close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW X1 2019: Weerspiegeling in voorruit & tikkend geluid

Bouwjaar: 2019, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: B48A20A, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 141

Ik heb een tikkend geluid , lijkt op geluid van speelkaart tussen spaken van je fiets , vooral bij koude start hoorbaar .

Tevens een andere vraag of meer bmw rijders een deel van de kilometerteller weerspiegeld zien in de linkerkant van de voorruit , vooral in de avond (donker is) zichtbaar !
Volgens Bmw NL nog nooit gemeld , nieuw probleem , maar nu een nieuwe X2 mee gekregen ivm onderhoud maar ook hier duidelijk zichtbaar . Mocht je dit ook herkennen graag zsm melden Bij je dealer of BMW NL , zodat dit opgelost kan worden . Zie foto en in het echt duidelijker zichtbaar .

Ook hoor ik het graag .

Alvast bedankt voor jullie antwoorden 👍🏻

.

Geplaatst door

Denmar72 (0)

al 4 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Allen met deze motor.

Info voor je verder niets.
BMW s zijn uitzonderlijke voertuigen die uitstekende prestaties bieden en tegelijkertijd veilig en betrouwbaar zijn. Maar net als alle andere voertuigen hebben ze hun eigen unieke problemen. Van BMW's die zijn uitgerust met de N52-motor is bekend dat ze het gevreesde probleem met het tikken van liften ervaren . Dit probleem is een groot probleem voor bestuurders en het is iets waar u op moet letten als uw BMW de N52-motor heeft. In dit artikel bespreken we het probleem van het tikken van liften en ook waar u terecht kunt voor hulp.Wat is de N52-motor?De N52-motor was een technologische vooruitgang die zijn tijd ver vooruit was. Hoewel de auto hoog werd gewaardeerd door zowel bestuurders als autoliefhebbers, begon hij kort na de release tekenen van technische en ontwerpfouten te vertonen.Nadat ze een tijdje met hun auto hadden gereden, begonnen BMW-rijders te merken dat hun motor onder bepaalde omstandigheden luidruchtig zou worden . De vervelende tikkende en ratelende geluiden kwamen het meest voor bij voertuigen met meer dan 80.000 kilometer en tijdens korte ritten door de stad bij kouder weer.Dit probleem deed zich niet alleen voor bij chauffeurs die niet goed voor hun voertuigen zorgden. Zelfs voertuigen die zeer goed onderhouden waren, ondervonden het ratelende en tikkende geluid. Dit was buitengewoon zorgwekkend voor eigenaren die uitzonderlijk goed voor hun BMW hebben gezorgd.Wat veroorzaakt het tikkende geluid?Pas onlangs werd het tikkende geluid van de N52-motor gediagnosticeerd, ook al waren de problemen wijdverbreid en goed gedocumenteerd. Na veel onderzoek en diagnostiek werd het probleem verkleind als de hydraulische klepstoter .De hydraulische klepstoter bestaat uit 4 verschillende delen, het lichaam , controle balmechanisme , plunjer en mof . De belangrijkste functie is het creëren van de nodige ruimte die nodig is voor andere onderdelen om uit te zetten en samen te trekken in de motor.Symptomen van een defecte hydraulische klepstoter Het belangrijkste symptoom van een defecte hydraulische klepstoter is het frustrerende tikkende geluid. Het geluid wordt veroorzaakt door het ontbreken van voldoende smering en komt vaker voor als de buitentemperaturen laag zijn.Er zijn andere problemen die tikkende en ratelende geluiden kunnen veroorzaken. Bij BMW's die tussen 2004 en 2015 werden geproduceerd , was de hydraulische klepstoter echter de meest voorkomende oorzaak van het probleem.Mogelijke oplossingen BMW bood gedurende een korte periode een remedie aan waarbij de bestaande cilinderkoppen werden vervangen door een nieuwer model. Dit moest helpen bij het oplossen van het smeringsprobleem, maar uiteindelijk was het in de meeste gevallen niet succesvol. Sommige reparatiewerkplaatsen waren in staat om een ​​tijdelijke oplossing te vinden waarbij een lichtere olie werd gebruikt .Is het veilig om met uw BMW te rijden met het tikken van de lifter?Er zijn geen bekende problemen die worden toegeschreven aan het probleem met de N52-lifter. Hoewel je met je BMW kunt blijven rijden, is het niet aan te raden. De luidruchtige chauffeurs die horen, kunnen afkomstig zijn van een aantal andere motorproblemen , niet alleen van het tikken van de lifter. Het wordt aanbevolen om het symptoom te laten diagnosticeren door een vertrouwde BMW-specialist .Wat we zullen doen om te helpen BMW hielp chauffeurs een tijdje door de cilinderkoppen te vervangen. Dit is doorgaans niet meer het geval. . De beste manier van handelen is:● Gebruik de juiste vervangende onderdelen.
● Krijg waar mogelijk garantie.
● Blijf op de hoogte van regelmatig onderhoud.Door de nodige voorzorgsmaatregelen te nemen en uw BMW onderhoudsschema te volgen , helpt u ervoor te zorgen dat uw auto jarenlang meegaat.

Elblag 0

4 jaar

Een heel verhaal, wederom van internet geplukt, maar het komt er op neer dat er de juiste olie in moet, in dit geval 0w30 .
Ververs elke 30000 km/ 24 maanden
Het zou kunnen dat er te dikke olie gebruikt is waardoor met koude motor de klepstoters niet snel genoeg gevuld worden en daarom even tikken.
De reflectie in de voorruit is mij ook niet bekend en ik zou ook geen oplossing weten...

Hans4040 1285
badge vip badge

4 jaar

wat zegt de bmw over dat geluid dan? volgens mij doen die motoren dat koud allemaal.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW X1 of stel zelf een nieuwe vraag.