Hallo,Bij ons het volgende probleem met een '98 transsport
3.4 fsi met automaat.
Airbag lamp blijft branden,uitgelezen en ik krijg foutcode B1030,na clearen blijft de code weg totdat opnieuw gestart wordt.
Volgens mijn snap-on scanner is deze foutcode onbekend.
De onderlinge weerstand en spannings val meting van de 4 airbags en de 2 gordelspanners wijken flink af van de standaard waarden,maar zijn onderling in orde.
Moet er op de low output +/- 30 volt staan,of zoals bij mij 3.2 volt.
Mijn scannerboek zegt 24-36 volt,Wie heeft hier ook al eens een diagnose aan gesteld??
Geplaatst door Roel__van_Horne (0) PRO , lid sinds 22 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet US Trans Sport? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.
8 Reacties
Roel__van_Horne (0) PRO, 20 jaar geleden
Over een paar dagen komt een '99 Blazer ,daar zal ik ook de airbag module van uitlezen hopelijk kom ik dan meer te weten.
dortes2355 (0) PRO, 20 jaar geleden
foutcode b1030 houdt in rechter sideairbag dus de airbag in de stoelleuning controleer de bedrading onder de stoel hier zit een stekkerverbinding
Roel__van_Horne (0) PRO, 20 jaar geleden
Bedankt,als de auto bij ons is ga ik de verbinding nakijken en/of doorsolderen,de scanner gaf bij de seat belt tens. een weerstand van 8 ohm. aan,aan de linkerkant 6 ohm,deze stekker zit ook onder de rechtse voorstoel.
Een klein verschil,maar als de controlemodule gevoelig is kan dit de oorzaak zijn.
Ik houd je op de hoogte.
dortes2355 (0) PRO, 20 jaar geleden
geef maar een e mail adres want het zijn er nog al wat
Roel__van_Horne (0) PRO, 20 jaar geleden
mijn e-mail adres is kim-roel@zonnet.nl
Alvast bedankt!
Mvrgr Roel van horne
Roel__van_Horne (0) PRO, 20 jaar geleden
Bedankt!,Vandaag was de auto bij ons en de airbaglamp was uit,ik heb de spanningsval over de rechter seat belt tensioner gemeten en die was 6 mv (een paar weken geleden was deze nog 8 mv).
De weerstand van de tensioner was vandaag 2.43 OHM(een paar weken geleden was deze 3.34 OHM).
Ik heb de stekker er tussenuit geknipt en de kabels aan elkaar gesoldeerd.
Hierna was de weerstand nog maar 2.31 Ohm,dus deze stekker had inderdaad een overgangsweerstand.
rfbroek (0), 20 jaar geleden
En is de storing ook niet meer terug gekomen? Ben erg benieuwd!
2 mV verschil spanningsval is ERG weinig, maar kan inderdaad zo kritisch zijn bij airbag computers?
Roel__van_Horne (0) PRO, 20 jaar geleden
Tot op vandaag is de storing niet teruggekomen.