De motor tikt en houdt daarmee op als ie een paar honderd meter gelopen heeft.
Is dat een bekend en te verhelpen probleem?
Ik weet dat het soms gebeurt met hydraulische kleppen.
Weet iemand of er hydraulische kleppen in een avenue zitten?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Haast alle GM amerikanen hebben hydraulische klepstoters, probeer eens een 0,5 ltr ATF bij te vullen en als het weg is wel verversen.
Juiste olie in de motor? Niet vreselijk dikke 20w50 of ernstig dunne 0w 30 olie erin ge daan?
Wat Harry al schrijft, mik er maar een halve liter automaatbakolie bij in. De hydraulische stoters zitten soms vol met rommel (kool/teer) en kunnen dan niet meer voldoende druk opbouwen. Door het toevoegen van ATF bouwen ze meer druk op en gooien zo de rotzooi er uit. Meestal ververs ik dan zo'n 1000km later de olie (en een nieuw filtertje) is het behoud van amerikaanse motoren, elke 10000km nieuwe olie en een filter.
Voorkom hoge toeren, hierdoor wil zo'n lifter ook nog wel eens van slag raken en heb je kans op kromme stoterstangen.
greetz
Peco Power
Dank jullie wel voor de reacties.
Is er in algemene zin nog iets over de de park avenue te vertellen?
Kent iemand zo'n auto iets beter? (eigenaardigheden)
Hij is intussen 14 jaar oud.
16 jaar
remmerij goed onderhouden!! (klauwen gangbaar houden, vooral de geleidepennen goed insmeren met kopervet) niet mee gaan racen!!! daar kunnen de bakken niet tegen. achterschermen goed schoon houden (binnenin) ik heb er al diversen gesloopt ivm enorme roestschade daar. ontstekingen geven wel eens problemen, kijk bij pontiac transsport (zelfde motor) verder fijn rijdende auto.
greetz
Peco Power
Van de aanschaf afgezien.
intussen een oude Rolls gekocht.
Bedankt voor de reacties
16 jaar
ook niet mee gaan trappen, ik zeg maar zo, er zit 1 vreselijk goed onderdeel in een rolls, da's de automaatbak, een turbo 400 van pontiac!
kijk goed uit met de hydraulische vering, het electrische gedeelte qua kachelmotoren, electrische stoelverstelling en gebruik altijd de juiste remolie!! is speciaal voor rolls met een toevoegng!!!
veel plezier!
(toch wel een linksgestuurde hoop ik)
greetz
Peco Power
ik zie het al bij rolls staan...... dat wordt zoeken in the UK da's het eigste wat ik er op kan zeggen en dan nog het volgende, niet zomaar elk deel gaat van de ene rolls in de andere passen, die dingen werden met de hand in elkaar gezet en bigewerkt door de plaatwerkers, een deur past vaak voor geen meter in een andere of een spatbord of een kofferklep etc etc. (vakwerk he zo'n rolls) weinig uniformiteit
Hoi Mercury,
Goed om te horen dat er een goede bak in zit.
De rest moet ik allemaal nog inventariseren.
Er zit een 'klonk'geluid in de motor als ik hem laat draaien zonder ontsteking.
(Ik wil hem nog niet laten lopen)
Daarvan heb ik inmiddels begrepen dat dat mogelijk de B4 zuiger is.
Die zit het verst van de aanvoer van de koelvloeistof en wil nog wel eens warmteschade oplopen.
Daarnaast zal ik het plaatmateriaal en een uitlaat moeten vinden maar ik heb begrepen dat ik daar op dit forum niet naar kan informeren.
Hij was ooit rechtsgestuurd maar dat is al omgebouwd naar links.
Omdat hij nog helemaal niet remt ben ik er niet zeker van of dat ook is meeverhuisd naar links.
Ik ben vandaag opa geworden!
Dat heeft de afgelopen week natuurlijk een beetje afgeleid waardoor ik er nog niet zo veel van weet maarrr... honderd keer liever opa dan (zelfs) een Rolls
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Buick Park Avenue of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar