BMW 5-Serie: STATIONAIR SCHOMMELEN EN BACKFIRE BIJ GAS GEVEN. 520i 6 cil

Bouwjaar: 1994

de auto is bij een bmw dealer uitgelezen en daar kwam uit dat de BDP sensor foutmelding had veroorzaakt (4 starts niet meer).
toen liep de auto ook nog gewoon alleen leek hij stationair op 5.5 cil te lopen. ook is er een bobine test uitgevoerd en daar kwam uit dat de 3e cil. een wat mindere vonk had.
hiervoor is de bobine vervangen. dit echter zonder resultaat.
hierna is ook nog de BDP sensor en de Nokkenas sensor vervangen maar helaas!
toen was het zo dat hij dat alleen stationair deed en ook alleen terwijl de motor koud was. als hij eenmaal warm was dan was ook
het probleem weg.
nu is het echter zo dat de auto stationair onregelmatig loopt en als je iets gas geeft dan krijg je aleen maar backfire's
wie kent dit probleem en kan mij verder helpen?
gr. menno

m.voltman

Geplaatst door m.voltman (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

arnold690 (0) PRO, 19 jaar geleden

Vocht in de Motronic?

GOVA (0) PRO, 19 jaar geleden

Rijdt dat ding op LPG?
Hoeveel kms heeft de wagen?

clio1742 (0) PRO, 19 jaar geleden

Is de poelie er eens af geweest er kan een tandje afgebroken zijn.of slingering in de poelie, Stekker van inspuit ventielen bij motor controleren op vochtigheid

m.voltman (0) PRO, 19 jaar geleden

Heren allen bedankt alvast voor t meedenken.
het probleem is nog niet opgelost. de Ecu is inmiddels ook al vervangen. toch nog steeds gaf hij de krukas sensor als storing aan. terwijl ook deze al vervangen is. ik hoorde jullie al over slingering van de poelie. dit is inmiddels het enige wat ik nog kan verzinnen. ik moet t de klant nog voorleggen. en dan maar kijken wat hij hier mee wil. ik laat wel weten hoe het af loopt.

gr. menno

TesT (0) PRO, 19 jaar geleden

bedrading/stekkerverbindingen al gecontroleerd, hij blijft niet voor niets met de zelfde storing komen.

m.voltman (0) PRO, 19 jaar geleden

ja tot aan de computer komt er signaal binnen van de sensor. alle stekkers en bedrading er tussen is al gecontroleerd. dit is in orde. dus waarschijnlijk zal het signaal niet plausibel zijn.
misschien dus door de poelie die enigzins slingerd..
gr. menno

TesT (0) PRO, 19 jaar geleden

Er komt signaal binnen zeg jij, maar wat voor signaal, heb je deze op de scoop gezien??

Een slingerende poelie geloof ik niet zo in.Wat voor bougies zitten er trouwens in??

hakeemolajuwon (0) PRO, 19 jaar geleden

Is het mengsel niet gewoon verschrikkelijk arm?

Siem Bijman (140) PRO, 19 jaar geleden

Uiteraard kan er een foutmelding zijn van de krukassensor.Maar wij zijn al vaker met iets oudere motoren door soortgelijke foutmeldingen op het verkeerde been gezet.Begin eerst eens met de rotor en verdelerkap ed goed te checken.Laatst met een Golf 6 cilinder zelfde soort probleem.Computer opengemaakt en een brandplek gezien en dachten het probleem te hebben gevonden, maar bleek uiteindelijk gewoon de rotor te zijn die doorgeslagen was.

m.voltman (0) PRO, 19 jaar geleden

Heren, allen bedankt voor jullie hulp en meedenken. wij hebben de krukas poelie vervangen (waar dus uiteindelijk de krukas sensor op signaleerd) daar zat hele licht hoogte slag in.
dus de luchtspleet tussen de krukas sensor en poelie varieerde lichtelijk. hij kreeg dus wel signaal maar geen juist signaal en hierdoor gaf hij meteen storing krukassensor. nu loopt hij weer goed. dus heren bij een vergelijkbare storing eerst de poelie controleren!! gr. menno

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.