De auto wil na even gereden te hebben af en toe niet aanslaan ...
je draaid de sleutel om dan blijft de auto uit zich zelf maar doorstarten
na een tijdje doorstarten ruik je een behoorlijke benzine lucht dus er komt wel brandstof ...
ik heb zelf de bdp sensor vervangen ... leek mij het meest logische ..
er staan verders ook helemaal geen fout codes in
bij de dealer heeft de auto ook een aantal weken gestaan
zij hebben de brandstof pomp vervangen ... naar mijn mening al raar omdat bij het doorstarten het er duidelijk op leek dat hij stond te verzuipen ...
ook is er nieuwe software ingeladen ...
de auto heeft het 1.5 week goed gedaan ..
hij staat nou weer bij de dealert maar start gewoon elke dag
wie heeft er nog meer ideen??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik heb dit met een bmw e-36 gehad en deze storing was ook niet te vinden .
oorzaak (dme relais bleef soms plakken). kosten 30 euro.
Sven hebben jullie het al gevonden ik heb hier exact het zelfde geval.(maar een 2002 model).
Soms niet aanslaan, benzinelucht en geen foutcodes.
Doorstarten is volgens mij normaal want wanneer hij wel aanslaat schakeld het systeem zelf de startmotor uit.
Oiram
Juiste bougies ???
Water in DME ???
[quote=TesT]Juiste bougies ???
Water in DME ???[/quote]
de auto staat nu bij de dealer
ondertussen de ecu ook al vervangen
wil niet baten
waar vind ik de dme?
de dealer kan ook niks vinden ...
Beste Sven,
Ten eerste zou ik de benzinedruk gaan meten tijdens het starten, kijk even in het Esi-Tronic programma van Bosch hoe hoog deze druk moet zijn.
Als dit in orde is zou je de injectoren kunnen laten testen.
Succes.
Mijn klant klaagt ook over benzine lucht op het moment dat de storing zich voordoet.
De enige keer dat de storing zich voordeed bij mij in de garage kon ik aan div waarden
op diag app niets vreemds zien.
De auto was toen warm (was net aan komen rijden voor een andere reparatie)
Snel de diag app aangesloten en dus niets vreemds te zien.
10 sec later nog eens starten en meteen aanslaan.
Motor sloeg toen aan en liep meteen netjes.
Ik had ook niet het idee dat de motor "verzopen" was ofzo.
Benzinelucht is dus wat opvalt.(wat ik overigens toen niet heb waargenomen)
Oiram
heb hetzelfde probleem met een 530 d gehad en vond na lang zoeken dat er een breuk in de nokkenas sensor zat die bij een bepaalde temperatuur niet werkte.Ik weet niet of die ook op de benine uitvoering zit maar de diesel X5 heeft de zelfde motor
ik heb in iedergeval de injectoren vervangen
waarom?
de brandstofdruk viel over een paar uur helemaal terug naar 0
bij verwijderen van de injectoren bleken 2 kamers ook vol te staan met brandstof
helaas is het aanslaan probleem hiermee niet helemaal verholpen
na een test bij niet willen aanslaan (remreiniger bij luchtfilter naar binnen spuiten) reageert hij ook niet
in de brand steken de enige remedie? ;)
rara wat is het
bmw zelf weet het ook niet
en natuurlijk is er door vele stilstaan ook een storing in de hoogte regeling gekomen die we er niet uit krijgen
bedrading aan brandstofpomp nazien??? soldeersel heeft soms wel en geen contact mvg
Hoe is het met de onsteking gesteld op het moment dat de motor niet wil aanslaan? Wel of geen vonk?
duidelijk geen ontsteking want op remmenreiniger slaat hij ook niet aan
Heb je daar dan al op verder gezocht? Aansturing boboine(s)?
ik heb ook eens met dit probleem te maken gehad kreeg benzine maar geen ontsteking was uiteindelijk krukassensor en niet de nokkenassensor, bij defekte krukassensor kreeg ik ook geen foutkode.
hoera hoera ik durf het nu met zekerheid te zeggen
na een test periode van ruim 1.5 maand weten we zeker dat we van dit probleem verlost zijn
na aanschaf van de nieuwe bosch motortester met de kts720 , zijn we gaan meten
met in het hooft wat er gebeurd was zijn we diverse dingen gaan controleren
al heel snel bleek dat als de motor niet aanwilde slaan er geen spanning op het circuit van de onstekings aansturing kwam te staan ,ook werdt de ecu ventilator niet aangestuurd en de luchtpomp niet
door het schema in de kts en de begeleiding die er instaat en de goede scoop beelden kwamen we er achter dat we daar moesten zoeken
in de paravan zit de relais plaat daar zit een geel relais voor de onsteking
die klikte niet als de motor niet aansloeg
bij meting zonder relais wel altijd aangestuurd
relais opengemaakt en is er duidelijk te zien dat de contackt punten zijn ingebrand
schoongeschuurd betekende in een reeds van 40 starts 40 keer aanslaan
relais vervangen van wel een kleine 5 euro bruto ex !!!!!!
alles goed
mijn serieuse oprechte dank aan WOLTER MONS van de firma CARTAL voor de goede en serieuse bijstand
door zijn hulp en goede uitleg en levering van goede apparatuur is deze klacht opgelost
(lees dit zeer sarcastisch)
ook zeer groete dank voor de firma maaral voor het half jaar kwijt zijn van deze auto en de duizende euro's die we kwijt zijn
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW X5 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar