beste collegas,
Ben bezig met een boot, met een volvo penta , cq chevy blok 350 ci
Deze liep wel op 8 cilinders maar knalde in de carb op hoge toeren en zat een erg oude ontsteking op.
Nieuwe bougies kabels en ontsteking geplaatst maar doet feitelijk nog hetzelfde de voorste twee cilinders 1 en 2, en de achterste twee cilinders 7 en 8
lijken niet mee te lopen, bougies worden kletsnat in deze cilinders, ontsteking afgesteld etc vanaf niks, cilinder 1 opgezocht rechtsvooraan, bdp rotor wijst erheen alhoewel ik weet dat dat niet zoveel uitmaakt, en de ontstekingsvolgorde kan niet missen, en afgesteld op 6 graden voorontsteking.
Eigenlijk liep hij met de oude ontsteking nog beter dan met de nieuwe, ik zal dus iets niet goed doen maar wat?
Beetje ten einde raad, iemand enig idee wat ik over het hoofd zie?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
volgorde moet in ieder geval zijn : 1-8-4-3-6-5-7-2
Op youtube vind je complete instructie video's voor het plaatsen van deze onstekingen.
Motor zelf wel in goede conditie? compressie ok? stroboscooplamp op alle bougiekabels proberen om te zien of kabels een hoogspanningspuls krijgen enz.
Dank voor snelle reply motor is mechanisch helemaal goed compressie ok etc, heb uiteraard de you tube filmpjes al bekeken en doe exakt hetzelfde das nou net het vreemde ervan. De voorste twee cilinders en de achterste twee lopen niet mee bougies kletsnat heel vreemd allemaal.
zet de zaak eens op 12 graden, en kijk dan eens weer
Problem solved!
Van de 8 splinternieuwe bougies zijn er 6 kapot ineens??
Nieuwe gemonteerd loopt als een zonnetje, bedankt voor het meedenken.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar