auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3-Serie: Stuurhuis

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.8 Tds

Hallo,

Mijn touring heeft last van hevig trillen bij flink remmen vanaf ongeveer 130 km per uur.
Fusee, rubbers etc. allemaal nieuw. Trillen bij 80 km opgelost maar niet bij 130. Langs de garage gereden, volgens deze zit er speling op het 'stuurhuis'

Heeft er iemand enig idee wat er allemaal komt kijken bij het vervangen van het stuurhuis.
Nieuwe of reviseren?

MvG Deen

Geplaatst door

deen (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

zou het toch in je schyven zoeken.

mart-vervoort 0
badge

17 jaar

Hallo Mart,

Zowel de klauwen als de schijven zijn reeds vervangen. Als ik de wagen op bok kan ik de speling voelen. Het zit 'm waarschijnlijk in het onderste stuk van de stuurkolom. Ik vraag me af hoeveel werk het zal zijn om 'm te vervangen en wat ie kost.

MvG Deen

deen 0

17 jaar

spoorstang eind versleten...

was bij mijn bmw e36 destijds het geval.

320 0

17 jaar

Lijkt mij moeilijk uitlijnen met versleten spoorstangen. Ik den dat ik eerst maar eens nog eens alles na loop om op te sporen waar de onbalans vandaan komt.

deen 0

17 jaar

Voor de geinteresserden onder ons;

Stuurhuis heeft veel speling waardoor hevig trillen van het stuur ontstaat bij krachtig remmen rondom de 130 km per uur.
Schijven zijn nog goed en zuigers lopen goed in en uit.
Oplossing; gereviseerd stuurhuis plaatsen.

MvG Deen

deen 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.