heren,
Heb een chevy-van g30 met 6.2l diesel(bj 1993). Is nu al 2 keer afgeslagen, nadat ie gewoon starte, en is dan moeilijk aan de praat te krijgen.
Ook merk ik dat uit een lange bocht komen (bv. verkeersplein Oude Rijn ) hij even inhoudt en sputert, en dan weer vrolijk verder gaat.
Echter ook vorige week sloeg hij af na zo'n lange bocht. Lastig want geen stuurbekachtiging,geen rem bekrachtiging.
Lopen doet hij verder goed, mooi op 8 cyl. Vorige week in de garage nieuw branstof filter gemonteerd, geen verschil. Wel lekt de opvoerpomp ietsjes.
De een zegt, brandstofpomp. De ander zegt dat het mogelijk ook de opvoerpomp kan zijn.
Voor dat ik alles uit de kast haal wil ik toch ff bij jullie te raden gaan.
m vr gr
frits
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Gaat de motor dan ook blauw roken voordat deze afslaat? Het lijkt er op dat er iets mis is met de standpijp in de tank.Dit tref ik wel vaker dat dan na een lange bocht gemaakt te hebben de motor afslaat door brandstof gebrek. De opvoerpompjes lekken wel vaker een beetje olie.
Hans
hoi Hans,
Bedankt voor je snelle reactie.
Zover ik weet, rookt ie niet.
Ik kan er van de week wel opletten.
Hij rookt wel wat blauwe rook als ik wat door rij en dan plots het gas los laat, even een pluimpje. Maar dat zal hier wel niets mee te maken hebben.
Het is zo vreemd, want volgens mij is het erger geworden sinds ik een nieuw brandstof filter heb gemonteerd.
Het is natuurlijk zoeken naar een speld in de bekende hooiberg, maar het is knap lastig als je 'm niet aan de gang krijgt. Accu's zijn best snel leeg en aantrekken gaat ook niet.
wacht af
gr frits
17 jaar
hoi, meestal is dit de brandstof pomp die defect is, vervangen is de enige optie.
laat hem voor de zekerheid eens even uitlezen
groeten jim
hoi jim,
Ik weet niet of het kan , is n.l. een mechanische pomp.
Heb al wel een afspraak gemaakt met een specialisch bedrijf. Kijk wat daar uit komt.
gr fr
17 jaar
van dat bouwjaar weet ik het niet zeker maar de nieuwere types in ieder geval, die hebben allemaal een mechanische pomp die electronisch geregeld is waar door die zeker uit te lezen is
groeten
jim
Hallo Heren,
Na 4 wk vakantie, toch maar weer beginnen met de realiteit.
Ben vanmorgen met m'n diesel naar een diesel-specialist geweest. En wat ik al dacht/hoopte, er is niks mis met de brandstofpomp. Volgens zijn zeggen is ie uitgebreid getest en alles werkt naar behoren. Loopt goed op 8 cyl , komt goed op toeren en rookt in het geheel niet.
Aan de ene kant opgelucht, maar wat is het dan wel.
Kan het de opvoer pomp zijn of misschien vuil/water in de tank.
Iemand een idee.
17 jaar
Heren.
Ik ben blij jullie te kunnen melden dat het probleem is opgelost.
En ook ben ik blij dat het me geen vermogen ( brandstofpomp!! ) heeft gekost.
Heb als 2e optie de opvoerpomp vervangen en kwam er daardoor achter dat de vorige eigenaar het laatste stukje slang tussen de stalen leiding vanaf de tank en de opvoerpomp vervangen had door een plastic slang normaal alleen geschikt voor lucht (transparant met wapening).Die slang is na verloop van tijd hard geworden en sloot niet meer goed af zodat er wat lucht werd aangezogen vooral bij optrekken.
Ook na een bocht trok de motor a.h.w. aan die slang en zoog ie extra veel lucht zodat ie wel eens afsloeg.
Ben blij dat het achter de rug is .
Bedankt voor het meedenken
m v gr
Frits
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Chevy Van of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar