close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: Trage acceleratie 325td bj1992

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Diesel, Motorcode: M51

Hallo,

Ik heb een BMW 325td van 1992. Deze auto accelereert erg traag. Ik heb al in andere topics en forums zitten lezen, maar kan geen gelijk probleem vinden.
Opmerkelijk is dat de motor wel mooi loopt, op toeren en stationair. Ook heb ik geen probleem met starten. De auto rijdt eigenlijk prima op het trage accelereren na dan.
Onderin heeft de auto wel wat trekkracht, maar zodra ik boven de 50km/h kom is de prestatie erg slecht. De auto trekt ongeveer even hard bij half gas als bij volgas.

Acceleratie van 0-100 duurt ongeveer 15 a 16 seconden (fabrieksopgave: 12 sec)
Topsnelheid 150 km/h, 160 km/h na heel veel geduld (fabrieksopgave: 195 km/h)
Verbruik gemiddeld (veel snelweg werk) 1:12,5 (fabrieksopgave: 1:13,5)

Km stand: 405000 km

De auto heeft ook geen zwarte rook tijdens het accelereren, nou ja, heel kortstondig vanuit stilstand. Ik hoor de turbo fluiten, dus hopelijk doet hij zijn werk goed.
Dat heeft mij er ook nog van weerhouden de wastegate te verstellen.

Ik heb wel eens met een andere 325td gereden en die voelde toch wel sneller aan.

Iemand een idee waar ik naar zou kunnen kijken?

Alvast bedankt.

Groeten Jeremy

Geplaatst door

TheMetalist (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Check de slang die naar de turbodruksensor gaat.Wil nog wel eens vollopen met motorolie en dan word de sensor niet meer aangestuurd.Slang komt vanonder het inlaatspruitstuk en loopt richting brandstoffilter.(Is teminste bij de 5 serie zo)

lukas jansen 0

13 jaar

Thanks, daar zal ik morgen eens naar gaan kijken en post ik de resultaten daarvan.

TheMetalist 0

13 jaar

Als je de motor (Een TD) en de kilometerstand bij elkaar opteld is de acceleratie van een seconde of 15 helemaal niet zo raar, zeker omdat je normaal gesproken bijna nooit aan de tijden kunt komen die als fabrieks opgaven staan vermeld omdat die meestal onder de meest ideale omstandheden zijn verkregen. Top is misschien wat laag maar sommige motoren zijn bij deze kilometerstand beter als andere.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

13 jaar

[quote=lukas jansen]Check de slang die naar de turbodruksensor gaat.Wil nog wel eens vollopen met motorolie en dan word de sensor niet meer aangestuurd.Slang komt vanonder het inlaatspruitstuk en loopt richting brandstoffilter.(Is tenminste bij de 5 serie zo)[/quote]
Hey Lucas,

Ik had even gekeken en ik miste het een en ander. Dat slangetje waar je het over had, was niet aanwezig, evenals de sensor waar dat
slangetje aan moet. Dus vandaag naar de sloop geweest en daar en sensor met slang meegenomen, geïnstalleerd en......

WOW!!!! een wereld van verschil!!! De auto trekt nu gewoon door en voelt sterk aan over een ruim toerengebied.

Lucas, thanks voor de tip man!

Groeten,
Jeremy

TheMetalist 0

13 jaar

Daar ben ik blij om.Bedankt voor je antwoord zo kunnen meer mensen met een gelijksoortig probleem er hun voordeel mee doen.

lukas jansen 0

13 jaar

Maar dan heeft dat er natuurlijk nooit opgezeten.Heb je de auto nog niet zo lang dan?Ik kan mij nl niet voorstellen dat iemand dit er af heeft gehaald.Dat is natuurlijk vragen om problemen.

lukas jansen 0

13 jaar

Nee, heb de auto net een paar maanden. Ik rijd erg veel, +- 90000 per jaar. Daarom is het niet makkelijk altijd even veel aandacht aan mijn auto te schenken. Maar het viel mij gewoon op dat hij traag was. Vandaag nog even de olie ververst en een paar olieleidingen vervangen en raad eens wat ik tegen kom... Die druk sensor, helemaal onder het vet, verstopt onder het brandstof filter. Ook deze even getest, maar dat geeft een slecht resultaat. Waar dat slangetje gebleven is is nog steeds een raadsel, evenals dat die stekker er niet op zat... Misschien losgemaakt voor betere roetmeet-resultaten? Datzal ik volgend jaar te weten komen, er zit net een nieuwe APK op namelijk.

Groeten,
Jeremy

TheMetalist 0

13 jaar

[quote=lukas jansen]Daar ben ik blij om.Bedankt voor je antwoord zo kunnen meer mensen met een gelijksoortig probleem er hun voordeel mee doen.[/quote]
Graag gedaan. Ik vind he overgens niet meer dan normaal om het resultaat te delen als ienamd de moeite heeft genomen om een mogelijke oplossing te posten. Dus nogmaals, jij erg bedankt!

Grt Jeremy

TheMetalist 0

13 jaar

Nieuwe metingen:
- acceleratie 0-100: 12,5 sec
- verbruik gemiddeld: 1:13,4 l/km
- topsnelheid: hoog genoeg om je rijbewijs kwijt te raken :p Ging gretig richting de 180 en ging nog volop door, maar moest toen alweer in de ankers. Jammer.

Wat een sensortje al niet voor effect heeft!

Grt Jeremy

TheMetalist 0

13 jaar

Owja, vergeten te melden:

Hij haalt de fabrieks opgave's niet, maar met ondertussen 410.000km op de teller, hoor je mij niet meer klagen. Beste auto zo. En met dit koude weer doet hij zijn werk keurig.

TheMetalist 0

13 jaar

Owja, vergeten te melden:

Hij haalt de fabrieks opgave's niet, maar met ondertussen 410.000km op de teller, hoor je mij niet meer klagen. Beste auto zo. En met dit koude weer doet hij zijn werk keurig.

TheMetalist 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.