BMW 3-Serie: Zeer Hoog Verbruik M-50 Motor

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.5L 24V M-50

Hallo Mede Forum Lezers.

We Hebben Hier Een Bmw Staan Die Een Ontzettend Hoog Verbruik Heeft En Wel 1 Liter Op 4 Kilometer,En Dan Praat Ik Over Een Zeer Normaal En Rustig Rijgedrag!

De Auto Heeft Eerst Altijd 1 op 8 Gelopen Wat Nogal Wat Veel Is Lijkt Me ?

Vanavond Is Hij Weer Even Uitgelezen En Er Kwam Uit De Bus :

Foutcode : 200 Interne Fout ??

Wie O Wie Kan Me Vertellen Wat Dit Inhoud ? De Fout Komt Al Tevoorschijn Indien Het Contact Aan Gezet Word,Ook Als De Motor Loopt Blijft Hij Erin Staan.

Bij Een Koude Motor Loopt Hij Ook Ontzettend Beroerd,Schommelt In Toeren En Pruttelt Wat,Lijkt Wel Een Teveel Aan Ingespoten Brandstof.Is De Motor Eenmaal Op Bedrijfstemp. Dan Loopt Hij Voor 95% Goed,Alleen Als Je Bv Van De Autobaan Af Komt En Dan Stopt,Blijft Hij Een Tijdje 1500 Rpm Stationair Draaien,Dit Doet Hij Ook Als Je Er Zo Een Stuk Mee Gereden Hebt.En Schommelt Nog Heel Licht,Je Ziet Dit Schommelen Bij Warme Motor Niet Aan De Toerenteller,Maar Het IS Duidelijk Hoorbaar.

De Stappenmotor Was Al Schoon Bij Demontage Maar Is Toch Gereinigd,Ook Is Met De Snap-On Scanner De Stappenmotor Getest,En De Klep Hoor Je Duidelijk Op En Neer Gaan,Deze Zit Dus Niet Vast,Lambdasonde Pendelt Mooi En Relai Voor De Voorverwarming Van De Lambda Werkt Ook Naar Behoren,Injectoren Staan stationair Op 2,85 Ms.

Heb Al De Luchtmassameter,Inlaatlucht-Temperatuursensor,Lambdasonde Vervangen Van Een Donorauto Met Exact Dezelfde Motor,Maar Helemaal Geen Verschil!En Deze Verbruikt Mooi 1 op 10. Ook Zijn Alle Benzine Slangen En VacuumSlangen Vervangen,Ook Geen Gescheurde Slang Tussen Lmm En Gasklephuis.

Het Enige Wat Ik Niet Vervangen Heb Is De Koelvloeistof Temp Sensor In De Kop ( Blauw ) Met Uitlezen Gaf Deze 85 Graden Aan,Dit Was Dus Ook Goed,Alleen Is De Motor Nu Warm En Niet Koud.

2 Maanden Geleden Was Mijn Actief Koolstoffilter Gescheurd,Deze Had Ik Verwijderd,Waardoor Hij Ook Deze Foutmelding Opgeslagen Had.

Maar Wat Betekent Nu die Foutcode : 200 Interne Fout ?

Wie Zou Me Nog Een Beetje Wegwijs Kunnen Maken ? Dit Is Echt Niet Leuk Meer Rijden Zo,Met Zo'n Hoog Verbruik.En Dat Geschommel In Stationair Gebied.

Deze Donor Auto Had Ook Veel Meer Pit In De Lage Toeren Dan Deze,Terwijl We Vrijwel Even Snel Zijn,Alleen Is Dit Duidelijk Merkbaar.!

Misschien Dat Dat Iemand Nog Een Waarde Van De Kvs Temp.Sensor Etc. Heeft ?

Motor : Bmw 325i 24V M-50 Zonder Vanos E-36

Gr Stefan

stefan84

Geplaatst door stefan84 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

alex207 (0), 16 jaar geleden

Goedeochtend Stefan vanuit een koud duitsland maar wel weer vroeg op
Als ik me niet vergis heb je 2 temperatuurcensors , zijn deze ok ?? Hij trekt nergens valse lucht ??
loopt de auto in noodloop ? zou eigenlijk wel moeten je leest hem niet voor niets uit dus ga ik er van uit dat je lampje brand .
Volgens duitse foren zou het je nokkenwellencensor en / of kurbelwellencensor kunnen zijn. Heb je ook nog een klopcensor ?
Mogelijk kun je deze censoren testen en heb ik een aanzet gegeven voor de oplossing.
Normaal gezien met je bmw ervaring en hier op dit forum actief zijnde met de nodige oplossingen door jou aangedragen zit je eigen probleem je jammer genoeg hoog.
Ben zelf niet al te actief meer op dit bmw forum rij nl nu een ander merk

oldford (0) PRO, 16 jaar geleden

Code 200 Interne fout betekent normaal gesproken Ecu Defect.
Het komt ook nogal eens voor wanneer de auto gechipt is.
In dat geval heeft de maker van de chip niet alles goed ingevuld.

Testprocedure: Foutcode wissen bij motor uit. Daarna kontakt uit, weer aan en onmiddelijk starten. Dan weer codes lezen. Is foutcode 200 aanwezig dan is het waarschijnlijk dat de ecu defect is.
Indien niet aanwezig bij de eerste test dan deze test proberen:
Kontakt weer uit en weer aanzetten. Nu 30 (dertig) seconden wachten. Dan codes weer lezen.
Is code 200 nu wel aanwezig dan is er een probleem met de inhoud van de chip. Chips gaan (bijna niet) defect, dus dan is het waarschijnlijk een niet professioneel verandere chip.

stefan84 (0), 16 jaar geleden

goedemorgen alex.

deze auto heeft geen motorstoringslamp.maar gaat dan ook niet in de noodloop lopen,en heeft gewoon zijn vermogen wat hij normaal zou moeten hebben.beide sensoren van nokkenas en krukas zijn ook al eens uitgewisseld.de temp sensor in de kop,had ik besteld en deze moet ik als enigste nog vervangen.een klopsensor heeft hij niet.valse lucht trekt hij zeker weten niet,was er nog vergeten bij te vertellen dat de ringen/rubbers van de injectoren en van het inlaatspruitstuk ook vervangen zijn.

Oldford.

ook met originele chip staat deze code 200 erin.en jou testprocedure zou wijzen op een defecte ecu ?foutcode komt meteen tevoorschijn wanneer het contact aangezet word/en hij gestart word.

maar dit kan dat hoge verbruik toch niet verklaren ?

eerst liep de auto 1 op 8 wat ik ook nogal veel vind en spontaan zonder iets te veranderen loopt hij nu amper 1 op 4.

bedankt voor het meedenken alvast.

Stefan

oldford (0) PRO, 16 jaar geleden

Defecte ECU kan het hoge verbruik wel of niet verklaren. Ligt er maar net aan wat er defect aan is.
Als een uitgang van de injectors defect is, dan zouden deze te lang open kunnen blijven staan.
Als de Analoog/Digitaal converter defect is dan worden de signalen van b.v. Luchtmassameter of Lambdasonde mogelijk verkeerd gemeten. Effecten daarvan zijn geheel onvoorspelbaar.
Misschien eens ecu laten doormeten? b.v. bij actronics.nl
Of een ecu lenen van iemand met een zelfde soort auto?

Je kunt foutcodes lezen. Kun je ook live data lezen?
Post dan eens deze waardes bij stationair en bij deellast.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.