close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chevrolet US Trans Sport 1998: airbag foutcode b 1030

Bouwjaar: 1998

Hallo,Bij ons het volgende probleem met een '98 transsport

3.4 fsi met automaat.

Airbag lamp blijft branden,uitgelezen en ik krijg foutcode B1030,na clearen blijft de code weg totdat opnieuw gestart wordt.

Volgens mijn snap-on scanner is deze foutcode onbekend.

De onderlinge weerstand en spannings val meting van de 4 airbags en de 2 gordelspanners wijken flink af van de standaard waarden,maar zijn onderling in orde.

Moet er op de low output +/- 30 volt staan,of zoals bij mij 3.2 volt.

Mijn scannerboek zegt 24-36 volt,Wie heeft hier ook al eens een diagnose aan gesteld??

Geplaatst door

Roel__van_Horne (0)
badge

al 22 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties


Over een paar dagen komt een '99 Blazer ,daar zal ik ook de airbag module van uitlezen hopelijk kom ik dan meer te weten.

foutcode b1030 houdt in rechter sideairbag dus de airbag in de stoelleuning controleer de bedrading onder de stoel hier zit een stekkerverbinding

dortes2355 0
badge

20 jaar

Bedankt,als de auto bij ons is ga ik de verbinding nakijken en/of doorsolderen,de scanner gaf bij de seat belt tens. een weerstand van 8 ohm. aan,aan de linkerkant 6 ohm,deze stekker zit ook onder de rechtse voorstoel.

Een klein verschil,maar als de controlemodule gevoelig is kan dit de oorzaak zijn.

Ik houd je op de hoogte.


geef maar een e mail adres want het zijn er nog al wat

dortes2355 0
badge

20 jaar

mijn e-mail adres is kim-roel@zonnet.nl
Alvast bedankt!
Mvrgr Roel van horne

Bedankt!,Vandaag was de auto bij ons en de airbaglamp was uit,ik heb de spanningsval over de rechter seat belt tensioner gemeten en die was 6 mv (een paar weken geleden was deze nog 8 mv).

De weerstand van de tensioner was vandaag 2.43 OHM(een paar weken geleden was deze 3.34 OHM).

Ik heb de stekker er tussenuit geknipt en de kabels aan elkaar gesoldeerd.

Hierna was de weerstand nog maar 2.31 Ohm,dus deze stekker had inderdaad een overgangsweerstand.

En is de storing ook niet meer terug gekomen? Ben erg benieuwd!

2 mV verschil spanningsval is ERG weinig, maar kan inderdaad zo kritisch zijn bij airbag computers?

rfbroek 0

20 jaar

Tot op vandaag is de storing niet teruggekomen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.