BMW X3: X3 gloeit maar op 3 cilinders

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3.0D 6cil

Hallo,

Ik heb hier een x3 staan die een motorstoring heeft in de gloeibougies. De bmw gloeit alleen op cilinder 4,5 en 6. 1,2 en 3 niet. We hebben 6 nieuwe gloeibougies gezet, en de kabels doorgemeten. Deze hebben allemaal een weerstand van 0,02 ohm. Zelf denk ik dat de gloeitijdcomputer kapot is, omdat deze onder de olie zit, en deze plug 123 niet aanstuurd, plug 456 krijgen 6volt. Heeft iemand dit ooit meegemaakt en kan iemand bevestigen of ik op het goede spoor ben?

mvg Sven Peters

Svenpeters

Geplaatst door Svenpeters (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW X3? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

GJBAutos (0) PRO, 11 jaar geleden

Komt wel vaker voor dat de gloeiautomaat kapot is, voltages meten kun je niet meer met deze systemen tenzij je speciale apparatuur hebt, de gloeistiften worden met een PWM signaal aangestuurd en de voltages varieren.

gr Martin

Svenpeters (0), 11 jaar geleden

Oke, deze gaan we vervangen, maar we zitten met nog een probleem. De auto loopt niet meer. Hij wil niet aanslaan, terwijl je hem met zelf ingespoten brandstof wel aan de praat krijgt(voor even). Lijkt of deze geen diesel krijgt. Uitlezen met de bosch KTS ziet dat de raildruk met stilstaande motor 80 MPa is. Ook is de nominale luchtmassa 550 mg terwijl deze met stilstaande motor rond de 250 mg moet zijn. Kan iemand helpen? Waarom spuit deze bmw niet in?

GJBAutos (0) PRO, 11 jaar geleden

Als je niet (zo uit mijn hoofd) de start druk van ongeveer 250 bar haalt tijdens het starten worden de verstuivers niet aangestuurd en zal de auto niet starten. Dit kan verschillende oorzaken hebben zoals een slechte hoge druk pomp, opvoerpomp of een kapotte raildruk sensor.

gr Martin

Svenpeters (0), 11 jaar geleden

Ben erachter gekomen dat nadat de accupolen 1 minuut tegen elkaar zijn gehouden, de auto weer een minuut loopt. Daarna slaat hij spontaan af. Toch een haperende raildruksensor?

GJBAutos (0) PRO, 11 jaar geleden

Dat hoeft niet, kan ook een opvoerpomp zijn. Je zou de drukken moeten controleren, de startdruk op de raildruk sensor maar ook de druk van de opvoer pomp, deze moet iets van 4 bar zijn. Deze kan wegzakken als de pomp bijvoorbeeld warm word omdat hij versleten is.

gr Martin

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW X3 of stel zelf een nieuwe vraag.