Ik rij nu een jaartje rond met een BMW F30 van 2012 (sedan).
Toen ik de wagen kocht (tweedehandswagen met toen 85000 km) leek het alsof het de perfecte wagen was. Ik vond toen wel dat de baanligging anders was dan de wagens die ik al gehad heb. Maar dacht dat het normaal was omdat ik nog nooit met achterwielaandrijving gereden had dus dacht eerst niks aan de hand.
Nu bij de eerste klein onderhoud kort na aankoop bij mijn eigen garage in de buurt, merkte mijn garagist op dat er iets was met mijn rechterachtervering. Bij naderzien was de vering niet gebroken maar was deze er naast geschoten en veerde eigenlijk ernaast. Mijne garagist vond dit zeer raar en had dit nog niet meegemaakt. Nu had hij deze op zijn plaats gestoken en was dit opgelost. Bij verder controle van de wagen werd er ook op gemerkt dat er in het midden een olielek was. Dit kwam van mijn differentieel. Omdat ik nog garantie had op de wagen ben ik er terug bij de verkoper mee geweest. Heeft deze hersteld het was een rubber ring dacht ik dat vervangen is. Dus waren al 2 serieuze problemen dat toen opgelost zijn.
Nu verder..
Probleem 1:
Al sinds ik de wagen heb, heb ik het gevoel dat mijn wagen niet baanvast is, vooral op snelwegen met diepe groeven van vrachtwagens. Ik dans dan heen en weer over het rij vak. Net het gevoel dat mijn achterkant van de wagen uit die groeven slaat. Als ook als ik over lijnen en zeer kleine hoogte verschillen slaagt deze weg. Om dan nog maar te zwijgen als het regent. Dan is het onveilig. In begin had ik 16 inch velgen opliggen met winterbanden. Nu liggen er splinternieuwe velgen onder 18 inch runflat banden en is het nog veel erger.
Alsook is sinds kort mijn wagen erbovenop beginnen trillen. Je ziet het vooral aan mijn stuur en versnellingspook.
Ik heb mijn wagen laten uitlijnen, mijn banden en velgen laten nakijken. Maar het probleem blijft.
Weet iemand wat dit kan zijn? En zou het verband kunnen hebben?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heeft de auto een trekhaak? zo ja dan kom ik hier nog op terug.
Ik denk nu eerst aan totaal kapotte schokbrekers. als het gasschokbrekers zijn zie je nooit lekkage.
Rechter achter schokbreker even demonteren en dan met de handen indrukken. Gaat dit heel makkelijk dan zal die niet echt weer naar boven veren dus dan beide zijden zeker vervangen. NOOIT 1 VERVANGEN. Ik zou dan ook de voorzijde vernieuwen. Maar ja ik doe het allemaal zelf, dus de kosten zijn dan heel anders.
Hij is uitgelijnd , maar is het onderstel ook gecontroleerd op speling , wat ik vreemd vind dat er een veer los is geschoten , dit gaat onder normale omstandigheden niet , heeft de auto geen schade gehad en is dit slecht hersteld ?
Gezien wat je beschrijft , zit er ergens iets niet goed vast of scheef of krom waardoor de auto onstabiel is.
Ik heb het vroeger 1x eerder gezien ,alleen bij alle 2 de veren bij een meen ik bmw 2002. Dat kwam nadat men met caravan met behoorlijke gang over een overweg was gereden met NA de overweg een kuil in het wegdek. Daardoor knikte het geheel waardoor de auto zeg maar uit de veren werd gelicht. De veren moesten teruggezet worden en de beide schokbrekers waren krom. Vandaar dat ik vroeg of er een trekhaak onder zat. Nadien nooit meer gehoord tot nu toe dan.
6 jaar
[quote=j.baars]Heeft de auto een trekhaak? zo ja dan kom ik hier nog op terug.
Ik denk nu eerst aan totaal kapotte schokbrekers. als het gasschokbrekers zijn zie je nooit lekkage.
Rechter achter schokbreker even demonteren en dan met de handen indrukken. Gaat dit heel makkelijk dan zal die niet echt weer naar boven veren dus dan beide zijden zeker vervangen. NOOIT 1 VERVANGEN. Ik zou dan ook de voorzijde vernieuwen. Maar ja ik doe het allemaal zelf, dus de kosten zijn dan heel anders.[/quote]
Nee de wagen heeft geen trekhaak.
6 jaar
[quote=kaleido 1]Hij is uitgelijnd , maar is het onderstel ook gecontroleerd op speling , wat ik vreemd vind dat er een veer los is geschoten , dit gaat onder normale omstandigheden niet , heeft de auto geen schade gehad en is dit slecht hersteld ?
Gezien wat je beschrijft , zit er ergens iets niet goed vast of scheef of krom waardoor de auto onstabiel is.[/quote]
Ik denk dat er schade geweest is. Op mijn keuring verslag staat ook dat er carrosserie herstelling zijn geweest aan de rechter kant. Dus ik vermoed dat de wagen een tik heeft gehad ofzo.
6 jaar
Wat ik mij afvraag is waarom als je een keuringsverslag hebt met daarin een mededeling van schade je hem toch hebt gekocht en het al of niet hebt doorgenomen met de verkoper.Of is dit keuringsverslag van later.
6 jaar
Heren .we dwalen af denk ik.
Veer is terug geplaatst.
auto nog niet goed.
uitlijning correct.
Wagen deint nog steeds uit de veren.
Zoek eens een vrije parkeerplaats met veel ruimte en probeer onderstaand eens uit.
https://www.youtube.com/watch?v=vLxosTqA...
6 jaar
Zou toch eerst eens andere schokbrekers achter monteren. Zelf al een aantal keren gehad. Niks aan te zien maar deinde ook zo raar weg.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar