close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: Verwarming BMW E46

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1900

Hallo,
Ik ben sinds kort in bezit van een bwm 3 serie. Nu kom ik erachter dat de verwarming in de auto niet werkt.
Ik heb de kachelslangen vanaf de motor gecontroleerd en die worden beide warm.
Overal lees ik van alles over de kachelradiator of kachelweerstand.
Nu hoop ik uiteraard dat het niet de radiator is en dat het te maken heeft met de weerstand.
Kan iemand mij vertellen wat de weerstand precies doet en of het hieraan kan liggen?

Ook heb ik het idee dat de ventilator bij de vooruit niet hard genoeg blaast. De rest doet het wel goed.

Wie kan mij helpen?

Mvg Gerben

Geplaatst door

valk88 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De weerstand heeft niets te maken met de temperatuur van de kachel, enkel met de draaisnelheid van de kachelmotor. Worden de slangen heet of gewoon warm?
Kan van alles zijn, van een klep die blijft hangen tot een defect bedieningspaneel. Beste is hem eens uit te laten lezen.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

11 jaar

Bedankt voor je reactie en advies,
De slangen worden in ieder geval goed heet..

Mvg Gerben

valk88 0

11 jaar

zou zo maar, toch de kachel weerstand kunnen zijn zeker omdat de kachel onregelmatig blaast (de weerstand kan zo ver stuk gaan dat er ook geen warme lucht meer word doorgevoerd)

auto2425 0

11 jaar

Maar blazen doet hij verder goed, alleen komt er naar mijn idee bijna geen lucht uit de ventilator bij het voorruit. Ook niet als ik hem daarop instel... dat vond ik raar..

valk88 0

11 jaar

Blaast hij met een hoog toerental? En voorheen misschien met een onregelmatig toerental gedraaid?

auto2425 0

11 jaar

Daarom zou je hem uit moeten lezen en kijken in de data van de kachel welke kleppen bediend worden en welke dat ook daadwerkelijk doen.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

11 jaar

Ik heb de auto pas kort, dus kan ik niet zeggen. Ik ga hem inderdaad uit laten lezen, weet ik het zeker..

valk88 0

11 jaar

uitlezen brengt inderdaad meer duidelijkheid, maar is niet voor iedereen even gedaan, ben benieuwd naar de uiteindelijke oorzaak.

m.v.g. Ferry

auto2425 0

11 jaar

Ik laat het weten als ik hem heb laten lezen..

bedankt voor nu,

Mvg Gerben

valk88 0

11 jaar

Lijkt mij eerder je kachelkraan die niet goed werkt.
Deze zit links onder de motorkap.
Voel daar eens aan je slangen.

Herman BMW 0
badge

11 jaar

Als beide kachelslangen goed warm worden lijkt het mij de de kraan het wel gewoon doet.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

11 jaar

Komt de naald van de temperatuurmeter in het midden, of blijft ze in het blauwe veld staan na een paar kilometer rijden ??

Beste,

Misschien een domme opmerking, maar heb je de temperatuur wel hoger ingesteld dan temperatuur in auto?
Zou niet de eerste zijn die denkt dat bijv. ingestelde 20 graden hoog genoeg is, terwijl de temperatuur in auto al hoger is!!
Zet temperatuur eventjes op maximaal en doe ventilator vol aan. Nog niet warmer? Dan is het toch iets anders.

alles geprobeerd..
Slangen worden beide warm, tempratuur van auto is goed, en ik heb de kachel op zijn max. gezet.

Niets..

Ik ga morgen bellen naar garage om een afspraak te maken.

bedankt, Gerben

valk88 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.