Ik ben bezig mijn motor af te stellen maar dat lukt niet zo best. Ik heb inmiddels de puntjes, verdelerkap, bougies, bougiekabels en de bobine vervangen en de puntjes afgesteld op een dwell hoek van ca. 30 graden en de timing op 6 graden voor. Ook de carburateur (een Rochester 2 BBl met een automatische choke) heb ik gereviseerd maar ik heb de naald instellingen niet genoteerd. Als ik aan de eerste (linker) naald draai dan kan ik het toerental beinvloeden maar bij de tweede naald (Rechts) valt de motor direct dood als ik hem ook maar een beetje opendraai. Op het moment heb ik de motor wel zover dat hij goed stationair draait en redelijk op toeren komt maar in het middenbereik hapert hij even geeft dan een knal en gaat dan alsnog voluit. Wat moet hier gebeuren om de motor goed te krijgen? In de manual staat dat ik de naald twee slagen terug moet draaien maar hoeveel is eigenlijk een slag?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Contacthoek van 30 graden is niet goed dan staan de contactpunten veel te wijd. Dan heeft de bobine amper tijd om op te laden, en het ontstekingstijdstip is veel te vroeg. Zet de contacthoek op 48/50 graden.
Hans
Hans, bedankt voor je antwoord. Het onderhoudsboek van mercruiser geeft deze waarden aan...... de dwell hoek zou tussen 28 en 32 graden moeten liggen. Maar ik ga het wel proberen.
15 jaar
normaal gesproken bij een 2 barrel of 4 barrel carburateur de co afstelling schroefjes allebij indraaien dan 1.5 slag open en dan lopend fijn afstelling uitdraaien totdat hij het mooiste loopt dan ongeveer halve slag rechtsom anders trekt ie niet meer,en 1.5 slag is eentje helemaal rond dan dan halve slag verder en deze motoren ongeveer 8tot 10 graden voorontsteking zonder vacuum
15 jaar
contacthoek is in graden en dwell in % als ik mij niet vergis
bij een 4 cilinder tussen 48 en 52 graden
bij een 6 cilinder tussen 31 en 38 graden
[quote=Hendrik4290]contacthoek is in graden en dwell in % als ik mij niet vergis
bij een 4 cilinder tussen 48 en 52 graden
bij een 6 cilinder tussen 31 en 38 graden[/quote]
Dit bedenk ik me net ook. Stel de punten met een voelermaat af op 0.4 mm en meet dan nog eens.
Hans
Wat voor bobine is er opgekomen??
zo 1 hoort er op!
[img]http://i57.photobucket.com/albums/g201/p...[/img]
gr
Peco Power
en ja, als je hem op contact laat staan wordt ie loei en loei heet!!
Nee, er zit een gewone bobine op. Dit is er een voor een electronische ontsteking en bij mij zitten er contact punten op.
15 jaar
Hans, Robby, Hendrik ik ga het in het weekend uitproberen. Bedankt.
15 jaar
[quote=Ed Nelisse]Nee, er zit een gewone bobine op. Dit is er een voor een electronische ontsteking en bij mij zitten er contact punten op.[/quote]
idd je hebt gelijk, dit is voor de "nieuwere "motoren
gr
peco power
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar