close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 5-Serie: Weer kromme schijven

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 530d

1 maand (en 3000 km) geleden nieuw schijven en blokken laten monteren op de vooras omdat deze krom waren. (OEM onderdelen) Tevens de boel goed schoon en gangbaar laten maken. Nu na 3000 kilometer begint het weer lichtjes te trillen bij rustig afremmen. Vooral merkbaar tussen de 60 en 50 km/h. Het is nu nog bijna niet merkbaar maar je voelt wel dat het erger wordt. Tevens vind ik dat het onderstel lichtjes klappert op een klinkerweg.

Hebben beide problemen met mijn onderstel te maken?


Gaat om een 530dA uit 2001/2002 met 324X30 remschijven en een M Sport onderstel.

Geplaatst door

boccaccio (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

betreft het hier een automaat ?


is de ophanging gecontroleerd op spelling ?

klapperent geluid kan wijzen op spelling op de stabalisator stangen

Het is een automaat ja. Er is nog niet op speling van de stabalisator stangen gecontroleerd.
Kan dit ook het trillen bij het remmen/kromme schijven veroorzaken?

boccaccio 0

15 jaar

houd je bij de verkeerslichten de voet op de rem en de bak in de D ?

spelling in de ophanging kan zorgen voor trillingen in het stuur bij remmen.

[quote=citroënmonteurtje]houd je bij de verkeerslichten de voet op de rem en de bak in de D ?

spelling in de ophanging kan zorgen voor trillingen in het stuur bij remmen.[/quote]
Ja, Natuurlijk.

boccaccio 0

15 jaar

Gebruikers fout dus.

Door dat je remt worden de schijven warm, houdt je je voet op de rem dan kunnen de schijven hun warmte niet gelijk matig kwijt en trekken ze eerder krom.

ook de spelling in de ophanging kan nog maar....

Iedereen met een automaat houd zijn voet op de rem voor een stoplicht...

boccaccio 0

15 jaar

[quote=boccaccio]Iedereen met een automaat houd zijn voet op de rem voor een stoplicht...[/quote]
ja dus iedereen met automaat heeft nu kromme schijven dat is nieuw goed voor de onderdelen verkoop dus !!!!!!!!!!!
niemand zet hem uit de D bij stoplicht of iets dergelijks

paulo peter 0

15 jaar

en trouwens met een schakel houd je meestal ook de rem vast en koppeling hoe ga je dat verklaren bij een iets oplopende weg

paulo peter 0

15 jaar

hallo Josh sorry hoor maar hier moest ik op reageren ik denk dat je het in de draagarm rubbers of stabi rubbers moet gaan zoeken of zelfs in de
schokbreker toplagers kan ook trilling veroorzaken en klaperen en de kleine stangetjes van de stabi naar de veerpoten kunnen ook ruim zijn

mvg Paulo Peter

paulo peter 0

15 jaar

Opzich valt het klapperen wel mee. Je merkt gewoon dat het eraan zit te komen binnenkort. Ik zit meer met het lichtje vibreren bij het afremmen tussen de 60 en de 50 km/h.

Heb geen zin om weer nieuwe schijven a 300,- te kopen.

boccaccio 0

15 jaar

ik kan me vreselijk opwinden op zulke vreemde antwoorden
en ja dat is een kostbaar grapje hoop dat je wat vind laat maar weten als je het gevonden hebt
ps ik ben geen professional maar door ervaring wijzer geworden

gr Paulo

paulo peter 0

15 jaar

Hallo Heren,

Beetje vervelend als iemand echt iets goeds zegt hem niet serieus te nemen.

Het volgende is het geval, ik heb heel dapper mijn OEM schijven en blokken van mijn e61+ vervangen voor nieuwe Brembo schijven en blokken. Nu wilde ik graag brembo max omdat we daar op het cirquit ook mee rijden maar die bestonden niet. Binnen een paar duizend kilometer na een noodstop in de regen van 250 terug naar 80 in duitsland begon de hele boel te trillen. Dus alles weer nieuw erop, nu van BOSCH schijnt oem te zijn. Binnen paar duizend weer krom. Nu rem ik wel vaak erg laat maar laat altijd direct de rem weer los en probeer zoveel mogelijk bij het stoplicht de vrij te gebruiken. Als je namelijk je poot op de rem houdt kan de warmte niet weg en trekken de schijven echt eerder krom. Wij hebben hier veel ervaringen mee want op het cirquit met speciale Hawk brembo max remmen staat de auto soms vast omdat de boel te heet is. We moeten dan de auto af en toe heen en weer drukken anders kunnen de remmen de asbak in.

Maar goed ik ben ook wel een beetje klaar met die standaard remmen. Heeft iemand een oplossing met geventileerde schijven of gegroefde?
Bmw moet dit probleem van de e60/61 toch kennen. Er zijn toch ook mensen met een leasebak die dat ding helemaal aftuigen. Nee hoor nog nooit gehad.

Gr

Casabok

casabok 0

15 jaar

@ Casabok

Het klopt wat je zegt, maar bij normaal gebruik, zelfs als je heel hard hebt geremd en daarna heel hard op je rem blijft staan voor het stoplicht is het moeilijk om je remmen krom te krijgen. Hiervoor moeten ze echt echt heel heet zijn en dat krijg je niet zomaar voor elkaar bij normaal en zelf semi-sportief gebruik. Een noodstop van 240 naar 80 of 120 naar 0 (of flink racen op het circuit) daarentegen kan wel genoeg warmte produceren om ervoor te zorgen dat massief staal zacht genoeg wordt om te vervormen. Ook het gebruik van andere remblokken(Die meer warmte genereren) of een after market/imitatie "M5" voorbumper zonder ventilatie schachten naar de wielkasten kunnen dit veroorzaken. Maar hier is duidelijk geen spraken van in mijn geval. Alles is OEM en wordt direct bij BMW besteld.

Daarnaast wil ik nog even vermelden dat ik er vandaag achterkwam dat het stuur ook "trilt" of heen en weer schud wanneer ik stilsta met de automaat in "D" en dan de rem een beetje loslaat zodat hij langzaam gaat kuipen. (Dus nét niet genoeg remmen om de auto tegen te houden) De frequentie van de trilling is veel sneller dan dat mijn wiel ronddraait. Gaat er hierdoor bij iemand een lampje branden?

boccaccio 0

15 jaar

heb ik ook dat trillen in het stuur. Laatst zijn we even goed los gegaan met de auto en toen was het een tijdje over. Ik moet zeggen BMW heeft wel de hele voorpui vervangen omdat ik met 170 een kat erin kreeg. Zullen ze de luchtschachten niet goed vervangen hebben? Zal eens gaan kijken.

casabok 0

15 jaar

Heb je de naaf waarop de remschijf op gemonteerd wordt gecontroleerd op slingering, en netjes schoongemaakt? Of zit het echt in de remschijven zelf? Zijn de wielen zelf wel goed uit gebalanceerd, dit kan namelijk ook duide op trillingen tijdens remmen? En zijn alle draagarmrubbers aan de voor, en achterzijde in goede conditie?

Bas_petiet 0
badge

15 jaar

[quote=Bas_petiet]Heb je de naaf waarop de remschijf op gemonteerd wordt gecontroleerd op slingering, en netjes schoongemaakt? Of zit het echt in de remschijven zelf? Zijn de wielen zelf wel goed uit gebalanceerd, dit kan namelijk ook duide op trillingen tijdens remmen? En zijn alle draagarmrubbers aan de voor, en achterzijde in goede conditie?[/quote]
De naaf is niet op slingering gecontroleerd, hij is wel goed schoon gemaakt en ingevet bij het vervangen van de schijven. De banden zijn dit jaar nog uitgebalanceerd, volgens mij wel goed want ik heb op geen enkele snelheid last van trillingen. (Behalve bij het afremmen tussen 50 en 60 km/h)

Draagarm rubbers zijn niet niet gecontroleerd.

boccaccio 0

15 jaar

[quote=boccaccio][quote=Bas_petiet]Heb je de naaf waarop de remschijf op gemonteerd wordt gecontroleerd op slingering, en netjes schoongemaakt? Of zit het echt in de remschijven zelf? Zijn de wielen zelf wel goed uit gebalanceerd, dit kan namelijk ook duide op trillingen tijdens remmen? En zijn alle draagarmrubbers aan de voor, en achterzijde in goede conditie?[/quote]
De naaf is niet op slingering gecontroleerd, hij is wel goed schoon gemaakt en ingevet bij het vervangen van de schijven. De banden zijn dit jaar nog uitgebalanceerd, volgens mij wel goed want ik heb op geen enkele snelheid last van trillingen. (Behalve bij het afremmen tussen 50 en 60 km/h)

Draagarm rubbers zijn niet niet gecontroleerd.[/quote]
Ik heb 19 inch met Continental zomerbanden dat zou het ook kunnen zijn natuurlijk. Heb zelf een bandenbedrijf en heb ze perfect gebalanceerd. Maar de conti banden hobbelen elke morgen ook al. Aan de andere kant laatst na een wilde race was het de volgende dag weg. We gaan wat proberen. Thanks. En normaal zit er runflat onder de e60/61. Dat heb ik nu niet met 245-35-19 275-30-19. Die zijn al stug genoeg. Dus zorg ook dat de banden allemaal runflat hebben of allemaal niet.

casabok 0

15 jaar

Somige banden op een bmw zijn kortweg gewoon waardeloos! Ik heb hier een bmw e36 met Meteor banden rondom ( redelijke goed A merk) Deze hebben s'ochtends vroeg ook last van hevige trillingen, als je daarna een km of 2/3 heb gereden is het al aanzienlijk minder. Ik zal zelf op een bmw ALTIJD een MICHELIN monteren!!! Zeker met 19 inch.

Bas_petiet 0
badge

15 jaar

Volgens mij gaan we toch een beetje off-topic nu.

boccaccio 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.