close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 520I: Temperatuur-stijging

Bouwjaar: 1998

beste , ik heb misschien een vraag die hier al meerdere malen aan bod is gekomen maar vind hier niets over Het probleem is het volgende Reeds een vijftal jaar geleden kreeg ik plots met mijn e39 te maken met een temperatuurstijging tot tegen het rood zo af en toe . Later heb ik dan de radiator ,waterpomp en thermostaat vervangen Alles opgelost Nu gisteren deed hetzelfde probleem zich enigszins voor . bij thuiskomst ging plots het lampje rood branden waardoor het direct erna weer uitging Heb dan de radiatordop losgedraaid en er blijkbaar genoeg water in het expansievat zat Dan heb ik het ontluchtingsschroefje op de radiator los gedraaid en hier kwam alleen stoom uit . Bij het verwijderen van het schroefje kon ik ineens 3 liter water bijvoegen Dan heb ik hem ontlucht zoals het beschreven staat volgens specialisten van hier en nu blijft de wijzer mooi in het midden Wat ik wel raar vind is dat er sinds vorige maand een tokgeluid hoorbaar is langs de stuurkolom in de motorruimte waar de kleine radiatorslangen op aangesloten zijn om de 15 seconden hoor je tsjoek tsjoek soms 30 seconden en had ook weinig warme lucht Een luchtbel? Na het vullen heb ik terug warmere lucht maar niet heel heet ? Verder waar vroeger de slangen onder druk stonden na enige kilometer rijden en ik dan hier op een grote helling ontluchte kwam er altijd vloeistof uit nu blijven de radiatorslangen zo goed als drukloos en bij het ontluchten komt er niets uit de ontluchtingsschroef omdat er geen druk op het systeem zit Iemand enig idee ? of beter wie durft reageren ?

Geplaatst door

jean-pol (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als een koelsysteem warm wordt , zal er altijd een druk verhoging op treden , tenzij de dop op je expansievat niet goed is of er is een lek , druk verdwijnt daar , de meeste moderne motoren moeten werken met een overdruk , druk verhoging geeft kookpunt verlaging , dus is de druk te laag in je koelsysteem zou het kunnen gebeuren dat er op bepaalde plekken het systeem aan de kook raakt en dit kan dit soort verschijnselen geven.
Als een dop niet goed werkt/afdicht verlies je hierlangs ook koelvloeistof.
Mijn eerste aandacht zou gaan naar de dop.
Zou trouwens niet met water bijvullen maar met het juiste type koelvloeistof.

bedankt alvast voor je reactie , dacht hier in eerste instantie ook aan Als alles goed op temperatuur was heb ik alles mooi droog geblazen en gezocht achter een lek , alles blijft kurkdroog rond de dop doch er komt geen of zeer weinig druk op slangen .Kan de waterpomp of thermostaat hier iets mee te maken hebben ?

jean-pol 0

7 jaar

van de week alles eens losgegooid voor de motor , ventilator en behuizing radiator en wat bleek een waterpomp met heel veel speling en waterverlies .Was nog maar 4 jaar oud van Meyle met ijzeren schoepen Een andere van bmw met plastieken schoepen erin gezet , alles terug gevuld met koelvloeistof en bij warm draaien heeft hij terug druk op de leidingen Ontlucht enz..; maar wat mij opvalt is dat hij nu wat langer nodig heeft om te starten waar dit vroeger direct gebeurde Ik ga het nog een paar dagen aanzien want heeft dit vroeger nog eens gedaan nadat de accu een beetje ontladen was

jean-pol 0

7 jaar

het moeilijk starten en raar doen heeft te maken met de krukassensor , deze vervangen ( de 5 e reeds op 19 jaar ) en hij start voor dat je aan de sleutel gedraaid hebt :)

jean-pol 0

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.