Dear expert(s), I have a Chevrolet Trans Sport from 2001, with 220.000 km on the clock.
More than a year ago the following problem occurred and became more and more intense.
Sometimes when the car accelerates from zero it trots (dribbles) shortly for the first meters.
Also the automatic gearbox switches with a bump at every gearshift and a whooping sound is heard and gets annoying above a speed of approximately 100 km/hour.
In the beginning the problem was solved by stopping the car, switching of the ignition and restart it again. The whooping sound could also be stopped by switching the gearbox to manual mode into 3e shift at a normal speed.
Also the motor management / maintenance signal on the dashboard lights up.
At the moment the problem is often present, but not always.
The filter kit, MAF sensor and G3 oil from the gearbox has been replaced, but the problem is still not solved.
The garage strongly believes the ignition system is causing the problems due to bad sparkplugs and/or damaged spark plug cables. Also a failure code is pointing out to an ignition problem.
A leaking current and external high peak voltages may trouble the electronic control system (can-bus) of the motor management and the electronic control of the gearbox, so the garage explains to me.
The question is, before I start spending more money on the car, if this really could solve the problem.
I myself have some difficulties in believing this argumentation.
Who can help me out with this problem?
Kind regards,
Hans
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Tsja, moet ik dit nu in het engels beantwoorden? Nou Vooruit....
Since you have not entered your residence, i have no clue if your car is somewhere in The Netherlands or in another part of the world.
Maar ff zoeken op je e-mail adres levert camstra.net op en die komt vanuit nederland, dus of iemand neemt mij in de maling,of ik heb het heel erg fout Hans W. (Don't piss me off or you're gone here)
At first i would like to have the number of the failure code. Your garage has got it, and by that number i can sort out which problem is making your check engine light to come on.
The problem with the transmission due to a problem with the ignition i strongly doubt. I rather think your overdriveaxle in the transmission, which shifts in and out (the famous cookiecutter) is causing this problem, if you're constantly driving in 3rd instead of driving in D , is the problem still occuring? And did your garage find a lot of metal chips in the transmissions pan when they changed the fluid? and did they also replace the filter in the transmission?
Why haven't they changed the sparkplugs and the cables?
Strange but i think your garage is guessing and they do not hav much knowledge of your car.
Well, answer my questions and i will try to help you solve your problem, but i am affraid that your tranny "is going down south"
With regards
Peco Power
Alvast bedankt voor de reactie.
Nee, dit is geen grap maar een serieus probleem. De vraag is oorspronkelijk in het Engels opgesteld vandaar.
Antwoorden in het Nederlands zijn prima. Excuus voor de mogelijke verwarring.
De foutcode weet ik (nog) niet, maar ik geloof de garage wel dat er mogelijk ook iets met het ontstekingssysteem aan de hand kan zijn. Bougies en kabels worden vervangen en er zijn geen metaaldeeltjes in de olie aangetroffen toen het filter en de olie enkele weken geleden is vervangen. Een storing in het ontstekingscircuit zou volgens de garage een probleem veroorzaken in de elektronica van de automaat aansturing. Ik ben benieuwd en zal wanneer ik bij de garage kom de foutcode even opvragen, mocht het probleem niet zijn opgelost.
Wordt vervolgd.
Groet Hans en fijne feestdagen.
12 jaar
Leg mij eens even uit waarom de vraag in eerste instantie in het engels is opgesteld? heb je voor mij wel het kenteken en het vin (chassis) nummer?
IK gelof namelijk helemaal niets van een ontstekingsstoring die naar de bak zou overslaan. Heel simpel, je bak heeft een probleem, en daarvoor moet de bak worden uitgelezen. Als je een probleem hebt met een bougie of een kabel, krijg je een knipperend management lampje, deze knipperd met de frequentie van de misfires, en bij uitlezen krijg je dan een foutmelding naar de betreffende cilinder(S). Ik heb nog nooit bij een Transsport, een ontstekingsfout terug kunnen koppelen aan de bak, deze heeft ook een eigen computer.... Bovendien geeft ie dan ook een bakprobleem aan op het infodisplay links in het dashbord. Bovendien heb ik geen flauw idee wat G3 olie zou moeten zijn....
de olie die er in hoort is dexron
hier de lijst met transmissiecodes
GM SPECIFIC DIAGNOSTIC TROUBLE CODES (DTC's)
4T60E Code (DTC) DTC P0218 Transmission Fluid Over Temperature
4T60E Code (DTC) DTC P0502 Vehicle Speed Sensor (VSS) Circuit Low
4T60E Code (DTC) DTC P0502 Vehicle Speed Sensor (VSS) Circuit Low
4T60E Code (DTC) DTC P0503 Vehicle Speed Sensor (VSS) Circuit Intermittent
4T60E Code (DTC) DTC P0503 Vehicle Speed Sensor (VSS) Circuit Intermittent
4T60E Code (DTC) DTC P0711 TFT Sensor Circuit Range/Performance
4T60E Code (DTC) DTC P0711 TFT Sensor Circuit Range/Performance
4T60E Code (DTC) DTC P0712 Transmission Fluid Temperature (TFT) Sensor Circuit Low
4T60E Code (DTC) DTC P0712 Transmission Fluid Temperature (TFT) Sensor Circuit Low
4T60E Code (DTC) DTC P0713 Transmission Fluid Temperature (TFT) Sensor Circuit High
4T60E Code (DTC) DTC P0713 Transmission Fluid Temperature (TFT) Sensor Circuit High
4T60E Code (DTC) DTC P0716 Input Speed Sensor Circuit Intermittent
4T60E Code (DTC) DTC P0716 Input Speed Sensor Circuit Intermittent
4T60E Code (DTC) DTC P0717 Input Speed Sensor Circuit Low
4T60E Code (DTC) DTC P0717 Input Speed Sensor Circuit Low
4T60E Code (DTC) DTC P0719 Brake Switch Circuit Low
4T60E Code (DTC) DTC P0719 Brake Switch Circuit Low
4T60E Code (DTC) DTC P0724 Brake Switch Circuit High
4T60E Code (DTC) DTC P0724 Brake Switch Circuit High
4T60E Code (DTC) DTC P0730 Incorrect Gear Ratio
4T60E Code (DTC) DTC P0730 Incorrect Gear Ratio
4T60E Code (DTC) DTC P0741 TCC System Stuck Off
4T60E Code (DTC) DTC P0742 TCC System Stuck On
4T60E Code (DTC) DTC P0748 Pressure Control Solenoid Circuit
4T60E Code (DTC) DTC P0748 Pressure Control Solenoid Circuit
4T60E Code (DTC) DTC P0751 1-2 Shift Solenoid Valve Performance
4T60E Code (DTC) DTC P0753 1-2 Shift Solenoid Circuit
4T60E Code (DTC) DTC P0756 2-3 Shift Solenoid Valve Performance
4T60E Code (DTC) DTC P0758 2-3 Shift Solenoid Circuit
4T60E Code (DTC) DTC P0758 2-3 Shift Solenoid Circuit
4T60E Code (DTC) DTC P1810 TFP Valve Position Switch Circuit
4T60E Code (DTC) DTC P1811 Maximum Adapt and Long Shift
4T60E Code (DTC) DTC P1860 TCC PWM Solenoid Circuit Electrical
4T60E Code (DTC) DTC P1860 TCC PWM Solenoid Circuit Electrical
4T60E Code (DTC) DTC P1887 TCC Release Switch Circuit
of als je een 4t65e bak hebt (2001 is een twijfelgeval)
GM SPECIFIC DIAGNOSTIC TROUBLE CODES (DTC's)
4T65E Code (DTC) DTC P0218 Transmission Fluid Over Temperature
4T65E Code (DTC) DTC P0502 Vehicle Speed Sensor (VSS) Circuit Low
4T65E Code (DTC) DTC P0502 Vehicle Speed Sensor (VSS) Circuit Low
4T65E Code (DTC) DTC P0503 Vehicle Speed Sensor (VSS) Circuit Intermittent
4T65E Code (DTC) DTC P0503 Vehicle Speed Sensor (VSS) Circuit Intermittent
4T65E Code (DTC) DTC P0711 TFT Sensor Circuit Range/Performance
4T65E Code (DTC) DTC P0711 TFT Sensor Circuit Range/Performance
4T65E Code (DTC) DTC P0712 Transmission Fluid Temperature (TFT) Sensor Circuit Low
4T65E Code (DTC) DTC P0712 Transmission Fluid Temperature (TFT) Sensor Circuit Low
4T65E Code (DTC) DTC P0713 Transmission Fluid Temperature (TFT) Sensor Circuit High
4T65E Code (DTC) DTC P0713 Transmission Fluid Temperature (TFT) Sensor Circuit High
4T65E Code (DTC) DTC P0716 Input Speed Sensor Circuit Intermittent
4T65E Code (DTC) DTC P0716 Input Speed Sensor Circuit Intermittent
4T65E Code (DTC) DTC P0717 Input Speed Sensor Circuit Low
4T65E Code (DTC) DTC P0717 Input Speed Sensor Circuit Low
4T65E Code (DTC) DTC P0719 Brake Switch Circuit Low
4T65E Code (DTC) DTC P0719 Brake Switch Circuit Low
4T65E Code (DTC) DTC P0724 Brake Switch Circuit High
4T65E Code (DTC) DTC P0724 Brake Switch Circuit High
4T65E Code (DTC) DTC P0730 Incorrect Gear Ratio
4T65E Code (DTC) DTC P0730 Incorrect Gear Ratio
4T65E Code (DTC) DTC P0741 TCC System Stuck Off
4T65E Code (DTC) DTC P0742 TCC System Stuck On
4T65E Code (DTC) DTC P0748 Pressure Control Solenoid Circuit
4T65E Code (DTC) DTC P0748 Pressure Control Solenoid Circuit
4T65E Code (DTC) DTC P0751 1-2 Shift Solenoid Valve Performance
4T65E Code (DTC) DTC P0753 1-2 Shift Solenoid Circuit
4T65E Code (DTC) DTC P0756 2-3 Shift Solenoid Valve Performance
4T65E Code (DTC) DTC P0758 2-3 Shift Solenoid Circuit
4T65E Code (DTC) DTC P0758 2-3 Shift Solenoid Circuit
4T65E Code (DTC) DTC P1810 TFP Valve Position Switch Circuit
4T65E Code (DTC) DTC P1811 Maximum Adapt and Long Shift
4T65E Code (DTC) DTC P1860 TCC PWM Solenoid Circuit Electrical
4T65E Code (DTC) DTC P1860 TCC PWM Solenoid Circuit Electrical
4T65E Code (DTC) DTC P1887 TCC Release Switch Circuit
en ik zie daar ook niks ontstekingsgerelateerd.....
gr
Peco Power
In het Engels omdat ik eerst van plan was om deze op een US forum te plaatsen.
Zoals gezegd zal ik eerst de code achterhalen.
Het enige lampje dat continu brand is een oranje lampje met het pictogram van de motor.
Zodra ik meer weet en van de garage hoor, meld ik mij weer, ook wanneer het opgelost zou
zijn wat ik betwijfel.
Vriendelijk groeten, Hans
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar