Brommobielen: Aandrijfriem

Van een Amica met een Honda motortje wil ik de snaar vervangen. Heb een nieuwe met hetzelfde nummer. Toch komt die stationair niet vrij te lopen. De vario van versnellingsbak draait mee. Is dit nog af te stellen? Ook stilstaand iets te strak, dus het ligt niet aan toerental ven motor. Oude riem is natuurlijk wat versleten, maar dezelfde riem lag er op.

arjankempeneers

Geplaatst door arjankempeneers (0) PRO , lid sinds 22 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Brommobielen Overig? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

asfaltrocker (0), 5 jaar geleden

Zijn er tussen ringen verwijdert?(vario ring.
De riem tussen bak en motor is niet te veranderen een ring extra ertussen zou een optie kunnen zijn.
Let wel op de de koppeling in zn geheel weg genomen wordt..eerst klein maat bout dan de grote bout..de kleine bout is vrij lang.
Maar wat doet hij..wil hij weg rijden?
Kan ook zijn dat hij stationair harder loopt vanwege nieuwe riem.

asfaltrocker (0), 5 jaar geleden

Als je voor je auto staat draaid de achterste altijd mee.
De voorste alleen als er gas wordt gegeven
Draaid deze mee met stationair.
Dan een extra vario ring of statonair zachter zetten tot de voorste niet mee draaid.
Succes
Gr thom

arjankempeneers (0) PRO, 5 jaar geleden

Het motortje zit achterin met de bak er onder. De bovenste op de motor zit met een lange bout vast. Die kun je er dan kompleet afhalen. de vario op de motor werkt van buiten naar binnen. Dus volgens mij moet er dan toch een vulring tussen de onderste vario die uit elkaar gaat bij gas geven. De onderste zit met een moer vast.
Als je motor start in zijn werk, dan gaat riem gillen en wil hij al weg rijden.

Op de foto een voorbeeld van de onderste vario. Moet hier dan een ring tussen?

asfaltrocker (0), 5 jaar geleden

Teken dat er een vulring bij moet.
Wat voor komt dat de oude vulringen vaak zo plat zijn door slijtage hoeft maar honderste milimeter te zijn of hij staat direct in de start blokken na het starten.of smallere riem..maar opdenduur moet je toch de vario ring wisselen..
Als hij na het starten direct weg wil dan is er iets dat hem knijpt...dat kan ook de veerspanners zijn als de varioring goed is.
Dan drukt hij de riem al in de rij stand.
Dat moet je effe nakijken ..eerst de ring dan eventueel de veren in de vario zelf
Succes gr thom

asfaltrocker (0), 5 jaar geleden

Ja volgens de foto moet er een tussen.
Nu knijpt hij hem zo al af dat hij geen speling meer heeft.
Welke maat weet ik niet dat is uitproberen.

Succes gr rhom

arjankempeneers (0) PRO, 5 jaar geleden

Niks meer van vernomen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Brommobielen Overig of stel zelf een nieuwe vraag.