close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 520D: Toerental probleem

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorcode: M41, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 110

Hey hallo , ik ben in het bezit van een bmw E60 520D bouwjaar 2006 110KW(150 pk). Het volgende wil dat ik al weken aan een stuk onderdelen aan het vervangen ben maar er niet uit kom en zelfs de BMW garage niet. 5 maanden terug voelde ik bij de stoplichten op stationair een lichte schok en schommeling in toerental...alsof ie even geen brandstof krijgt. Maar toen was het nog niet zo erg. In de loop van de maanden is het erger geworden en als ik nu bij de stoplichten sta schokt ie vreselijk en schommelt ...de hele auto staat tevens dan te schudden. Eerst had ik het gevoel dat ie het enkel in zijn D stand deed maar ben erachter dat ie het overal in elke versnelling doet. Wat ik heb vervangen en gedaan, begonnen met injectorreiniger...daarna verstuivers(injectors vervangen) allemaal nieuw. Nog het probleem...daarna automaat brein gereviseerd nieuwe onderdelen...roetfilter negekeken was in orde..toerentalsensor op de bak vervangen...nokkenas sensor vervangen....lambdasonde vervangen....nog het probleem , bmw kon het niet vinden zij waarschijnlijk vacuum probleem en adviseerde ook de software opnieuw op de auto te zetten(dus gedaan). verder gegaan met vacuum gedeelte want met elke keer dat ie word uitgelezen geeft de auto nergens fouten keer op keer. motorsteunen beide vervangen (zijn met vacuum verbonden blijkbaar) waren wel slecht ook. alle leidingen nagekeken op lekkage...vacuumgedeelte van de aansturing vlinderkleppen vervangen...EGR nieuw , Gasklephuis nieuw erin.....niks maar ook niks helpt ik word radeloos van de auto. Begint nu ook in de file te stotteren en te duwen als ik rem. Loopt ook niet mooi stationair. Maar het gekke is dat we hebben de EGR onderbroken door stekker eruit te trekken en dan is het hele probleem van het stationair opgelost...maar dan gaat ie onder het rijden foutmeldingen geven en in noodstand....dus mij (ons) vermoeden is toch in de hoek van het vacuum maar word nu een hele dure zoekplaat. als iemand iets weet graag of dat we over het hoofd zien zou ik het graag weten....MVG Mark

Geplaatst door

MarkE60 (0)

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Sorry vergeten te vermelden dat dit alles doet de auto niet constant...soms uren is het minimaal en dan weer op zijn top..

MarkE60 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.