Betreft een oude Buick, type weet ik zo niet met een 6Volt-s installatie. Klant moet wel eens een bruiloft rijden en altijd staat zijn accu dan leeg. Ik zet er nu een stroomslot op, maar ik vind da laadvoltage van 6.4 Volt niet erg hoog. Heeft iemand een idee hoe die bij dergelijke oldtimers moet zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dit is inderdaad te laag moet wel aan de 7 volt komen kun je de regelaar niet een beetje opschroeven.
Hans
Hoe schroef je zo'n regelaar op Hans??????? Deze hele auto's zijn niet direkt onze dagelijkse kost. Maar de akku wordt dus wel helemaal leeggetrokken heb ik vandaag gemerkt. Dus massa-slot is geen overbodige luxe. Maar goed bijladen zou natuurlijk ook wel goed zijn als je een bruiloft hebt in de regen.
kapje van de regelaar afhalen dan zie je wel een stelschroef je zitten waarmee je de contacten van de regelaar kunt stellen.
Maar er zullen best uitzonderingen zijn waarbij het niet kan kijk maar even Siem.
Hans
Gaan we bekijken.
Groeten en bedankt!
Als die mogelijkheid op de regelaar zit hele kleine stukjes verdraaien dus met beleid.
Hans
Algemeen advies.
Indien men tegenwoordig nog met 6 volt besturingen te maken krijgt let dan op de volgende punten.
De spanning kan inderdaad 6,4 volt bedragen. Let wel dat het hierbij om de laadstroom gaat en die is afhankelijk van de dynamo.
Ik weet mij in de zes voltinstallaties geen regelaar te bedenken.
Wel draadweerstanden maar die regelen de laadstroom.
Tenzij de spanning lager is dan 6,3 volt niet aan knoeien.
Dit is echt vakwerk en luistert heel nauwkeurig.
Te hoog ingestelde spanning levert opgeblazen accu's op.
Te laag ingestelde spanning levert een heel eind lopen op.
Je moet echt deskundig zijn om dit soort problemen aan te pakken.
Ik gebruik er geavanceerde apparatuur voor.
Geert en Hans, we hebben de auto met een massaschakelaar uitgerust en aangezien we zo geen regelaar tegenkwamen hebben we eigenlijk de boel de boel gelaten en blijkbaar was dat ook het beste wat we hadden kunnen doen. De auto is van een hobbyist die hem puur voor een paar bruiloftsritjes gebruikt en dus als hij gewoon met een volle akku vertrekt moet dat geen problemen geven.
Waarschijnlijk heb je te maken met een zgn. derdeborsteldynamo en die zijn niet royaal in opbrengst. Met licht aan rijden kun je vergeten met deze dynamo's. Dat was vroeger in de VS ook geen probleem omdat je daar in veel steden niet met groot (gedimd) licht mocht rijden.
Dus, misschien gewoonte aanpassen, of het beste: koop een goede druppellader. Bijvoorbeeld de Accumate. Dat is een lader en onderhoudslader in een. 6 of 12V 1,2A. Hier zit een kabeltje bij wat je permanent aansluit op de accu. Staat de auto weer in de garage, dan kun je de druppellader met een simpel stekkertje aansluiten.
Succes,
Paul
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Buick 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar