close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 518i: vervangen computermanagement. welk type?

Bouwjaar: 1990

Hoi,

Ik heb een vraagje betreft de DME van mijn 518i (E34). Het ziet er naar uit dat deze vervangen moet worden. Nu zoek ik een DME met het partnummer 0261 200 386. Maar kan daar ook een net ander type DME in. bijvoorbeeld de 387? Deze hoort namelijk ook bij de 1.8 M40 motor, maar komt alleen uit de 3 serie (E30). Wie kan me hier antwoord opgeven?

Groetjes Mark

Geplaatst door

markbmw (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als een DME een ander nummer heeft dan is er iets anders. In dit geval waarschijnlijk de afstelling van de motor i.v.m. met ander gewicht. Wat je kunt doen is beide DME's open maken en dan zoeken naar het printnummer. Dit staat er meestal inge-etst en komt ook voor als verfopdruk (zoek langs de rand van de print). Als dit nummer gelijk is dan is de print hetzelfde (en dus ook alle aansluitingen). Als je dan de software overzet (de geheugenchip) kun je ook een andere DME gebruiken.
Ook Motronics 1.3 uit 320i's en 520i's komen in aanmerking. Dit zijn alle nummers van de M1.3 die ik ken:
0261200157 0261200172 0261200173 0261200174
0261200178 0261200179 0261200351 0261200380
0261200381 0261200382 0261200385 0261200386
0261200387 0261200515 0261200523 0261200524
0261200525 0261200526 0261200546 0261200989

oldford 0
badge

18 jaar

320i 520i??????? zijn dat geen 6 cilinders?? (m20)

marcel6952 0
badge

18 jaar

Hey Old Ford! bedankt voor je reactie. Het probleem lijkt toch niet in het DME te zitten :S. In ben nu ten einde raad. Hij krijgt namelijk geen benzine en geen vonk. Dit alles is tijdens het rijden gebeurd. Ik verminderde snelheid.. hij sloeg af.. en sindsdien niet meer aan de gang gekregen. De relais lijken goed te werken, maar worden niet aangestuurd. En ook de pomp getest. Die doet gewoon met 12V erop. Maar niks mocht baten. Iemand nog een idee?

markbmw 0

18 jaar

He Mark

Hoe zeker ben je van je zaak dat de DME toch niet stuk is ?

stefan84 0

18 jaar

Mark, de kans dat een sensor defect is, is groter dan de kans dat de DME defect is. Laat de auto eerst eens uitlezen en kontroleer of de BDP-gever wel werkt. Als de DME geen toerental signaal krijgt dan wordt de brandstofpomp niet aangestuurd.

Marcel, ook de DME's van 6-cylinders kun je gebruiken, zolang aan de volgende voorwaarden wordt voldaan:
a - printnummer is hetzelfde
b - Originele 4-cylinder chip wordt overgezet.
Deze motronics sturen namelijk de injectors aan in 2 groepen. Of daar nu 2 of 3 injectors aan hangen maakt niet uit.

oldford 0
badge

18 jaar

Old Ford, bedankt weer voor je nuttige reactie! En Stefan, ik heb een andere DME uit een 3 serie gebruikt die dezelfde motor heeft. Die moet namelijk gewoon passen. Maar hij deed dus niet.

Maar even terug te komen op de reactie van Old Ford. Betekent dat dan ook dat hij geen vonk krijgt?

Nu heb ik gelukkig weer een punt waar ik naar kan kijken.
Bedankt!

markbmw 0

18 jaar

Ja, geen toerental signaal, dan geen vonk en geen aansturing van de brandstofpomp. Wat de DME betreft staat de motor gewoon stil.

oldford 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.