Chevrolet US Trans Sport: foutmeldingen P0440,p1122 en p0171

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.4

goedemiddag,gisteren bij de garage geweest,vanwege een klacht met het uitvallen van de motor tijdens rijden.Is uitgelezen en de volgende foutmeldingen worden gegeven.P0440,p1122,p0171.Garage had gisteren geen tijd,maar moet volgende week weer terug komen.Vandaag viel de auto tot 4 maal uit.Kan niet verder,motor maakt bokkig geluid,uitval is zowel op gas,als met benzine.Iemand enig idee wat deze drie foutmeldingen inhouden,en wat te doen??
Alvast bedankt voor jullie advies.

wimaS

Geplaatst door wimaS (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet US Trans Sport? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

wimaS (0), 9 jaar geleden

goedemiddag mensen,
ik heb nog steeds last van mijn klacht.
Ik zal het wat beter omschrijven.Heb problemen bij het starten.wanneer ik start moet ik een halve min.het gaspendaal licht ingedrukt houden,tot accu signaal uitgaat,daarna rijden zonder klacht,maar opeens kan hij raar gaan doen,bijv bij afremmen voor stoplicht valt de motor uit,ook spontaan op de snelweg,motor valt uit,kan wel starten,maar bij het in de versnelling zetten(automaat)slaat de motor direct weer af.ANWB heeft drie foutmeldingen gelezen.p0440,p1122 en p0171.anwb heeft alles gerecet,en dan loopt hij weer 1/2 dgn goed,maar starten blijft slecht.nu heb ik gemerkt dat wanneer ik de binnen aanjager aanzet vd lucht circulatie,de motor schokkerig gaat lopen.de anwb vermoed dat de motor een te zwak mengsel v lucht en brandstof krijgt.motor rijdt op gas en benzine,klacht is bij beide brandstoffen.Garage in doetinchem weet het ook niet,moet woensdag terug.Deze vermoed de computer vd auto of krukas censor.anwb denkt zelf niet aan de computer,maar de lucht circulatieklep,waarschijnlijk vuil.motor heeft vorig jaar mei,nieuwe koppakking,nieuwe radiatoor,waterpomp en verdamper gekregen.
Wie weet raad?

rondepon (0), 9 jaar geleden

http://www.obd-codes.com/p0440 "google" en er gaat een wereld voor je open ;-)
en een obd lezertje koop je al voor een paar tientjes ,heb je zo terug verdiend.
zoek even op de site hier

groetjes Ron

wimaS (0), 9 jaar geleden

bedankt rondepon,helaas is mijn technische engels ook niet wat het moet zijn.begrijp wel dat het iets te maken heeft met de brandstof/lucht.
het obd lezertje is wel een idee om aan te schaffen.bedankt voor je hulp.

wimaS (0), 9 jaar geleden

afgelopen donderdag bij de garage geweest,er bleek een hard plastic lucht toevoerslang lek te zijn,2 grote scheuren.deze vervangen,foutmeldingen bleef nog steeds zichtbaar.hierop is de kap vd luchtfilter,waar twee sensoren inzitten vervangen,tweede hands,zit hier ook de luchtmassameter?,gestest en foutmeldingen waren weg.Maar helaas na 25 km rijden op de snelweg ging het motorlampje weer branden.En de motor slaat nog steeds slecht aan.Bij start,koud en warm,moet ik nog steeds iets gas bijgeven.Het vreemde is,wanneer ik de ventilator binnen aanzet op welke stand dan ook,dan gaat de motor iets schokkerig lopen en krijgt de motor een hoger toerental en soms blijft hij op 50 km doorrijden,terwijl mijn voet vh gaspendaal af is!
als iemand raad weet of tips graag melden,as zaterdag gaan we met vakantie en ik wil niet met pech in het buitenland staan.

R_Bakker (0) PRO, 9 jaar geleden

Dat duid volgens mij op valse lucht kijken of er geen slangen gescheurd zijn, geen backfire gehad tijdens het staten of rijden want dan zou er een slang ergens afgesprongen kunnen zijn.
En anders toch weer laten uitlezen waarschijnlijk P0171 arm mengsel

wimaS (0), 9 jaar geleden

hallo Ron,
bedankt voor je bericht.Ik heb geen backfire gehad.voorheen had hij ook al de p0171 code.na het vervangen vd hard plastic luchtslang en de kap vd luchtfilter waren er geen foutmeldingen meer.HEt nadeel is dat ik in rotterdam woon en mijn garage in doetinchem zit,ook niet echt iets om elke week heen te rijden.ik zal vanmiddag zelf in de motorkap duiken om te zien of er ergens nog slangen zitten die mogelijk gescheurd zijn.kan het overigens ook aan de krukas sensor liggen?
wim

R_Bakker (0) PRO, 9 jaar geleden

ZOu altijd een sensor kunnen zijn maar uitlezen zou je iets meer kunnen zeggen, met een simpele OBDlezen zou de foutcode kunnen lezen.
Niet toevallig een garage in de buurt die obd lezen hebben ze daar vast wel.

wimaS (0), 9 jaar geleden

bedankt weer,ik ga op zoek.zodra ik meer weet hoor je het.de amerikaan garage die ik in rotterdam ken is us carcenter pieterse,en daar moet je een grote zak met geld mee naartoe nemen!

oldford (0) PRO, 9 jaar geleden

Ieder APK-station heeft een EOBD/OBD2 scanner tegenwoordig. Daar kun je foutcodes mee uitlezen en wat live data (sensor waardes).
Foutcodes alleen indien de "Engine Check" lamp (MIL) brandt dan wel recent gebrandt heeft.

wimaS (0), 9 jaar geleden

hallo allemaal,
ben gisteren naar een amerikaanspecialist in rotterdam gegaan,en hier is de auto uitgelezen.Het bleek dat twee luchtslangen gescheurd waren,een met een hardplastic middenstuk,rubber aan weerskanten.helaas niet op voorraad,dus omtaped met vulkaniserend tape,ook een andere slang op dito wijze getaped.helaas waren deze slangen niet voorradig en zijn in amerika besteld duurt 5 dagen.ook bleek de 5e cilinder(brandstof injector?) niet te werken,bleef hangen,een cocktail v reiniger en transmissie olie bij de benzine gedaan om te reinigen.zou mogelijk vast zitten.proef gereden bijgestelt en reed weer als vanouds geweldig.Vanmorgen wat korte ritjes gemaakt,maar helaas na het tanken van gas en benzine,starten en daar was ie weer.Schokken haperen en uitslaan.!met horten en stoten thuis gekomen en de garage weer gebeld.Kon direct terug komen.En wat het gekke was,ik start de motor,en niets!!aan de hand.is een kleine 30 km naar de garage.Alhier geconstateerd dat er in de rest vd slang ook scheuren waren gekomen,en dus hapte hij weer valse lucht.Motorlampje op dashboord brande ook weer.Een andere noodslang erop en nog steeds valse lucht,hierop de gasket throt body vernieuwd en de gasklephuis gereinigd.was erg vuil.proefrit gemaakt en naar zeggen moet het nu goed zijn.Ik twijfel nog steeds,morgen gaan we met vakantie,hou mn hart vast.Maar motor loopt als een naaimachine,geruisloos.hou jullie op de hoogte.iedereen bedankt voor meedenken.als er nog iemand een suggestie heeft,alsjeblieft melden.bij voorbaat reuze bedankt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.