goeiedag
als ik mijn bmw e46 m3 afsluit gaan de knopjes omlaag en springt meteen weer open maakt niet uit of ik hem nu met het alarmkastje afsluit of met de sleutel in de deur hij gooit gelijk weer de deuren open. Sluit ik hem nu als ik in de auto ga zitten met het knopje naast de gevarenlichten blijft hij wel op slot
wie o wie kan mij helpen
heb de auto laten uitlezen gaf hij alleen achterklepmechanisme aan dat heb ik vervangen maar het probleem is er nog steeds
mvg john
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Grote kans dat je comfortmodule de oorzaak is .
Zijn er ook problemen met je elektrische ramen ?
Ik zou beginnen met de bedrading tussen carrosserie en kofferdeksel te controleren. Wagen is toch uitgerust met originele afstandsbediening in de sleutel, en geen na geplaatst alarmsysteem of afstandsbediening ?
heb geen problemen met mijn ramen en er zit wel naderhand nog ee clifford alarm ingebouwd de bedrading is doorgemeten en is in orde zowel in scharnier van de achterklep en de deuren
mvg john
11 jaar
[quote=johnroger]heb de auto laten uitlezen gaf hij alleen achterklepmechanisme aan dat heb ik vervangen maar het probleem is er nog steeds[/quote]
Dan toch daar verder zoeken zolang die foutmelding er is.
De achterklep switch, kabel ect. Draden bij de klepuitvoer kunnen er goed uitzien maar onder de isolatie kunnen de koperen draadjes toch finaal gebroken zijn.
kabels heb ik doorgemeten met multimeter
11 jaar
Wat doet ie als de draden naar de achterklep vergrendeling eraf zijn? Sluiten de deuren dan wel? Overigens kunnen ook half doorgesleten aders problemen veroorzaken. Dan werkt de motor of spoel van de deursluiting niet goed.
Het scharnierpunt is berucht, BMW levert zelfs reparatiesets voor de kabel. Deze bijv. ff doorscrollen naar beneden
Als jij 100% zeker bent dat de bedrading naar het kofferdeksel in orde is, zou ik het bijgeplaatst alarm is afkoppelen, en zo is proberen.
erachter gekomen als ik de startonderbreker ertussen uit haal de auto wel gewoon op slot kan of als ik deze op contact laat staan hij ook gewoon op slot kan via de cv wie weet waar ik nu nog moet gaan zoeken de relais in de gm5 module ook al laten vervangen maar nog steeds hetzelfde probleem
10 jaar
Bedoel je nu, dat vanaf je de startonderbreker verwijderd hebt, de centrale vergrendeling terug normaal werkt ? Ik zou alle bedrading van de wagen terug origineel maken, en als het probleem zich dan nog voordoet, de statussen van alle sloten eens uitlezen met een diagnosecomputer. Ik zal zelf ook nooit het groot dictee der Nederlandse taal winnen, maar het leest wel een stuk gemakkelijker als er regelmatig, een hoofdletter,een punt of een komma in een tekst staan.
Zoals ik zeg als ik de startonderbreker uittrek kan ik hem gewoon op slot doen zonder dat hij weer open springt. Duw ik de startonderbreker er weer in springt hij weer vanzelf open na het afsluiten. Zet ik de auto nu op contact en sluit dan af blijft hij ook dicht als die van het contact staat springt die weer gewoon open. Uitlezen van de sloten lukt ook om de een of andere reden niet hij kan ze niet appart sluiten via de computer. tevreden met de punten en hoofdletters.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar