auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 5-Serie: Vakman gezocht voor proefrit e39 met onbalans in onderstel!

Bouwjaar: 1996

Ik ben zoekende naar iemand die zijn vak meer dan goed verstaat en zich interesseerd en gespecialiceerd heeft in BMW, liefst in de 5-serie type e39.
-
Er moet 100% iemand rond lopen die naar pak hem beet 3 km snelweg zegd; bam, dat is het, kan niet anders of i.d.
-
Voorlopig ken ik alleen maar predikers die of wel 17 of 80 euro per uur rekenen, okay, voor niets gaat de zon op, maar dit schijnt iets te zijn voor fijn proevers.
De auto heeft onbalans heviger te merken van af 110 kmh tot ong. 145 kmh, al wel hoorbaar van af ong. 60 kmh.
Tüv dtsland heeft gekeken, eerlijk gezegd zoeken op de verkeerde plek, er zijn meerdere mensen met deze klacht en hebben schokbrekers, schijven rubbers etc. etc. vervangen, nada, ik wil geen reakties meer via problem car, gewoon iemand die mij belt en liefst in een straal van ong. 50 tot 70 km, woont en gaat rijden!!!!!!!!!!! kijk als iemand zegd, ik heb goede hoop na tekst en uileg over de tel. maar woont 100km verder snap je het ook wel, dan ga ik ook!
Maar er zijn mij te veel teorieen zoals moer 17 op het stuur huis aan of los draaien terwijl anderen zeggen, afblijven van dat preciesie klusje of, dan zou de klacht anders moeten zijn.
-
Enfin, zo gek als ik van de 5-serie ben moet er nog een rondlopen, en als jij,u, of weet ik wie een scherp neusje heeft en gefascineerd of in ieder geval zich uitgedaagd voelt,.....


0341-553140 of 06.29045609.

(voor meer tekst en info omtrent mijn klacht, bij zoeken en trefwoorden trillen en onbalans moet je me tegen komen!

Geplaatst door

djc (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Er heeft gewoon nog geen techneut in gereden, een garage houder die de auto wel op brug heeft gehad zat 30 min. v.d. snelweg (ja, die bestaan nog), en voor de rest hoe graag ik de auto ook gemaakt wil zien, 15 minuten praten, 30 min.scheuren en dan 100 euro lichter!?
De auto heeft gewoonweg een mankement en dat kan en meot er uit, net nog naar zwolle op en neer geweest, wonderschone auto maar van af ong. 125 kmh. gebolder van voren trillende stoelen en een dashboard en deur bekledingen waarop je je hand legd en het gehobbel overduidelijk voelbaar is, achter in echter 200 % niets, nakkes!!
-
Misschien een schokbreker die de lange slagen nog wel overleefd en goed af kan, maar toch defect is??, het gevoel is overduidelijk dat je vermoed dat het van links voor komt, ik ben er heilig van overtuigd dat die gene die 120/130/140 gaat rijden met deze auto het gevoel 100% zeker herkend.
-
Maar na een telefoontje van een niet nader te vernoemen individu die nog terug zou bellen op zeer korte termijn, wat dus never gebeurt is, moet er iemand toch zeggen, vent daar en daar woon ik, kom vanavond maar langs, dan tikken we hem even de snelweg op, met alle respect jongens, kunnen we buiten typen ook nog bellen en rijden, ik wacht, en natuurlijk alvast 1000 maal dank van mij een mijn fünfer.
-
0341-553140 06.29045609.

djc 0

19 jaar

Misschien is het wel je houding die anderen weerhoudt contact met je op te nemen. Het is toch de toon die de muziek maakt.

Ga naar de bmw dealer toe dan meten ze je onstel electronisch op.En zien ze of de auto geen opgelapte "deukenpakhuis" is. En ja de dealer kost wel een paar duiten maar je heb de kans dat ze zo weten wat er aan de hand is. Bij mijn oude auto (E34 518i) wisten ze gelijk dat er verkeer wielen onderzaten E39 wielen in plaats van E34 wielen.

Groetjes
Astra Rijder

astra rijder 0

19 jaar

Hakeem, jonge ik had een meer dan aangenaam kontakt met de bedoelde persoon, mensen kunnen het ook gewoon drukk hebben opdat ze later nog terug bellen, dus niet stoken in een goed huwelijk en laten we de site gebruiken waar die voor bedoeld is, chatten kan elders, en by the way, er zijn veel mensen die zich storen aan de uurlonen van vandaag de dag afgezien v/h feit of we het ons kunnen permiteren of niet elke euro is er een en er moet doorgaans nog steeds voor gewerkt worden, en velen hebben hun auto vermoedend goed en vakkundig geholpen te worden achter gelaten bij bedrijven om vervolgens kapitalen achter te laten met de klacht nog steeds aanwezig, en dit allemaal onder het motto, we moeten toch ergens beginnen, als de toon niet aanstaat even een ander c.d.tje op.

djc 0

19 jaar

Beste kerel, je hebt een leuk verhaal geschreven om bij je probleem te blijven,IK denk dat waarschijnlijk de ophangings-rubbers van de kruiskoppeling van de cardan versleten zijn waardoor je bij bepaalde snelheid trillingen daaromheen krijgt, check ook de ophangingrubbers van de versnellingsbak aan het chassis, ik hoor het wel MVG.

mr-moh 0
badge

19 jaar

Lees deze topic eens: http://www.problemcar.nl/index.php?topic.... Zou bij jou ook zo kunnen zijn. Succes. Sjaak.

sjaak10918 0
badge

19 jaar

Zeg meneer Bayern, heb je deze al geprobeerd, alle vier de wielen eraf en alle vier de wielnaven en/of flenzen goed schoonmaken en vier andere wielen , het liefst vier originele, probeer effe te lenen bij een bekende voor een proefrit en ja wie weet! Ik heb 2 jaar terug exact zo'n probleem gehad met een 328i, ik was ¤2500,- kwijt aan nieuwe onderdelen en bezoeken bij de dealer. Na lang zoeken kwam ik erachter met hulp van een genie dat twee banden uitgehard waren, dit terwijl ik de banden nieuw had gekocht, michelin pilot sport,ik had zo'n acht maanden en 10d. km meegerden, niet veel dus. Ik had de wagen vier maanden gestald en toen ik er weer mee begon te rijden, kwam de ellende. Oorzaak was: ik liet de wagen stil staan met te weinig spanning erop, was 1.8 bar, norm. 2.2bar en bij stalling is advies 2.8bar, wist ik niet, MVG.

mr-moh 0
badge

19 jaar

Hallo Bayern Superlative, we hebben gisteren over de telefoon gesproken over de problemen. Ik zou mijn BMW connectie's vragen wat de oorzaak van je probleem zou kunnen zijn: Het antwoord wat ik kreeg is als volgt "Het schijnt dat er soms in nieuwe banden zogenaamde HARDE stukken zitten", de BMW kan daardoor gaan trillen terwijl de band 100% gebalanceerd is en er geen hoogteslag waarneembaar is. Dit gaat alleen op als het trillen is ontstaan nadat er velgen en nieuwe banden onder de auto zijn gezet.

Zeg meneer Bayern Superlative, je hebt teveel onnodig centjes uitgegeven en aan teveel mensen gevraagd waardoor je te veel vaak verschillende antwoorden krijgt en dan zit je in zo'n carroussel! Maar ja elk probleem is er een om op te oplossen.Het verhaal hierboven van Jermaine is voor een groot gedeelte waar, het ligt gewoon aan je banden! Of je ze nu 3 mnd. of nieuw hebt gekocht maakt niet uit, want tegenwoordig met de grote inches maat velgen en banden let men alleen op de cosmetische waarde ipv. de goede rij eigenschappen. Kijk een band met een V-model profiel geeft al na 10d.km veel trillingen en maakt veel herrie, dat komt door de profiel en vooral de compound van de band. Dit is de samenstelling van de band want er bestaat voor elke rijder een bepaalde type band dat bij de wagen het beste past en ook voor die rijeigenschappen is ontworpen. Laat je vooral goed inlichten. Waarom denk je dat de fabrikant er alleen bepaalde banden onder monteren omdat die speciaal daarvoor ontworpen zijn en de beste rijeigenschappen hebben en niet dat ze alleen mooi en flink dik eruit moet zien,MVG.

mr-moh 0
badge

19 jaar

Meneer Kalidien, dit zou wellicht de gouden tip kunnen zijn, waar echt tig dealers en bmw specialisten niet opgekomen zijn, en dit zelfs niet dtsland.
-
Mijn vriend heeft een 530D, nwe. banden er onder, foute boel!
Ik heb nog een 528i, 6 jaar in ons bezit, dus bekend met alle goede en slechte eigenschappen, geen slechte dus, nwe. banden, dunlop sprort 9000 geloof ik, en ja hoor boemele boemele boem, zoals een vriend van mij vroeger al zei; muziek harder en meeswingen, dan is het zo weg.
Nee, het is van de gekke, maar waar wat jij zegd, echt waar, niemand is er op gekomen, maar bij drie auto's en velen schij baar met mij, lijkt jouw theorie toch min of meer bewezen.

THANKS!!!!

djc 0

19 jaar

Vandaag 21 sept. gemonteerd hoewel ietwat vroeg, winterbanden merk MICHELIN type ALPIN, in de gewone standaard maat 205/65-15 op originele BMW stalen velgen met doppen, et voila, weg kwaal, men kan zeggen;ja, dat had ik je ook wel kunnen vertellen, nee dus, kijk dan maar eens goed op deze site, er staan soortgelijke klachten op door mensen geplaatst die echt niet geheel dom zijn, trouwens, nogmaals ik ben zelf bij dealers, bmw specialisten geweest en bij goede ter zake kundige adressen in ned. en dts.land. de beide mannen hierboven hebben gelijk gehad, beter een kunststoffen ring die lekker zit en een mooi design heeft, dan een gouden met een slecht ontwerp die rot zit, zonder gekheid, er hebben mensen deze auto´s verkocht omdat ze klacht niet konden vinden noch verhelpen, sommige hebben letterlijk alles bijna vervangen, eind oordeel; dit type auto van BMW is ronduit ziekelijk gevoelig voor het soort en type band en velg waar het op geplaatst wordt!

djc 0

19 jaar

Heb mijn 16" verkocht aan een man met een 523i touring, auto beviel fantastisch alleen wou nog wel terug vanwege trillingen bij 120-130kmh, (had V-frofiel!!!)
-
Daarna koop ik wieldoppen van iemand met een 3-serie E46, nieuw gekocht, had hiervoor een 5-serie (ja een E39) super auto maar was alleen tig. keer in de garage geweest, kijken, zoeken, lijnen, vanwege........yes, TRILLINGEN!!!, bij de dealer, ik zal de naam niet noemen, maar het is echt een aanfluiting, men zei dat de monteur die met mij een proef rit maakte, door BMW nederland erbij gehaald werd wanneer zij met een cruciaal moeilijk te definieren probleem zaten, let op, ik had cuppende banden achter, nee dus, een draagarm rubber links achter heeft zijn beste tijd gehad!, ik had overigens 100km geleden nwe. banden gemonteerd plus hij deed het bij 4 verschillende banden!!, het gehobbel welke zeer typerend door de man van mijn wieldoppen exact zo werd omschreven en ervaren als door mij als rijdt men op "eieren", was te wijten volgens de dealer aan of een aandrijflijn die ook op zijn retour was of de automaten bak was boosdoener want in de sportstand veranderde het trillen.
-
Bahumka, mijn en uw auto is kerngezond, zij hebben alleen een neurotische voorkeur voor het type schoeisel waar u hem of haar mee bevoorraad,ECHT WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR!!!!

djc 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.