BMW 7-Serie: trillen tussen 80 -90 km per uur

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: m57

Hallo

Mijn 730D uit 1999 trilt bij ongeveer 83 km per uur en doet dat tot ongeveer 90 km per uur.
Als ik tussen deze snelheid rem dan trilt de auto ook op het stuur maar rij ik langzamer of harder dan heb ik nergens last van.
Had er eerst pirrelli's onder maar die waren "gekupt"wat dat dan ook mag wezen er liggen nu andere banden op maar die doen het ook wel ietsje minder.
Op het forum wordt gezegd rubbers / banden / draagarmen / reactiearmen / silentblocks/enz
hoe kan je nu het ene uitsluiten zonder dat je eerst hoge kosten maakt voor diverse rubbers en armen en banden.

groet simon

simon.567

Geplaatst door simon.567 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 7-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Simon cuppen daarmee bedoelen we een bandenslijtage alsof er over een lengte van 7 tot 10 cm hapjes uit het loopvlak zijn gesneden. Komt bij achterwielen voor die niet worden aangedreven. Klinkt als wielagergeluid maar dan onregelmatig omdat bandenprofiel afwisselend grof en fijn is . Om te controleren wat er aan de handis is het niet zaak om alles wat voorgesteld wordt te vervangen maar wel ZEER nauwkeurig te onderzoeken. Oude banden willen bij lang staan platte kanten krijgen maar als ze warm worden is het weer weg. Remschijven zijn roestvrij?

simon.567 (0), 13 jaar geleden

Hoi

ja remschijven zijn helemaal roestvrij>

Simon

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Ja en verder.? De naar voren wijzende reactiearmen zijn ook naar verloop van tijd aan vervanging toe omdat de bus waar de bout door heen gaat onder de bumper al losser komt te zitten (drempels). Ze veroorzaken de trilling niet maar van dempen komt nog minder. De onderdelen- handel levert ze maar dan met een massiever rubber vulling. Zoek de fout en kleur de plaatjes. Groeten.

simon.567 (0), 13 jaar geleden

Ja maar juist de fout zoeken is het probleem kunnen zoveel rubbers en stangen zijn.
in ieder geval bedankt vooe de info.

simon

Freude_am_Fahren (0), 13 jaar geleden

Verwissel de remblokken-set van links met die van rechts en omgekeerd; remschijven op hun plaats laten zitten. Remblokken verwisselen kan als ze niet richting-afhankelijk gemonteerd kunnen worden (symmetrisch zijn).
De trilling is nu vastgelegd in de remschijven (zeer lichte, concentrische groeven). Zodra remblokken verwisseld zijn (wel even opnieuw 'inremmen' op een veilige plaats) passen optredende trilling en in remschijven vastgelegde verplaatsingen niet meer bij elkaar (zijn uit fase) + versterken elkaar niet meer.
Na een dag of wat moet het trillen minder worden en na enkele dagen kan het geheel verdwenen zijn, tenzij er zoveel speling in de ophanging van de voortrein aanwezig is dat ook in de nieuwe situatie een trilling blijft optreden. (Er zal dan een nieuw bijbehorend groeven-patroon in de remschijven ontstaan.) Zodra de trilling verdwenen is, kunnen de blokken naar keuze weer op hun oorspronkelijke plaats worden teruggezet (als je het opnieuw inremmen er tenminste voor over hebt).

Controleer ook of de remblokken goed vrij komen als rem niet bediend wordt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 7-serie of stel zelf een nieuwe vraag.