Hallo,
Ik ben sinds kort in bezit van een bwm 3 serie. Nu kom ik erachter dat de verwarming in de auto niet werkt.
Ik heb de kachelslangen vanaf de motor gecontroleerd en die worden beide warm.
Overal lees ik van alles over de kachelradiator of kachelweerstand.
Nu hoop ik uiteraard dat het niet de radiator is en dat het te maken heeft met de weerstand.
Kan iemand mij vertellen wat de weerstand precies doet en of het hieraan kan liggen?
Ook heb ik het idee dat de ventilator bij de vooruit niet hard genoeg blaast. De rest doet het wel goed.
Wie kan mij helpen?
Mvg Gerben
Geplaatst door valk88 (0) , lid sinds 17 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 Reacties
GJBAutos (0) PRO, 10 jaar geleden
De weerstand heeft niets te maken met de temperatuur van de kachel, enkel met de draaisnelheid van de kachelmotor. Worden de slangen heet of gewoon warm?
Kan van alles zijn, van een klep die blijft hangen tot een defect bedieningspaneel. Beste is hem eens uit te laten lezen.
gr Martin
valk88 (0), 10 jaar geleden
Bedankt voor je reactie en advies,
De slangen worden in ieder geval goed heet..
Mvg Gerben
auto2425 (0), 10 jaar geleden
zou zo maar, toch de kachel weerstand kunnen zijn zeker omdat de kachel onregelmatig blaast (de weerstand kan zo ver stuk gaan dat er ook geen warme lucht meer word doorgevoerd)
valk88 (0), 10 jaar geleden
Maar blazen doet hij verder goed, alleen komt er naar mijn idee bijna geen lucht uit de ventilator bij het voorruit. Ook niet als ik hem daarop instel... dat vond ik raar..
auto2425 (0), 10 jaar geleden
Blaast hij met een hoog toerental? En voorheen misschien met een onregelmatig toerental gedraaid?
GJBAutos (0) PRO, 10 jaar geleden
Daarom zou je hem uit moeten lezen en kijken in de data van de kachel welke kleppen bediend worden en welke dat ook daadwerkelijk doen.
gr Martin
valk88 (0), 10 jaar geleden
Ik heb de auto pas kort, dus kan ik niet zeggen. Ik ga hem inderdaad uit laten lezen, weet ik het zeker..
auto2425 (0), 10 jaar geleden
uitlezen brengt inderdaad meer duidelijkheid, maar is niet voor iedereen even gedaan, ben benieuwd naar de uiteindelijke oorzaak.
m.v.g. Ferry
valk88 (0), 10 jaar geleden
Ik laat het weten als ik hem heb laten lezen..
bedankt voor nu,
Mvg Gerben
Herman BMW (0) PRO, 10 jaar geleden
Lijkt mij eerder je kachelkraan die niet goed werkt.
Deze zit links onder de motorkap.
Voel daar eens aan je slangen.
GJBAutos (0) PRO, 10 jaar geleden
Als beide kachelslangen goed warm worden lijkt het mij de de kraan het wel gewoon doet.
gr Martin
Einstein Brain (0) PRO, 10 jaar geleden
Komt de naald van de temperatuurmeter in het midden, of blijft ze in het blauwe veld staan na een paar kilometer rijden ??
fransvandervalk (0), 10 jaar geleden
Beste,
Misschien een domme opmerking, maar heb je de temperatuur wel hoger ingesteld dan temperatuur in auto?
Zou niet de eerste zijn die denkt dat bijv. ingestelde 20 graden hoog genoeg is, terwijl de temperatuur in auto al hoger is!!
Zet temperatuur eventjes op maximaal en doe ventilator vol aan. Nog niet warmer? Dan is het toch iets anders.
valk88 (0), 10 jaar geleden
alles geprobeerd..
Slangen worden beide warm, tempratuur van auto is goed, en ik heb de kachel op zijn max. gezet.
Niets..
Ik ga morgen bellen naar garage om een afspraak te maken.
bedankt, Gerben