De x3 met 2l dieselmotor (oudere type: 2006 ) heeft 4 foutmeldingen die niet te resetten zijn : 003f00 vuldruksensor signaal , 003f30 raildruksensor signaal , 004100 aanneemlijkheid druksensoren en 004332 raildrukregelklep aansturing .
enige klacht : De wagen schijnt slechts over 50-60-70 percent van zijn trekkracht te beschikken (toerentallen boven 2500 geeft zwak vermogen )
de draden van deze 2 sensoren en de brandstofdrukregelaar werden reeds doorgemeten (allen ongeveer 1 ohm) met afgekoppelde boordcomputer ; bij iedere sensor is een draad die 5V (voedings-)spanning geeft (de zekeringen bij de boordcomputer zijn intact)
De raildruk gaf 400Bar aan , de vuldruk gaf 900mBar aan op stationair .(behoudens vergissing)
De sensoren en brandstofregelklep (actuator ) werden allen reeds vervangen , dit gaf geen resultaat
Opm. : tussendoor heb ik de 4 gloeiers ook vervangen .
Wat is de oorzaak dat deze fouten niet kunnen worden gewist als de motor is stilgelegd ?
Wie weet raad hoe dit op te lossen ?
Dank bij voorbaat
[url=http://postimg.org/image/ahtfruk9j/][img]http://s15.postimg.org/ahtfruk9j/IMAG175...[/img][/url]
[url=http://postimg.org/image/8raeqd2qf/][img]http://s15.postimg.org/8raeqd2qf/IMAG175...[/img][/url]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Normaal gesproken als je deze fouten niet gewist krijgt, bij niet draaiende motor, zijn het of de sensoren, dme, of bedrading..... Lees dat je de sensoren al vervangen hebt die kan je dus uitlsluiten.. Kun je misschien aan de hand van het elektrisch schema een link leggen tussen de sensoren?
Heb net even in het schema gekeken en zie dat alle sensoren zoiezo een voedingsspanning van 12v moeten hebben vanaf zekering F01 die weer bekrachtigd wordt door het dme relais... Misschien dme relais ingebrandt/defect?
Ik zag dat er op het DDE een 96 polige stekker X2411 zit waar jou betreffende sensoren op aangesloten zitten en de massa ( als ik het goed zie ) via het DDE pakt. Lijkt een massa probleem of DDE zelf.
Er zit toch geen water in je DDE ( elektronicabox )?
er zat geen vocht of water bij de boordcomputer neen...
er bleek IN de boordcomputer één baan "doorgebrand" , deze werd overbrugd door een draadje en het probleem van de 2 signalen die ontbraken was opgelost ...
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW X3 of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar