Soms geeft de auto een melding betreffende aandrijving. Beheerst doorrijden. Volle aandrijvingskracht niet beschikbaar. Men merkt echter niets van afname van de aandrijvingskracht. De melding gaat na een aantal seconden vanzelf ook weer weg.
Na uitlezen van de foutcodes komt volgende naar boven.
10BA40 Informatie buitentemperatuursensor, signaal: temperatuur te hoog 229344 onbekend
120408 Laaddrukregeling: Uitschakeling als gevolg 229960 Nee
130304 VANOS magneetklep uitlaat: nokkenas klemt 230077 onbekend
130308 VANOS magneetklep uitlaat: Stand niet bereikt 230084 onbekend
130F20 Uitlaatnokkenas, krukas: onderling niet-aannemelijk, hoekverschuiving 229960 onbekend
buiten tolerantie.
De sensoren van de nokkenas zijn omgewisseld maar het probleem blijft op de uitlaat.
Heeft iemand hier al ervaring mee ? Wat kan de achterliggende diagnose zijn of wat is de volgende stap.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zou je distributieketting kunnen zijn. Als die uitgerekt is kan de timing verlopen en storing geven zoals op de nokkenassensor. Vaak te horen bij de koude start dat hij even iets ratelt.
Naar een garage gaan met kennis vaneen oscilloscoop en incilinder druk meting. dan kun je a de timing verifiëren en sensor werking
Kan complex zijn.
- De vuldrukregeling heeft ooit (als het goed is) een software-update gehad. Vanaf 2018 is er zelfs een ander type turbo gemonteerd.
- De nokkenasaansturing door drukventielen: daar zijn 3 types gemonteerd geweest. Lijkt haast een dealerkwestie te worden.
Denk dat met deze kilometers vervanging van de auto een betere zet zal zijn. Dank voor alle reacties.
7 maanden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 2-serie Gran Tourer of stel zelf een nieuwe vraag.
8 maanden