auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 525D: Zwarte rook bij gas geven

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorinhoud (cc): 3000, Vermogen (kw): 145

Hallo BMW Specialisten

Ik hoop dat iemand mij kan adviseren in de onderstaande klacht:
Ik heb een E60 525D Facelift met 197PK, auto rijdt erg goed, genoeg vermogen, ben er blij mee.
Afgelopen December kreeg ik voor het eerst een roetfilter melding op mijn melding, hiervoor meteen naar een Roetfilter specialist gegaan. Daar begreep ik dat de roetfilter verstopt zat, vervangen of revisie, ik koos voor revisie. Daarnaat boden zij aan om een nieuwe element in te stoppen voor €100 meer, ook deze koos ik.
Na revisie reed de auto wel beter maar op de eerste dag gaf de auto ZWARTE ROOK bij gaf geven. Teruggegaan maar vernomen dat het zo hoort en dat de roetfilter langzamerhand dicht zou gaan en de rook zal tegenhouden en moest een maand doorrijden.
Paar maanden verder maar het roken blijft, terug gegaan en opnieuw laten doen omdat ik een vermoeden dat ze de element eruit hadden gehaald. Zelfs na de 2e keer geen resultaat, zij gaven aan dat het mogelijke ander oorzaak heeft: injector, onvolledige verbranding.
Inmiddels gloeibougies ook vervangen (deze gaven storing) luchtfilter, carterventilatie vervangen maar nig steeds rook bij gas geven.
Injectoren via computer laten uitlesen bij BMW, alle 6 zaten in de groene waardes, enkel cilinder 6 gaf een afwijkende waarde aan. Zie foto’s 1x bmw uitlezing en 1x garage. Ik heb geen olie en koelvloeistof verbruik, geen vermogen verlies.
Enkel soms een beetje inhouden gevoel bij het schakelen tijden rustig rijden.
Graag jullie advies:
-Kan het de NIET originele element van roetfilter de oorzaak zijn? Voor de revisie had ik geen rook en had schone uitlaatpijpen
-Injector van cilinder 6?
- LMM?
Ik hoop dat jullie mij een advies kunnen geven voordat ik weer tig euro’s gaan uitgeven zonder resultaat

Alvast bedankt

Geplaatst door

heera (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik vermoed dat in cilinder nummer 6 de verbranding niet correct verloopt. Als die verstuiver ok is zou ik eerst maar eens een compressietest(laten) doen.
Zwarte rook komt door onvoldoende verbrandde brandstof.

Beste Cor,

Excuses voor de late reactie, problemcar alert met jouw melding was in de spambox gekomen, ik kreeg dus geen email.
Bedankt voor de reactie, waardeer het echt.. ik ben nog zoekende naar de oorzaak.
Ik heb via via een speciale vloeistof gekregen dat alleen door specialisten wordt gebruikt, deze heb ik mijn tank gegooid. Hierna heb ik goed op toeren gereden met als resultaat dat de waarde cilinder 6 ook beter is geworden. Zie foto. Alle cilinders hebben nu een aannemelijke waardes.
Maar het roken is nog aanwezig, het is niet continu aanwezig maar alleen bij veel gas geven bijv bij doortrekken. Meerdere denken dat de roetfilter de reden is vanwege NIET originele element erin. Daar kan ik alleen nu achter komen door een originele roetfilter erop te doen.
Deze klacht heb ik alleen na de revisie van de roetfilter.
Andere advies, Cor?

heera 0

6 jaar

Ik zie nu pas je reactie. Het filter kan nooit de oorzaak zijn van het roeten. Het filter moet de roet opvangen, m.a.w. er voor zorgen dat het milieu niet belast wordt.
Met de speciale vloeistof worden meestal behoorlijke resultaten geboekt... De reinigende werking van die vloeistof zorgt dat afsluitingen beter verlopen. Echter, defecten in afdichtingen worden daardoor niet hersteld.
Het oorspronkelijke roetfilter is misschien verzadigd geraakt door een reeds bestaand defect. Vervangen van het filter lost dat niet op..

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.