close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 5-Serie: trillen stuur

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 518i Touring

Hallo, Als ik op de snelheid van 80km kom dan gaat mijn stuur enorm trillen. De banden lijken dan ervan te schuiven. onder de 80km en daar boven gebeurt dat niet. Ik kreeg sterk het idee dat het an mijn fuseekogel ligt (of uitlijnen). bij het remmen lijkt het alsof beton tegen beton komt.
Wie heeft ervaring met dit probleem van zijn BMW 5 serie. Moet je alleen de fuseekogel vervangen of ook het gehele fusee'deel'?

Geplaatst door

daal (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

nou je moet beginnen met controle van alle kogels en rubbers en de wielen balanseren en kijken of ze slingeren zo op voor hand kun je niet zeggen wat de oorzaak is.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

13 jaar

Er was geconstateerd dat mijn remschijf krom was en vervangen moest worden. Er werd aangegeven dat dit de trilling veroorzaakte. Inmiddels heb ik de schijven vervangen. Alleen bij het rijden was er niets veranderd. Bij 80 km en iets hoger trilt het heftig daarna niet meer. Tijdens het vervangen liet ik de monteur even kijken naar mijn draagarm en rubbers.
Hij gaf aan dat er speling in de draagarm zit en dat het wrs ALLEEN afgesteld moet worden.

Klopt het dat het met afstellen ik klaar ben. Ik denk zelf niet dat mijn draagarm vervangen moet worden.

daal 0

13 jaar

Er valt niets af te stellen om speling op te heffen, als er speling in de wiel ophanging zit zal die eerst moeten worden opgelost, je kunt alleen niet van te voren zeggen of dat ook het trillen oplost, het zal er wel beter van worden, wieldraag armen kun slecht zijn (Rubbers) zonder dat je er echt iets aan ziet en zo trillingen veroorzaken/versterken.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

13 jaar

het bleek de draagarm voorrechts te zijn waarvan de kogel los zat. die heb ik vervangen.
trillen opgelost. Nu laten uitlijnen.

daal 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.