close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW X1 SDRIVE 18D: Foutcode p115c en rijd later in noodloop

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: N47D20C, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 105

Hallo vandaag kreeg ik een motormanagemenlapje in mijn dasboard.

Ik heb het met 2 verschillende apparaten uitgelezen en krijg foutcode p115c en zie foto
Als ik hem wis komt het na aantal keren rijden weer terug en vliegt in noodloop.

Foutcode p115c met autophix uitgelezen

Met delphi
4933
4ca0
497d
4b90


Ik kan niet echt uitmaken wat de oorzaak kan zijn.

Iemand ervaring hiermee?

Geplaatst door

demircanh (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

4933 - Luchtmassa versus Egr massa - niet logisch
4933 - Luchtmassa te laag vergeleken met berekende luchtmassa (Alternatief)
497D - Egr druksensor voor turbo - niet logisch
4B90 - Raildruk regeling bij starten
4CA0 - Oliedruk schakelaar - niet logisch
Wat kreeg je zelf voor omschrijvingen?

P115C - Luchtmassa te laag vergeleken met berekende luchtmassa
Dit zou dan overeenkomen met de alternatieve omschrijving voor code 4933.
Het probleem met P1xxx codes is dat ze per fabrikant (en soms zelfs per motor) verschillen.
Die van BMW zijn heel moeilijk terug te vinden, vandaar dat de BMW codes veel belangrijker zijn.

Het lijkt me dat er een probleem met de luchtmassa is. Mogelijk een lek of een verouderde luchtmassa meter.
Ook is er een probleem met de raildruk bij het starten. Dat kan niet aanslaan tot gevolg hebben.
Verder geeft de oliedruk schakelaar een onlogisch signaal.

oldford 0
badge

5 jaar

Specifieke BMW codes in dit topic: https://www.problemcar.nl/nl/professiona...

Even naar beneden scrollen voor Renaultmonteurtje @ 15/10/2008, 10:36

Hans4040 1285
badge vip badge

5 jaar

Ik heb gisterenavond eerst alles gewist en na 20 km begon het weer het motormanagement weer te branden. Hij sprong wel in noodloop



Wij hebben vandaag alle foutcodes gewist en kregen nog geen melding op het dashboard.

Ik heb er 30 km mee gereden en de volgende foutcode blijven zitten

497D
4ca0

Idee?

demircanh 0

5 jaar

We hebben de egr klep, en inlaatspruitstuk goed schoongemaakt. Het was goed aangekoekt. De bijbehorende sensoren ook goed schoongemaakt. Momenteel rijden we 2 dagen, foutcode is niet teruggekomen.

Omdat deze niet goed functioneerde kregen we meerdere meldingen.

Nu is gelukkig weer normaal.

Bedankt allen

demircanh 0

5 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW X1 of stel zelf een nieuwe vraag.