Na het vervangen van de remschijven (door originele) was het probleem opgelost. Na korte tijd (ongeveer 4000 km.) zijn er weer trillingen voelbaar bij het remmen. De nieuwe remschijven werden gemonteerd volgens de voorschriften, wielen aangespannen met momentsleutel ...
Wielen en banden, remzadels, wielophanging en stuurinrichting zijn OK .
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
misschien fusee kogels
Fuseekogels zijn OK !
21 jaar
je moet de stabilisatorstang rubbers kontroleren die willen nog wel eens speling te hebben, en als alles goed is moet je kijken of de schijven niet blauw zijn want dan zijn ze te heet geweest.
het probleem kan zijn dat je de voet op het rempedaal houd als je stilsataad. dan trekken de schijven namelijk ook krom.
het kan ook dat de achterste draagarm rubbers te zwak zijn dan kan het wiel namelijk fibreren bij remmen en zo het kromtrekken van de schijven veroorzaken. je kunt dit controleren door met de voet tegen de voorkand van de band te trappen doe dit aan bijde kanten en kijk of er verschil inzit het wiel mag niet erg naar achteren doorschieten heb je een brug o.d. dan kun je aan de onderkand met een bandelichter kijken of er teveel beweging in zit
21 jaar
controleerd je silent-bloc van je dwarsarm voor mischien zijn ze zwak geworden
21 jaar
trillingen in het stuur bij het remmen zijn meestal te wijten aan de remschijven die niet vlak zijn of krom
het probleem kan zich ook voordoen zelf bij nieuwe remschijven
je moet ze namelijk inrijden en de 1 ste keren voorzichtig mee remmen . ze mogen niet te warm worden in het begin ( de nieuwe)
na enkele km kan je ze onbeperkt gebruiken. bij warme schijfremmen vermijd je best plassen water want dan trekken ze ZEKER KROM
21 jaar
Ik heb hier 4 bmw's met allemaalhetzelfde probleem.
Ik heb nu verschillende merken schijven en blokken (ook orginele) geprobeerd.
Het enigste wat lijkt te werken is het vervangen van de achterstye rubbers in de draagarm voor.
Ik weet het verder ook even niet.
21 jaar
Ik heb bij een 318is de naven voor laten controleren op slingering en toen bleek dat op de plekken waar de boutgaten (schroefdraad) zitten bij elk gat een verhoging te zitten van 0.5 mm.
Dit betekent dat in het verleden de wielen te hard zijn aangetrokken.
Ik kende de auto niet voor die tijd en trek de wielen nooit harder aan dan 90 nm.
Ik heb de naven (en schijven)af laten draaien en het probleem wat eerder na 100 km terug kwam is er nu na 3000 km nog niet weer.
Na het vervangen van de ogenschijnlijk nog goede rubbers achter in de draagarm voor werd door de eigenaar wel opgemerkt dat de auto strakker stuurde en minder trillingen in het stuur doorgaf tijdens remmen.
21 jaar
Zie; http://www9.brinkster.com/bmwclubact/hin...
Dat is de BMW Braking FAQ
Samengevat:
Vervang pas de rotors wanneer je de oorzaak van het warpen gevonden hebt. Het zijn vaak de trust- of control arm rubbers..
Deze versterken ook sterk de resonantie in het stuur wanneer ze niet goed zijn..
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar