auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Chevrolet US Chevy Van: Chevy 350 Goodwrench geen compressie cilinder 4 Midas Camper G30

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 350 Goodwrench V8 5,7

Ik heb sinds een paar weken een GMC Midas camper met 350 Goodwrench V8, liep niet erg mooi, nu blijkt dat de 2e cilinder rechts vooraan (cil 4) totaal geen compressie heeft.
Alle andere 7 cilinders keurig 12bar, deze cil 4 noppes, niks, kun je je vinger op bougiegat houden, voel je niks.
Kleppendeksel gedemonteerd, klepstoters werken wel, echter uitlaatklep lijkt 4mm open te blijven staan.
Wat kan dit zijn ? Koolaanslag op de klep ? moet(en) de cilinderkop(pen) eraf ?

Graag advies,

Johan

Geplaatst door

johan0031 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

dat kan een kromme klep/klepsteel zijn, maar ook een kromme klepschotel, of koolaanslag op de klepsteel zodat hij daarom niet meer door de klepgeleider gaat.

In elk van de voornoemde gevallen, zal je de kop moeten demonteren van die cilinderbank, anders kun je hem nooit controleren/reviseren.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

18 jaar

je kan het bekijken met een endocoop of er koolaanslag zit,maar dan zal je toch de kop eraf moeten trekken.
je moet alleen de rechterkop eraf halen
kijk gelijk of de klepgeleider niet teveel speling heeft,deze gelijk laten vervangen.

gr JAN

JAN/DODGE 0
badge

18 jaar

Alvast bedankt voor de tips !
De motor is volgens de vorige eigenaar in 1997 nieuw ingebouwd, heeft slechts 40.000km gelopen, wat kan de oorzaak van dit probleem zijn ?
Kan de olieschraapveer van deze cilinder bijvoorbeeld slecht zijn waardoor hij olie verbruikt en de klep aankoekt ?
Dat zou betekenen dat het blok open moet om herhaling te voorkomen ?

Johan

johan0031 0

18 jaar

Ik zou als ik jouw was eerst maar eens goed kijken wat er loos is.
de kop moet er waarschijnlijk toch af,dan ben je al halverwege.

gr JAN

JAN/DODGE 0
badge

18 jaar

Wat is er nu uit gekomen?
Wat is de oorzaak?
Wat heb je eraan gedaan?

gr JAN

JAN/DODGE 0
badge

17 jaar

Koppen heb ik eraf gehaald, bleek inderdaad kromme klep. Bewuste hydraulische klepstoter zat beetje klem, deze heb ik vervangen. Bleek dat de kop gescheurd was(bleek pas veel later, na slijpen klepzittingen). Heb nu 2 andere koppen laten reviseren(ja, kost veel geld!) ga binnenkort de boel monteren en hoop dan voorlopig betrouwbaar te kunnen rijden. Bedankt voor alle tips !!

gr Johan

johan0031 0

17 jaar

Ik heb ondertussen in 2007 een vakantie naar Italie gedaan met de oude reus, toen 4000km gereden in 3 weken, loopt als een zonnetje. Wel meer dan duizend liter LPG verstookt, maar ja, je bent .... en je wilt wat. Hahahaha.
Dit jaar beetje om de deur, kilometer of 1000 gereden, motorisch is hij helemaal top !!

Gr

Johan

johan0031 0

16 jaar

beter laat dan helemaal nooit, hahahahaha, ben blij dat ie weer goed is, kun je nog een hoop plezier van hebben zo.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Chevy Van of stel zelf een nieuwe vraag.