close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: tijdstip bepalen nokkenas

Bouwjaar: 1991

N.b de vorige advertentie was ook van mij maar leverde niet die reactie die ik had gehoopt vandaar dat ik het nog eens probeer met een document die ik in Word heb aangemaakt. Ik zou erg blij zij met een copie uit een vraagbaak of iets dergelijks. Mochten de plaatjed niet mee zijn gecopieerd dan kan ik je ze via e-mail alsnog toesturen, alvast bedankt voor de reactie.


Het is een BMW 316 van het bouwjaar 1991 en de distibutieriem is kapotgegaan vandaar dat er sprake is van een afstellingsprobleem. Ik heb jou reactie toegepast maar kom er desondanks niet uit vandaar mijn aanvulling in de hoop dat je even naar wilt kijken.





fig. 1 detail aluminium huis en bovendste deel krukaspoelie

Ik kom er niet uit, heb volgens de instruktie gewerkt maar de motor slaat niet aan, dus denk ik dat er iets niet goed staat. Zou jij mij zan kunnen geven waar de fout zit. Ik dacht dat jij in de email het knikje bedoelde zolals op de eerste figuur is aangegeven. Voor de goede orde stuur ik nog een paar andere foto's mee die kwalitiatief niet zo goed zijn maar bedenk dat zezijn genomen met een V3 van Mototola telefoon. Alvast bedankt voor de moeite.

Mvrgr.

Jan Bleeker

p.s. misschien is het een idee dat je je mobiel nummer meestuurd mocht het onverhoopt nog niet lukken dat ik jouw om aanvullende info kan vragen.

Ik heb hier een meetlat langs gelegd zodat de pijl en letter M op de nokkenas poelie in lijn ligt met de moer van de krukas poelie


fig. 2 een denkbeeldige lijn tussen krukaspoelie en nokkenaspoelie (houten lat gebruikt)


fig. 3 algemeen shot met twee pijlen, de een wijst naar de pijl op de poelie en de ande naar de letter M


fig. 4 meetpunt krukas veroorzaakt door met pen het vliegwiel vast te zetten.

Ih heb geprobeerd zo duidelijk mogelijk zijn, het is mij alleen maar te doen om het juiste moment van de krukas poelie te bepalen en hoop gaarne te horen waar een en ander fout gaat. Motor draait wel normaal rond maar wil niet aanslaan. (hoort zolas nu afgesteld ook niet erg lekker soepel)

Geplaatst door

Jan Bleeker (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Aan wie richt je de vraag, Jan? Er zijn meer mensen dan mij die dit lezen hoor. En afbeeldingen versturen moet op een andere wijze. Joehoe Hans, wat was dat topic nr. ook weer? Heb em net verwijdert vanmorgen.

sytze 0
badge

18 jaar

De vraag is algemeen en heeft voornamelijk betrekking op de tijdstippen zowel voor de krukas als voor de nokkenas. De krukas is geen probleem maar de nokkenas heeft in mijn geval mijn geval (E36 bj. 1991) geen uiterlijke kenmerken vandaar dat ik de 1st cilinder op BDP zet en vervolgens de rotor via de bougies op vonk zet. Zou in principe moeten werken maar helaas, weet jij een oplossing?

Jan Bleeker 0

18 jaar

helaas nog geen doeltreffende reactie

Jan Bleeker 0

18 jaar

http://www.problemcar.nl/index.php?topic...

Hier is hij weer maar wel van een andere Hans dit keer.

Hans4037 0
badge

18 jaar

er bestaat toch een gereedschap om de nokkenas te blokeren op de juiste stand

Van11714 0
badge

18 jaar

ja dat gereedschap voor de nokkenas alleen betaal je iets van ¤ 130,- voor bij dirix automaterialen.

stefan84 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.