Ik kan me voorstellen dat je hier niet direct een antwoord op weet, maar wie heeft er tijd en zin om mij te helpen bij het volgende project? Het betreft de motor van een BMW 750i van bouwjaar 1990 met het motronic 1.2 systeem (1 ecu voor links, 1 ecu voor rechts en een EML/EMS-ecu). Motor loopt goed stationair maar
voertuig gasklepsturing gaat niet goed. Als je bijv. volgas geeft, gaan de gaskleppen maar ongeveer 20 graden
open. Dit heeft waarschijnlijk te maken met aanwezige foutcodes en daardoor gaat de motor in de "veilige" modus. De ecu's zijn uitgelezen en dat leverde het volgende op: ecu links: 50 MSR interface; 28 circuit O2 sensor. Ecu links: 28 circuit O2 sensor. EML/EMS ecu: 195 00 onbekende oorzaak; 13 regeling gasklep-stelmotor 2; 14 regeling gasklep-stelmotor 1. Wie weet of kan te weten komen hoe ik deze fouten kan oplossen.
Vr. gr. Maikel.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Code 195 op de EML/EMS kan verschillende dingen zijn. Cruise control, Pedal Position Sensor setting OF Internal Error A/D converter.
In het laatste geval is de EML/EMS defect en moet dan vervangen/gerepareerd worden.
Ik denk niet dat een cruise control fout de noodloop inschakelt. Dus eerst signalen van de gaspedaal sensor controleren.
Mis je soms ergens een zekering of voeding? Beide lambda-sondes geven een fout en beide gasklep-stelmotoren ook.
Oldford, bedankt voor je antwoord. Het doel is deze motor met zo weinig mogelijk electronica te laten lopen.
De motor heeft weer een paar keer gelopen en ik ga eerst weer even de foutcode's controleren. Ik heb al wel gezien dat de ecu denkt dat de versnellingsbak in stand R staat, misschien dat daarom de gaskleppen
niet helemaal open gaan. Ik moet de ecu dus eerst even "vertellen" dat het voertuig gewoon vooruit rijdt.
Voor die versnellingsbak is een ander stukje elektronica gemaakt zodat we sneller kunnen schakelen.
Wie heeft een suggestie om de ecu te melden dat het voertuig vooruit rijdt. Kan ik een draad plussen of minnen zodat de ecu omschakelt? Wie heeft een idee!
Vr. gr. Maikel.
Storing lambdasondes en gasklepstelmotoren is gevonden. Een scheur in de slang tussen LMM en gasklephuis, zowel links als rechts. Inspuittijden waren links en rechts ook niet gelijk. Gaan de gaskleppen misschien pas volledig open als de auto (iets) in beweging is? De snelheidssignaalsensor is nog niet aangesloten. Iemand een idee?? Vr. gr. Maikel.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 7-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar