👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
ik ben pas geleden in het bezit gekomen van een 323i uit 1985
de auto is goed bij gehouden, rijdt goed, maar...
hij is al warm voordat ik er 10 km mee gereden heb! en ik rijdt hem warm op 1500-2000 tpm.
als je heb start slaat de fan al bijna gelijk aan.
de temperatuurmeter staat gewoon in het midden, hij wordt dus wel warm genoeg en ook weer niet te heet. alleen de vraag was of dit bij andere m20 motoren ook het geval was? dit omdat het toch een lomp groot blok betreft en ca. 11 liter koelvloeistof.
als iemand iets weet?
alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou maar eerst een de waterpom checken,want zijn dat door erosie het schoepenwiel is versleten.Komt vaar voor bij m20 motoren met veel km.Ten tweede,is het systeem goed ontlucht?Door luchtophoping in het koelsysteem kan er slechte ciculatie van het koelvloeistof zijn.Ten derde,de koelvloeistofkanalen in het blok kunnen verstop geraakt zijn door kals en andere vluiligheid.Ook kun je de temp.sensor op werking controleren,kan zijn dat die een verkeerde weerstandwaarde aangeeft.Waardoor de temp.meter een verkeerde waarde aangeeft.
Succes
Check de radiator kan zijn dat hij verstopt is bij dit model komt bijna niet voor zoals de vorige beweerd dat de pomp kapot gaat, die gaat wel kapot bij 4 cylinder modellen.
21 jaar
O ja, knijp in de bovenste leiding van af de radiator hierin zit dan alleen maar lucht, als hij warm wordt valt er bijna niet meer in te knijpen als hij warm is.
21 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar