sec net of je voor een stoplicht met iemand wilt crossen

ratdraaier (0), 13 jaar geleden

nee die op de lucht massa meter moet je niet hebben als het goed is zit hij op de gasklephuis waarschijnlijk onder een dopje
gr andre en daar kun je hem wat harder laten lopen en dan regelt hij niet steeds bij

ruben735 (0), 13 jaar geleden

heb net gekeken op mijn reserve onderdelen maar op de gasklephuis zit niks deze wordt door middel van een magneetklep geregelt op de luchtmassameter zit wel een stel schroef morgen even proberen laat het morgen weten of het gelukt is

ratdraaier (0), 13 jaar geleden

ja je kan het proberen maar verdraai hem niet te veel hij is nl voor je CO instelling
gr andre

ruben735 (0), 13 jaar geleden

jaja hij doet weer normaal ik heb onder luchtmassameter een zwart kapje afgehaalt er zat een stel veer in die wat losser gezet en en maakt mooi 1000 toeren continue bedankt voor alle hulp nou heb ik nog een klein probleempje bij warm of koud weer blaast de kachel alleen warme lucht ik denk dat de kachel kraan kapot is maar waar zit die kreng groetjes ruben

ruben735 (0), 13 jaar geleden

heb een 750 il uit 1989 gekocht welke automaten olie moe hier in kan het nergens terug vinden wie kan mij helpen groetjes

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 7-serie of stel zelf een nieuwe vraag.