Goedendag....
ik heb een Cadillac uit 1959 die heel erg trilt bij 85/90/95 k.m. per uur.....nu heb ik de hele aandrijflijn er onder uit gehad en de alle drie de kruiskoppelingen vervangen...as er weer onder en het probleem is er nog steeds....
iemand suggestie van wat het zou kunnen zijn...
groetjes Ron
Geplaatst door cadillac1 (0) PRO , lid sinds 12 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Cadillac Sedan-De-Ville? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Cadillac Sedan-De-Ville of stel zelf een nieuwe vraag.
40 Reacties
anoniem-1573996169 (0), 12 jaar geleden
zelf een gehad,heb je de schokbrekers als eens getest,je hebt achter dubbelwerkende schokkers,die zowel de ingaande als de omhooggaande beweging dempen,banden niet vierkant??en de automaatbakken van deze zijn nogal niet de sterkste,heb ik ook kapot gehad dat heel de auto vibreerde als 'n gek,en als die gereviseerd moet worden trek je knip maar open.
cadillac1 (0) PRO, 12 jaar geleden
Hoi Robbie, alles is gerevisiseerd en gerestaureerd...vorige week tog nog ff nieuwe schokbrekers geplaatst (via Jambroes)...en achter zitten nieuwe banden op...moet wel zeggen de voorbanden zijn goed maar daar heb ik nog niets aan gedaan....pff snap er niets van...heb 13 oldtimers en de nodige probleempjes getackeld...maar dit spant de kroon...
gr ron
anoniem-1573996169 (0), 12 jaar geleden
als je nu eens op de snelweg gaat rijden,en laat een auto erlangs rijden en kijk eens of je wielen niet stuiteren.
cadillac1 (0) PRO, 12 jaar geleden
heb ik al gedaan...maar vind het zo vreemd dat hij dit gedrag vertoond tussen de 80 en de 100 kilometer....120 rijdt hij als een speer....heb je een mail gestuurd met wat meer info....snap er geen snars van...
cadillac1 (0) PRO, 12 jaar geleden
achterbanden zijn vorige week vernieuwd en geballanceerd....wat ik volgende week ga proberen is alle 4 de wielen uitbalanceren aan de cadillac zelf...tja zo blijf je bezig....het is gewoon een rot probleem...suggesties zijn altijd welkom....
gr ron
anoniem-1573996169 (0), 12 jaar geleden
als je hem achter opkrikt en voorzichtig laat opkomen begint ie dan te trillen,daar bedoel ik mee weet je zeker dat het in de aandrijving zit of de voorwielen.
cadillac1 (0) PRO, 12 jaar geleden
heb meerdere klassiekers...ooit bezig geweest met een rolls die ieder keer spontaan tijdens een rit afsloeg...probleem was een kabel bij het verdelerhuis daar zat een breuk...maar je bent zo een paar dagen verder voordat je het gevonden hebt....oud ijzer problemen blijf je altijd houden ondanks de hoge prijs ha ha
cadillac1 (0) PRO, 12 jaar geleden
ook die oplossing ga ik nu proberen...loop ff naar achter en je hoort me zo....15 minuutjes...
cadillac1 (0) PRO, 12 jaar geleden
Link klusje zo in mijn uppie toch ff wat auto die er voor stonden verplaats....maar aan de voorwielen ligt het zeker niet...hij trilt i.d.d. met opgekrikte achteras bij een wat hoger toerental...misschien de achteras!!!!kan haast niet want dan zou hij meteen vastlopen....
cadillac1 (0) PRO, 12 jaar geleden
heb de aandrijf as ook al 180 graden gedraaid vanmiddag...geen effect
anoniem-1573996169 (0), 12 jaar geleden
je hebt hem 18 jaar,is dit altijd zo geweest,of na vervanging van iets??
anoniem-1573996169 (0), 12 jaar geleden
zit er geen speling op je ingaande lager achteras.
cadillac1 (0) PRO, 12 jaar geleden
misschien toch de achter wielen op de ouderwetse manier balanceren aan de auto zelf...
cadillac1 (0) PRO, 12 jaar geleden
ingaande lager achteras...hij is droog...geen lekkage...lijkt me sterk...maar goed je weet het niet...dan zou hij het ook bij andere snelheden moeten vertonen toch!!
en de achterassen zijn Bullit Proof...dus levenslang ben pas 47...ha ha...
anoniem-1573996169 (0), 12 jaar geleden
ik heb hier ook ooit een chevrolet 350 gehad daar hadden ze de motor van gereviseerd en de hele auto trilde,sterker rammelde bijna uit elkaar,pakte ik de bak ervan af zag dat er een starterkrans opzat van een andere type chevrolet motor,eentje met balansgewicht,of andersom weet ik niet meer,starterkrans verwisseld en klacht was weg.
anoniem-1573996169 (0), 12 jaar geleden
.
anoniem-1573996169 (0), 12 jaar geleden
als je eronder kruipt(wel veilig natuurlijk)laat iemand de motor opkomen tot de trilling zie je dan niks aan je as.
cadillac1 (0) PRO, 12 jaar geleden
alle loodjes zitten ook nog op de as...misschien overnieuw uitballanceren !!!...heb ook al lopen klooien met een slangklem met lood om de as...geen effect...
anoniem-1573996169 (0), 12 jaar geleden
tjonge wat vervelend,hoop dat je erachterkomt,nog 'n optie,wat doet ie zonder wielen eraan,trommels vastzetten met moeren anders vliegen ze om de oren en kun je niet afremmen.
cadillac1 (0) PRO, 12 jaar geleden
als je eronder kruipt(wel veilig natuurlijk)laat iemand de motor opkomen tot de trilling zie je dan niks aan je as.
die ga ik eens proberen slimme zet van je thanx.....heb m'n zwager gebelt...maar die zat aan het bier...ga ik ook doen...morgenvroeg ga ik dit proberen...weer een link klusje....maar ik zal hem stempelen incl. de krik van 4 ton...
groetjes Ron wordt vervolgd
anoniem-1573996169 (0), 12 jaar geleden
trek ook 'n fles jenever open,hawdoe.
anoniem-1573996169 (0), 12 jaar geleden
enne proberen zonder wielen eraan wat ie dan doet,wel trommels vastzetten anders kun je de as niet afremmen om hem stil te leggen.
cadillac1 (0) PRO, 12 jaar geleden
die van de wielen er af ga ik nu proberen...slimme ideeen heb je...dan vervalt uitbalanceren aan de auto als hij het dan nog heeft....thanx...en over 30 minuten dan geef ik je het antwoord....
cadillac1 (0) PRO, 12 jaar geleden
Pfff linksom en rechtsom wielmoeren had ik snel door maar niet verwacht bij een amerikaan...wel bij de rollsen van mij...krikje uit 1959 kwam nog van pas....maar helaas het hele getril zonder wielen ook nog steeds een probleem...ff een biertje....
anoniem-1573996169 (0), 12 jaar geleden
jaja linkse kant zijn linksom moeren zoals bij oude snoek,nog 'n optie wat doet ie als je hem vrij zet en langzaam gas gaat opvoeren,dus sluit je de hele aandrijving uit,zit 't hem misschien in de motor cq koppelomvormer.
cadillac1 (0) PRO, 12 jaar geleden
goeiemorgen robby...waarom kom ik niet op deze logische ideeen !!!!misschien drink ik teveel...ha ha... ga het nu proberen....resultaat hoor je zo...
cadillac1 (0) PRO, 12 jaar geleden
nou dat is me ook wat...in zijn neutraal hetzelfde probleem.....wat nu...het blok is gereviseerd...kan toch niet aan de krukas liggen !!! misschien de poelie voor !!! die wordt toch ook uitgeballanceerd...weet t ff niet meer....
cadillac1 (0) PRO, 12 jaar geleden
bovenste poelie van de aandrijfvin die slingert wel....onderste krukaspoelie slingert niet....
cadillac1 (0) PRO, 12 jaar geleden
toch misschien onballans in de krukas!!!!
cadillac1 (0) PRO, 12 jaar geleden
tja hoe kun je dat testen....voordat je die eronderuit laat zakken....
cadillac1 (0) PRO, 12 jaar geleden
ik ga nu alle poelies er af halen...en testen maar....
anoniem-1573996169 (0), 12 jaar geleden
we komen steeds verder,zal niet aan je poulie's liggen,gooi de 3 bouten waarmee je koppelomvormer vast zit aan de starterkrans los dan de koppelomvormer even de bak in duwen zodat ie absoluut niet mee kan draaien.kun je zo van onderaf bij even dat afdekschildje wegpakken,dan weer motor laten lopen en langzaam toerental opvoeren zo sluit je de bak ook uit.
Mercury (0) PRO, 12 jaar geleden
DE harmonic balancer zoals het zo mooi heet, anders gemonteerd na de revisie dan voorheen?? ff proberen,
gr
Peco Power
anoniem-1573996169 (0), 12 jaar geleden
uuh natuurlijk de balancer op de poulie,wel leuk staat bij youtube uitgebreid.
cadillac1 (0) PRO, 12 jaar geleden
fff schildje weg gaat niet zomaar de startmotor moet er af...en kun je daar dan wel zo bij dan bij die drie bouten...en ff koppelomvormer terugdrukken...denk niet dat dat zo makkelijk gaat.....heb al diverse topics gelezen met dit probleem...
anoniem-1573996169 (0), 12 jaar geleden
dat schildje kun je toch wegpakken zit met 2 of 3 boutjes vast en trek je zo zonder je startmotor te verwijderen weg,dan draai je je starterkans rond met schroevendraaier en kom je zo bij je bouten van je koppelomvormer,dan de bouten een voor een eruitdraaien kan zo gegarandeerd, dan de koppelomvormer terug de bak in duwen,en daarbij de startmotor is binnen 2 minuten losgemaakt.
anoniem-1573996169 (0), 12 jaar geleden
ik vergis me met 'n ander type motor,deze plaat moet je verwijderen en inderdaad even 2 bouten van de startmotor losmaken,daarna de startmotor weer terugzetten
cadillac1 (0) PRO, 12 jaar geleden
morgen even bellen met diegene die de bak heeft gerviseerd....daar ligt het dus aan....i.d.d. geprobeerd wat je zei en probleem was weg....snap er niets van je laat iets reviseren en dan ga je er van uit dat het goed gebeurd toch...maar ja alleen iedereen kan wel eens een fout maken....alleen duurt het zo lang voordat je deze gevonden hebt....waarschijnlijk toch de koppelomvormer...heb de hele handel weer teruggeduwt en vastgemaakt...
heel heel erg bedankt Robby voor je geweldige tips....
cadillac1 (0) PRO, 12 jaar geleden
[quote=cadillac1]morgen even bellen met diegene die de bak heeft gerviseerd....daar ligt het dus aan....i.d.d. geprobeerd wat je zei en probleem was weg....snap er niets van je laat iets reviseren en dan ga je er van uit dat het goed gebeurd toch...maar ja alleen iedereen kan wel eens een fout maken....alleen duurt het zo lang voordat je deze gevonden hebt....waarschijnlijk toch de koppelomvormer...heb de hele handel weer teruggeduwt en vastgemaakt...
heel heel erg bedankt Robby voor je geweldige tips....[/quote]
anoniem-1573996169 (0), 12 jaar geleden
ja dat is schitterend mooi man,en ik vermoed en hoop voor je dat het de bus is waar de koppelomvormer in de bak op draait,want die bakken (ik ben er mee bezig geweest) kosten een vermogen om te reviseren.dan kom je erachter dat dit spul bijna niet meer is aan te komen,tenminste dit probleem had ik 15 jaar geleden. en als je dadelijk de bak eronderuit hebt kijk meteen even of je starterkrans niet ergens scheuren vertoond,die koppelomvormer weegt best veel en als die konstant aan je starterkrans ligt te schudden kon deze weleens gaan scheuren,want die zijn maar dun.nog effe 'n opmerking zaten de bouten van de koppelomvormer wel goed vast???dat 't misschien daar aan gelegen heeft??