Chevrolet US 0: Chevy Swing koeling probleem

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6i

De auto van mijn vrouw, een Chevy Swing (Corsa) 1.6I 4-deurs heeft sinds vandaag een probleem met de koeling van de motor.
De temperatuur loopt op tot in het rode vlak, normaal werd deze nooit zo warm...
In eerste instantie deden de twee ventilatoren het niet, dit heb ik opgelost door de 'stekker' links onder los te maken en een 'doorverbinding' te maken.
Nu doen ze het beiden weer.
Met een test ritje deed het probleem zich weer voorkomen.
Weer loopt de temperatuur op en blijft in het rode vlak staan.

Ik denk dat dit de thermostaat is, maar de slangen en de radiator worden wel bloedheet, dus de waterpomp moet goed zijn..

Wat moet ik doen om dit probleem te verhelpen??

Alvast bedankt!

Dave Ribbink

daveribbink

Geplaatst door daveribbink (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet US 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Hans4040 (315) PRO, 14 jaar geleden

Zit er genoeg koelvloeistof in?

daveribbink (0), 14 jaar geleden

Ja Hans, er zit genoeg vloeistof in het systeem en kan ook geen lek vinden.

Nu als ik de 'kachel' op warm zet blaast er netjes warme lucht uit de roosters.
Ook doet de waterpomp wat hij moet doen, het systeem wordt 'normaal' warm, dus slangen en radiator.

Toch gaat de temperatuur meter helemaal vol in het rode vlak staan!!

Ik kan alleen nog bedenken dat de radiator 'verstopt' zit en gespoeld moet worden....

Dave

Hans4040 (315) PRO, 14 jaar geleden

Controleer de draad van de temperatuursensor eens; als deze beschadigd is en tegen massa ligt, krijg je dit ook.

mvg,
Hans.

DieterDaan (0), 14 jaar geleden

de slangen worden toch niet hard of koelwater smerig anders cilinderkoppakking stuk

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US 0 of stel zelf een nieuwe vraag.