Ik ben op het moment bezig om mijn koppeling te vervangen bij een E46 BMW 316 met motorcode N42. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om de versnellingsbak los te krijgen van het motorblok. Als ik het goed begrijp zit hij naast de steun vast met 4 lange e-torx bouten, 2 korte en 3 gewone bouten die een afdekplaatje vasthouden. Ik heb deze er allemaal uitgedraaid, en ik kan de versnellingsbak aan de rechterkant / onderkant een beetje loswrikken, maar aan de linkerkant komt hij bijna niet. Als ik er een schroevendraaier tussen sla komt er een beetje ruimte tussen, ik heb alleen te weinig ruimte om daar een breekijzer er tussen te steken. Klopt het dat ik met deze bouten alle bouten eruit heb gedraaid? Wat houdt de bak nu nog vast?
Geplaatst door bmwandrebmw (0) , lid sinds 2 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
3 Reacties
Beste antwoord, geplaatst door kaleido 1 (1595) PRO, 2 jaar geleden
Startmotor is ook los ?
lange-frans (0), 2 jaar geleden
misschien heb je hier wat aan? https://www.youtube.com/watch?v=w4lozF_J...
kaleido 1 (1595) PRO, 2 jaar geleden
Lijkt mij toch gewoon een kwestie van goed kijken en voelen waarom hij niet los wil , is eigenlijk altijd bij elke klus ook voor de vak volwassen monteur.