BMW 3-Serie: Stuurhuis

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.8 Tds

Hallo,

Mijn touring heeft last van hevig trillen bij flink remmen vanaf ongeveer 130 km per uur.
Fusee, rubbers etc. allemaal nieuw. Trillen bij 80 km opgelost maar niet bij 130. Langs de garage gereden, volgens deze zit er speling op het 'stuurhuis'

Heeft er iemand enig idee wat er allemaal komt kijken bij het vervangen van het stuurhuis.
Nieuwe of reviseren?

MvG Deen

deen

Geplaatst door deen (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

mart-vervoort (0) PRO, 17 jaar geleden

zou het toch in je schyven zoeken.

deen (0), 17 jaar geleden

Hallo Mart,

Zowel de klauwen als de schijven zijn reeds vervangen. Als ik de wagen op bok kan ik de speling voelen. Het zit 'm waarschijnlijk in het onderste stuk van de stuurkolom. Ik vraag me af hoeveel werk het zal zijn om 'm te vervangen en wat ie kost.

MvG Deen

320 (0), 17 jaar geleden

spoorstang eind versleten...

was bij mijn bmw e36 destijds het geval.

deen (0), 17 jaar geleden

Lijkt mij moeilijk uitlijnen met versleten spoorstangen. Ik den dat ik eerst maar eens nog eens alles na loop om op te sporen waar de onbalans vandaan komt.

deen (0), 17 jaar geleden

Voor de geinteresserden onder ons;

Stuurhuis heeft veel speling waardoor hevig trillen van het stuur ontstaat bij krachtig remmen rondom de 130 km per uur.
Schijven zijn nog goed en zuigers lopen goed in en uit.
Oplossing; gereviseerd stuurhuis plaatsen.

MvG Deen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.