Hoi een vraagje onlangs heeft er iemand aan de automaat gewerkt zo nu dat was goed heb er een tijdje mee gereden maar nu gaat hij niet meer in versnelling
maar nu is mijn vraag is het mogelijk dat het komt dat er teveel olie op is ik heb gezien dat op het pijl cool + hot staat maar de olie staat 10 a 15 cm boven het hot streepje kan dat gevolgen hebben .
Alvast Bedankt
François
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
François,
Is er op de juiste manier gemeten? In het algemeen wordt het transmissieolie peil gemeten met een warme en draaiende motor in P. En die "cm" zal "mm" moeten zijn neem ik aan? Als dit toch wel klopt moet de peilstok even afgenomen worden met een (niet pluizende) doek, om vervolgens opnieuw te meten.
Wat bedoel je precies met "gaat niet in versnelling"? De versnellingshandel gaat niet meer uit de P-stand en in de D-stand? Dan zal er iets mechanisch opnieuw afgesteld moeten worden. Daar mag die "iemand" dan naar kijken. De olie zal hier los van staan.
Of gaat hij wel in D, maar rijdt de auto vervolgens niet? Dit kan een tekort aan transmissieolie zijn. Te veel olie is overigens ook niet goed (maar dan zou de auto nog wel moeten rijden). Bij het warm worden kan de olie dan namelijk gaan schuimen door een te hoge druk, waardoor hij ook slechter kan gaan schakelen.
oké jvr het is zo hij gaat wel in D maar rijd niet en ik heb de olie gepeild met warme motor en het peil stond halfweg het lange peilstok en bij koude motor staat het peil ok
boven het hot streepje ho ja ik bedoel wel cm en geen mm de olie staat wel 10 a 15 cm boven het hot streepje dat is toch niet normaal denk ik .
alvast bedankt voor uw reactie
François
9 jaar
Dus als ik het goed begrijp, staat het peil bij een koude (stilstaande?) motor hoger dan bij een warme motor. Dit is normaal. Het zou kunnen dat het transmissieoliefilter vervuild is, of verkeerd is geplaatst. Ik weet niet welke werkzaamheden er zijn uitgevoerd, maar vraag eens na of dit filter vervangen is. Als het filter vervuild / verstopt is, kan de olie er moeilijk doorheen en kunnen er schakelproblemen optreden. Aan het niveau op de peilstok is weliswaar te zien dat de olie verplaatst wordt, maar als dit te langzaam gebeurd en de druk te laag blijft (omdat het filter dicht zit) kan hij niet overschakelen.
Werken alle standen niet, R/D/3/2/1 (indien aanwezig), of alleen D?
Staat het niveau ook 10 tot 15 centimeter hoger na het schoonmaken van de peilstok en opnieuw meten, bij warme draaiende motor in P?
9 jaar
nu ja alle standen werken niet meer maar ja ik ga er de olie af doen en nieuwe filter in doen en dan de olie op het juiste peil vullen en dan zien wij wel ik hou jullie op de hoogte
bedankt voor je reactie
Grt François
9 jaar
Alleen nieuwe olie (+filter) kan soms voor veel verbetering zorgen. Zorg er voor dat het nieuwe filter goed op zijn plek zit en niet (intern) kan lekken. De pakking voor de pan is vaak vloeibaar te verkrijgen. Let er bij het opgegeven aantal liter aan transmissieolie op (bijvoorbeeld in het onderhoudsboekje), of het dit het totaal aantal is, of alleen bij verversen (is altijd iets minder). Dan koop je niet te veel olie.
9 jaar
oké jvr dat ga ik zeker zo doen
Bedankt hou u op de hoogte
François
9 jaar
hoi het probleem is opgelost heb olie afgelaten en olie opgevangen en door een doek met magneet gedaan filter gekuist met bus rem reiniger filter terug in gezet olie op peil gezet bij koude motor daarna gepeild bij warme motor en jaaaaa hij doet het weer .
jvr nog eens bedankt voor je goede raad .
Grt François .
9 jaar
Mooi zo, bedankt voor de terugkoppeling.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Astro of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar