auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Chevrolet US Chevelle: Drie keer pompen met het pedaal voordat er wordt geremd

Bouwjaar: 1968, Motorcode: 307

Hallo,

Heb sinds een paar dagen problemen met het remmen van m'n Chevelle. Ik moet het pedaal drie keer intrappen voor er ook maar iets van remmende activiteiten worden ondernomen. Ik heb m'n hoofdremcilinder recent laten vervangen en ik kan geen sporen van lekkage ontdekken. Heeft iemand idee wat er mis is?

Alcast bedankt

Geplaatst door

Martin Akema (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Denk een hoop lucht in het systeem , dus het hele systeem nogmaals goed ontluchten

JAN/DODGE 0
badge

16 jaar

Bedankt voor de tip Jan. Zou goed kunnen want bij nadere inspectie was het op de rembekrachtiger onder de hoofdremcilinder wel licht vochtig, misschien een kleine lekkage. Vloeistof in het resevoir is daarentegen wel voldoende. Zal morgen meteen ontluchten en kijken of het lek te verhelpen is.

Martin Akema 0

16 jaar

en?????

JAN/DODGE 0
badge

16 jaar

Heeft het nu een week goed gedaan maar toch lekt de hoofdremcilinder een beetje en heb nu weer hetzelfde probleem. Cilinder er al afgehad en gekeken voor gescheurde cups of een aangetaste wand maar dat ziet er allemaal wel schappelijk uit. Toch maar een nieuwe bestellen denk ik

Martin Akema 0

16 jaar

Martin
nieuw is toch beter,ik hoop dat je er snel mee de weg op kan

gr Jan

JAN/DODGE 0
badge

16 jaar

effe laten honen en nieuwe cupjes bestellen, revisie setje is niet echt duur, is een chevy kwaal, corvettes hebben d'r ook allemaal last van.
mazzel
peco power

Mercury 0
badge

16 jaar

Nieuwe hoofdremcilinder van Bendix er op gezet en nu weer hetzelfde probleem. Kleine lekkage tussen de bekrachtiger en de NIEUWE hoofdremcilinder en weer geen remdruk. Precies dezelfde kwalen als met de oude hoofdremcilinder. Wat kan er voor zorgen dat zo'n ding gaat lekken, ontluchten heb ik gedaan zoals het hoort: pedaal niet helemaal in. Kan de bekrachtiger of die stift de boel kapot maken??

Martin Akema 0

16 jaar

Voor de duidelijkheid: hoofdremcilinder is in maart er al opgezet

Martin Akema 0

16 jaar

eigenlijk niet, wat voor remvloeistof heb je gebruikt? er is een dot 4 met een toevoeging en dat schijnt bepaalde rubbers aan te tasten, net als dat je remv;oeistof op basis van glycol en siliconen mengt (dot5) dat geeft ook ellende

Mercury 0
badge

16 jaar

dot3 zoals voorgeschreven

Martin Akema 0

16 jaar

de nieuwe hoofdremcilinder kan natuurlijk op een blauwe maandag gemaakt zijn maar dat lijkt me stug. Vorig jaar is de hoofdremcilinder ook al vervangen, dit zou dan de tweede overleden hoofdremcilinder in +/- een jaar zijn.

Martin Akema 0

16 jaar

remt ie normaal wel goed? en recht? Een probleem van oudere amerikanen is vaak dat de remslangen dichtgedrukt worden door de beugeltjes die die slang op zijn plek moeten houden vaak gaan deze (onbehandelde) beugels roesten en drukken zo de slang dicht. meestal merk je dit door een scheeftrekkende auto bij het remmen (apk afkeur trouwens) Wat er feitelijk gebeurt is dat er druk wordt gezet, de vloeistof gaat moeilijk door de vernauwing en schiet dan (omdat er toch stevig getrapt wordt) op een bepaald moment toch erdoor. Hierdoor ontstaat natuurlijk een enorme druk in het hele systeem en dat zou jou hoofdrem cilinder weleens kunnen nekken. haal de vacuum eens van de bekrachtiger en ga dan eens ontluchten, komt er dan wel fatsoenlijk vloeistof uit?

suc6

Peco Power

Mercury 0
badge

16 jaar

Vandaag weer even bezig geweest maar zonder resultaat. Hele systeem leeg gehaald, checken op verstoppingen, nieuwe vloeistof er in en extreem lang ontlucht. Krijg geen druk op het pedaal. Zonder vacuum heeft ie redelijk druk en met vacuum is de druk compleet weg.

Martin Akema 0

16 jaar

membraam van je rembekrachtiger is kapot. even npot er op, past van veel andere types ook wel.
stuur je ff mailtje.

greetz
Peco Power

Mercury 0
badge

16 jaar

Nog even een vraagje want heb weer het zelfde probleem (zucht). Als er remvloeistof tussen de bekrachtiger en de hoofdremcilinder door lekt dan is de hoofdremcilinder toch simpelweg aan puin?

Martin Akema 0

16 jaar

Martin, schijnbaar deugt er ergens niet in je remsysteem, heb je alle leidingen, remslangen , remcilinders gecheckt? het is net of er ergens druk blijft staan waardoor je hoofdremcilinder op een bepaald moment de geest geeft. '68 heeft nog rondom trommels, heb je de remslangen vervangen? die krengen roesten vaak binnen in bij de aansluitingen en drukken dan de leiding dicht. En je rempomp was een nieuwe? vreemd, ik zou het zo ook niet weten. Achterop zit ook geen aparte verdeler bij deze auto. Blijft zoeken en hopelijk iets vinden.

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

16 jaar

gokje

vuil in je reservoir?

nieuwe olie bijgevuld en toch weer vuil in je hrc gekomen?

lekken naar bekrachtiger is idd een lekke hrc

bekrachtigermembramen houden niet van remvloeistof, wordt weggevreten,dus het zou kunnen dat die idd ook aan gort is

malle 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Chevelle of stel zelf een nieuwe vraag.