HALLO ALLEMAAL.
Heb een probleem met trekkracht.
Het lijkt of de turbo niet word aangestuurd, vanmorgen ging ik eens kijken onder de motorkap.
Ik ben gaan kijken of ik ergens een lekkage kon vinden tijdens het gas geven.
Alles lijkt in orde ALLEEN TOEN IK NAAR DE STANG VAN DE WASEGATE KEEK ZAG IK HET VOLGENDE
ALS JE DE GASPEDAAL BLIJFT INTRAPPEN DUS BLIJVEN GAS GEVEN GAAT DE STANG VAN DE WASEGATE BEWEGEN
ALLEEN NA 3 OF 4 SECONDEN GAAT IE WEER TERUG EN VERLIEST IE DE TURBODRUK!!!
IS DIT NORMAAL WANT DE SLANNGEN WORDEN DAN OOK SLAP DAARDOOOR OMDAT ER DAN GEEN EXTRA LUCHT WORD AANGEVOERD
DOOR DE TURBO.
waar aan kan dit liggen ik heb een tweede hands turbo druk sensor ogehangen want die oude was niet goed meer omdat ik toen niet harder kon dan 120 a 130km peruur die was verholpen door een andere. kan het door de vaciuumpomp liggen ofzo.
moet ook bijvertellen dat de kabel die op de turbo druk sensor zit was aangebrand tegen de blok (door de hitte)
heb hem toen ook opengesneden en weer aan elkaar vastgebonden.
HOOP DAT JULLIE MIJ KUNNEN HELPEN.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Tuncay,
Op deze manier wat testen gaat helaas niet altijd lukken en het resulteerd meestal in een onjuiste diagnose.
Als je de met de auto rijd, dus hem belast, zal de turbodruk hoger zijn dan stationair maar wat gas te geven, zou beginnen met hem uit te lezen, kom je daar niet verder mee, dan rijdend uitlezen..
Gr Stefan
Eerst de auto maar eens uitlezen zoals Stefan al zegt, dit probleem kan meerdere oorzaken hebben denk bijv aan een vastzittende/defecte egr-klep etc....
Allereerst dank julie wel voorjulie reacties.
Ik heb hem laten uitlezen maar komt niets naar uit.
De slangen worden echt heel hard maar op een gegeven moment net na paar seconden kan ik de slang
net voor de egr/klep bijna dicht knijpen.
14 jaar
tuncay
heb je het inlaat gedeelte ook gecontroleerd op zgn roet stenen of roetophopping in het inlaatgedeelte komt wel eens voor namelijk en dat daardoor klepjes blijven hangen op de wasegate inrichting dit kun je alleen maar zien,
als het inlaatdeel is gedemonteerd
gr paulo
14 jaar
Hoi Paulo peter.
Wat bedoel je met inlaat gedeelte?
Bij de egr gedeelte of de wasegate gedeelte bij de turbo?
Heb de inlaat wel eens eraf gehaald en schoongemaakt op roet deeltjes en de egr klep ook ze zijn schoon.
Ik vind het alleen raar dat de wasegate stang dan terug gaat en het niet houd bij het gas geven ik heb toen
wel de stang even zelf met een grote schoevendraaier tegengehouden en toen bleef de druk wel???
zou misschien de wasegate van de turbo zelf kapot kunnen zijn?? zo ja die kan ik toch wel vervangen ofzo.
Ik heb trouwens een andere turbodruk sensor gehaald (op de sloop) ga die eens proberen. kijken wat ie zal doen.
maar de turbodruk sensor die ik heb gehaald ziet het zelfde uit van pierburg alleen zit een soort filtertje aan inplaats
van een zwart doosje net onder de 2 kleine vaccium slangetjes.
14 jaar
tuncay
ik bedoel het hele inlaat gedeelte dus het zwarte plastic deel waar alles op zit en dan zie je een viertal klepjes die door een stang op vacuum worden bewogen als in dat gedeelte roet zit of roetstenen werkt de wasegate niet en blijft hangen en verlies je power toevallig bij bmw specialist gezien ,vriend van mij, je moet hem dan echt grondig reinigen want het is heel hardnekkig ,meestal plaatsen ze bij de dealer nieuw inlaatstuk om er snel af te zijn ,ze kunnen echt vol zitten en het is zwart op zwart dus moeilijk binnen in te zien met lampje kijken in de
kanalen van de inlaat , je hebt ook gecontroleerd op vacuum lekken de dunne slangetjes dit kan ook verklaren dat als je gas geeft het vacuum hoger blijft en de stang blijft bewegen,ik hoop je een beetje op weg geholpen te hebben wat het kan zijn ,mijn kameraad heeft er roet stenen uitgehaald ter grote van kleine knikkers
gr paulo
14 jaar
Peter,
Volgens mijn is dat van een nieuwe type blok van 150pk.
Ik heb niet het zelfde inlaat denk ik want ik ben op zoek geweest op internet van fotos tot bmwfans.com
maar het ziet er niet zelfde uit die van mij is van 1999 136pk.
alvast bedankt
14 jaar
sorry Peter voor de duidelijkheid volgens mij zit er geen verstelstang met klepjes op.
GR Tuncay
14 jaar
hallo tuncay
je zegt dat je e46 uit 1999 hebt met turbo is het wel een vier cyl weet niet zeker of die al met turbo waren
vandaar boven genoemd verhaal
gr paulo
14 jaar
hallo tuncay
sorry is wel een turbo maar is de turbo druk niet te hoog want dan laat hij ook de druk wegvallen via motor management of lekke vacuumslangetjes
gr paulo
14 jaar
hallo Peter,
Hij is wel gechipt. maar ik had er helemaal nergens last van totdat een keer de turbo druksensor defect was en de vaciuum slangen doorgescheurt waren en de auto niet harder dan 120 a 130 km peruur reed maar moet wel zeggen dat ik wel bijna 3000km zo had gereden tijdens vakantie onder weg naar huis toe.
daarna had ik de druksensor vervangen en al de slangetjes en heb ook met tekeningen bij de hand ge houden om
te kijken of ik alle slangen goed had aangesloten. daarna liep ie weer heel goed en voelde de turbo ook opkomen lekker doortrekken maar nu heb ik de opkomende turbo niet. heb de slangen vandaag ook gecontroleerd + heb ook nog eens
een andere goeie luchtmassa meter opgezet maar zonder verbetering.
Ik dacht dat misschien iemand het zelfde ervaring had meegemaakt met de wasegate stang.
stel je voor als de turbolaad druk is overstreden zou de DDE de wasegate terug roepen zegmaar om de turbo niet te schaden?
groet Tuncay
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar