ik heb van een particulier een buick park avenue uit 92 op gas gekocht, maar hij blijkt een lastig prbleem te hebben.
de eerste keer sloeg hij na zo'n 150 Km voor een verkeerslicht af en wou niet meer starten, ANWB erbij en hij startte weer maar sloeg na een paar minuten weer af gecontroleerd op benzine: het zelvde, de motor was niet te heet, een vreemt verschijnslel was dat na dat hij af is geslagen de injectoren tikkeren, de bobine geeft geen spanning af als hij niet wil starten,
vervolgens is hij in een garage gweest en de krukas-sensor en nokken sensor zijn vervangen na dat de computer deze fout had aangegeven.
binnen 100 Km sloeg hij bij het parkeren weer af en wilde na 45 minuten nog niet starten en de volgende dag op de accu van de ANWB startte hij direct, dezelvde garage heeft toen allerlei stekkers vervangen en massa's opgeschoont.
maar hij sloeg weer af na een korte rit, een kennis heeft toen een relais vervangen voor de regeling van het gas.
maar het blijft hetzelvde, ook zouden we er een computer aanhangen maar er bleek een 12 polige stekker in te zitten terwijl er volgens de site een 16 polige in zou moeten zitten.
De toerenteller heeft als bijverschijnsel heelver uitslaat terwijl de motor normaal draait (dat gebeurt dan tijdens het constant 100 of 110 te rijden, normaal staat de teller net onder de 2000 toeren maar maakt dan slingers naar 4000 toeren)
Nu verdenk ik de module van de bobine omdat de toerenteller daar zijn signaal krijgt volgens de tekening en de sensoren komen er ook op uit dus ik dacht ook aan die draden maar die zouden in de garage toch bekeken moeten zijn.
Er gaan ook signalen van en naar een control unit maar als die het is zou je toch meer storingen verwachten.
Zal ik nu een nieuwe module voor de bobine gaan bestellen of denkt iemant dat het wat anders is?
Vok
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
de ontstekingsmodules zijn idd vaak verdacht bij deze auto,s, maar het kan van alles zijn. check je e-mail ff
Greetz
Peter
bedankt voor de mail
vandaag heb ik een massa draad aan de module gemaakt door er schroefdraad in te tappen en aan het chassis verbonden
maar het blijft hetzelvde met de toerenteller, overgens is de auto sinds ik vorige week contactspray in de connector heb gedaan niet meer afgeslagen maar de toerenteller gaat nu na zo''n 10 a 20 Km telkens onstabiel ver uitslaan en als ik stil sta blijft hij onrustig en ook te veel aangeven.
zou een andere module wel passen of moet de bobine dan ook vervangen worden, de bobine bestaat uit een rechthoekige plaat waar je drie spoelen op ziet en zit met een pakking en 6 boutjes op de module.
groeten,
Vok
17 jaar
Als de auto gewoon op 6 cilinders loopt, kun je de bobines gewoon blijven gebruiken, wel ff goed je bougiekabels merken, gewoon met dopje 5,5 losdraaien, met sleutel 7 de stekker uit de module draaien , nu kun je de module er zo uitpakken. hieronder zit de grondplaat, daar moet je ff goed de contacten (koperkleurige slotboutachtige 4kante plaatjes) goed schoonmaken , dez zitten aan de onderkant met moer (sleutel 13) vast, op een van deze moeren/bouten een extra massakabel maken, dat scheelt een hoop (start) ellende. Modules willen vaker problemen geven, koud zijn ze goed, maar als ze ff gelopen hebben begint de ellende.
nou suc6
Peter
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Buick 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar