Hallo, ik hoop dat ik doormidden van deze post iets verder kom met mijn probleem.
Ik heb een probleem met de injectoren van mijn bmw e92.
De auto loopt niet goed, injectoren gedemonteerd bleek de injector van cilinder 2 verbrand te zijn ( geen injector houder aanwezig.) deze vervangen en een nieuwe houder besteld. Liep nog steeds niet goed. weer uitgelezen, nog steeds gaf hij aan overslag cilinder 1 en 2. Uiteindelijk bleek de bougie van cilinder 1 zwart te zijn dus daar ook een injector voor besteld. Daarna weer getest en weer loopt hij niet goed. Loopt heel even slecht en valt daarna weer uit. Weer de injectoren gedemonteerd blijkt de injector van cilinder 2 weer verbrand te zijn.
Nu is mijn vraag, kan dit aan de injector spanner liggen, wellicht een verkeerde nieuwe injector of moet ik me meer zorgen maken om zuigerveren, koppakking etc?
Auto heeft nu 270k gelopen
Ik hoop dat iemand hier mij op weg kan helpen.
Mvg Jari.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou eens beginnen met de conditie van de motor. Eerst compressie meten en dan eventueel een lektest.
Compressie heb ik gemeten. Gaf op cilinder 1/3/4 rond de 9 bar en op cilinder 2 7 bar. Dit lijkt mij niet de reden dat de injector verbrand?
7 maanden
Nu kun je 2 dingen doen. Lek test of de kop eraf. Bij een lek test kun je achterhalen waar het probleem zit. Een zwarte bougie geeft een idee maar gokken doe je in het casino.
Als de kop beschadigd is rond de injector en de verbranding kan tussen je houder en kop komen tja.
Dat zou nog een geval kunnen zijn, heeft natuurlijk eventjes gedraaid zonder injector houder en weet niet hoe lang de vorige eigenaar hiermee rond is blijven rijden. Valt dit op te lossen of moet er dan een nieuwe kop op?
7 maanden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-Serie of stel zelf een nieuwe vraag.
7 maanden