ik zit hier met een probleem die ik al een lange tijd probeer op te lossen. Tot op heden is het niet gelukt hoop voor jullie goede advies.
PROBLEEM:
- auto verlies duidelijk vermogen wanneer de motor goed warm is. Koud in de ochtend geen probleem.
- veel verbruik, rijd met 1 liter ongeveer 6 - 7km!
- verbruiksmeter gaat omhoog bij het gasgeven dit is normaal, laat ik gas los dan zakt hij een keer helemaal terug en gaat dan weer iets omhoog; gaat rond de 10 zitten terwijl ik geen gas geef. Bij koude motor komt dit niet voor, alleen bij warme motor.
VERVANGEN: (allemaal nieuw en origineel)
6 bobines
6 bougies
luchtmassameter
inlaatluchttemp sensor
lambdasensor
brandstofdrukregelaar
kvs temp. sensor
gasklepschakelaar
brandstoffilter
luchtfilter
komplete koppelingsset
Geen valse lucht, heb een paar slangen al vervangen
Mvg,
Oran
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
lijkt of ie op koud start blijft draaien
zal een verbinding van dekoelvloeistof /temp meting zijn
of de temp zender is niet goeed
hoeft niet stuk te zijn maar kan (o.a. door ouderdom) afwijkende gegevens geven aan de ecu
vervang die buitentemperatuursensor nou maar, dat is je al eerder verteld...
Mercury,
Je zegt vervang het nou maar, maar ik heb al genoeg vervangen denk ik. Dat het eerder verteld is weet ik echt wel maar ben er niet van overtuigd.
Heb de bmw dealer gebeld, deze vertelde me dat de buitentemperatuursensor niets met mijn probleem te maken heeft en dat de sensor alleen de buitentemperatuur weergeeft en verder niets met rijgedrag/verbruik te maken heeft.
Ik ben ervan bewust dat de sensor niet goed werkt of defect is, verklaar dan duidelijk in je verhaal waarom jij dat denkt voor mijn probleem.
Heeft een defecte buiten temp.sensor effect op mijn vermogen en verbruik? Het gaat toch om de sensor in de voorbumper links?
Mvg,
Oran
16 jaar
Je geeft zelf al aan dat de temperatuur oploopt met steeds een halve graad en je vermogen afneemt, deze temperatuur wordt waarschijnlijk door je ecu gebruikt om de hoeveelheid in te laten lucht te bepalen, koude lucht kan meer brandstof bevatten (denk aan intercoolers bij turbo blokken) dus laat de luchtmassa meter meer lucht toe (gaat uit van de door de boordcomputer aangegeven buitenluchttemperatuur) mengsel wordt te arm, dus je vermogen wordt minder omdat er geen optimaal mengsel is. Zo verklaar ik de rechtevenredige overeenkomst tussen het oplopen van de temperatuur op je boordcomputer en het zakken van je vermogen. Ik vindt het prima dat je niet meer wilt vervangen, maar waarom vraag je dan in diverse topics hetzelfde? Je belt de BMW dealer en die zegt van dat is het niet, maar wat zegt die dan dat zij verwachten dat het is? uitlezen aan de kast waarschijnlijk. Dan zou ik dat maar laten doen, weet je waar het probleem ligt (ook bij benadering) maar dan heb je meer gegevens en knowhow (bijv een getraind luisterend oor) om het te repareren. Ik wil best een abracadabra uitspreken vanaf hier, maar ik denk niet dat je probleem daar mee is opgelost. In elk geval heb je nu een uitgebreide uitleg waarom ik die buitentemperatuursensor verdenk. Vervang je die is (waarschijnlijk) wel je oplopende temperatuurmeter op de boordcomputer verleden tijd, en als je geluk hebt ook je vermogensprobleem.
gr
Peco Power
Mercury,
ik wil je vriendelijk bedanken voor je goede en uitgebreide uitleg. Ik wilde zeggen dat ik geen onnodige onderdelen meer wil vervangen, en als de buitentemp. sensor de probleem doet vervang ik het direct ongeacht de kosten hiervan, dit voor de duidelijkheid. Bij deze heb je volledig gelijk en ben ik overtuigd van dit probleem, de bmw dealers snappen en inderdaad geen bal van. De meerdere topics komen door het feit dat ik dit probleem eigelijk meer dan zat ben.
Ik vervang de buitentemp. sensor en laat zeker weten of het nu opgelost is.
Trouwens de sensor bevind zich toch voor-links achter het bumper???
Mvg,
Oran
16 jaar
Omerorhan,
De meerdere topics komen door het feit dat ik dit probleem eigelijk meer dan zat ben.
Doe dan alle topics die je hebt geopend ook even beantwoorden als het opgelost is.
De BMW dealer kan ook naar de waardes van sensoren kijken en dus met warme motor kan er een sensor bij zitten die iets raars aan geeft. Het hoeft niet altijd direct een foutcode aan te geven. Wat dat beteft ben ik het met Peter helemaal eens.
Sensor zit idd aan de bestuurderskant onder de bumper. Trek de stekker eens af, nu zal je boordcomp wss 50 graden aangeven. probeer nu eens hoe de auto rijdt, direkt al geen vermogen ? dan heeft de sensor zeker invloed. Probleem verdwenen? de boordcomputer heeft een probleem ontdekt en loopt buiten de sensor om. (let wel, dit zijn puur theorieen, maar niet geschoten altijd mis). Miss dat er ergens op de sloop een bmw ligt met een zelfde sensor, dan hoef je niet vreselijk veel uit te geven. Ook kun je de verbindingen even goed inspuiten met contactspray en de bekabeling controleren op slijtplekken. Ook zou ik de massaverbindingen even goed controleren/schoonmaken.
gr
Peco Power
hoi.
Je kan wel van alles lopen vervangen maar begin eens met uitlezen van codes.
Als er echt iets goed mis is komt ie vanzelf wel met een code.
Temp sensor in je bumper heeft bmw gelijk in ,dat heeft niets met jouw klachten te maken!!!
De temp sensor met blauwe connector is verantwoordelijk voor de info naar de dme.
Ik zie ook staan koppeling vervangen (wat heeft dat nou met deze klacht te maken)???.
Je moet vermelden wat er vervangen is voor deze klacht ,niet de onderhouds history.
Begin is opnieuw door je dme uit te lezen met het check engine lampje of via pin8 van de dme.
Veel succes
Mvg marcel
16 jaar
[quote=toezicht]Omerorhan,
De meerdere topics komen door het feit dat ik dit probleem eigelijk meer dan zat ben.
Doe dan alle topics die je hebt geopend ook even beantwoorden als het opgelost is.
De BMW dealer kan ook naar de waardes van sensoren kijken en dus met warme motor kan er een sensor bij zitten die iets raars aan geeft. Het hoeft niet altijd direct een foutcode aan te geven. Wat dat beteft ben ik het met Peter helemaal eens.[/quote]
Waarom gooi je er dan geen slotje op?
Schijnt anders ook geen probleem te zijn.........
16 jaar
Ik zeg er maar ff bij: IK scheld NIET........
16 jaar
Hey Santa,
zet er een slot op dan alsje kan? Zoek een leven, ik probeer een probleem op te lossen hier.
Koppeling heb ik erbij gezet omdat ik hier ook problemen mee had, dus vandaar.
De AUTO IS VOLLEDIG PAAR KEER UITGELEZEN GEEN PROBLEMEN/FOUTEN ONDERVONDEN DUS VANDAAR DEZE TOPIC.
ALS HET GOED IS BLIJVEN ER 2 SENSOREN OVER DIE GA IK OOK VERVANGEN;
- NOKKENASSENSOR
- KRUKASSSENSOR
BEDANKT VOOR JULLIE ADVIES.
GROETEN
ORAN
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar